Diesel 1.6 a 1.8 w ASX |
Autor |
Wiadomość |
Stanol
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.8 DID 150 INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 8 Skąd: Warszaawa
|
Wysłany: 26-11-2015, 15:34 Diesel 1.6 a 1.8 w ASX
|
|
|
Witam.
Nie wiecie może czemu Mitsu zrezygnowało z montowania silnika 1.8 150 KM?
Pojawił się jakiś nowy 1.6 114. Czy mam zacząć się niepokoić? |
|
|
|
 |
marrok
Mitsumaniak

Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Biegun Północny
|
Wysłany: 26-11-2015, 16:04
|
|
|
1,8 nie spełnia normy Euro 6, 1,6 tak
To wszystko |
_________________ zawsze z podniesionym czołem...
Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-11-2015, 17:15
|
|
|
Dodajmy... oficjalnie. Bo naprawdę żadne nie spełniają i to nawet pewnie euro 1.
Ale oficjalne stanowisko jest właśnie takie, pisali o tym między innymi na oficjalnym profilu na FB. |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-11-2015, 10:28
|
|
|
Wedrowiec napisał/a: | Dodajmy... oficjalnie. Bo naprawdę żadne nie spełniają i to nawet pewnie euro 1.
Ale oficjalne stanowisko jest właśnie takie, pisali o tym między innymi na oficjalnym profilu na FB. |
To takie gadanie na poziomie onetu. Problem jest z osiągnięciem jednego parametru (NOx). A wynika to ze spalania w wysokiej temperaturze ubogiej mieszanki. W benzynie to zjawisko nie jest tak duże gdyż spalana jest mieszanka stechiometryczna, a tlen dużo chętniej łączy się z węglowodorami niż azotem.
W przypadku cząstek stałych, węglowodorów i CO, DPF i katalizator doskonale sobie radzą. DPF jest tak skuteczny, że po roku użytkowania rura wydechowa jest w zasadzie czysta.
Notabene w Euro 1 nie było określonych poziomów NOx, więc trudno byłoby przekroczyć coś czego nie ma. Parametr ten pojawił się później i jest drastycznie zmniejszany w każej kolejnej normie. W zasadzie nie wiem dlaczego. |
|
|
|
 |
Stanol
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.8 DID 150 INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 8 Skąd: Warszaawa
|
Wysłany: 27-11-2015, 11:01
|
|
|
vavoom napisał/a: | mechanik mitsu napisał/a: | 1.8 był niwypałem | Masz jakąś wiedzę w tym temacie, doświadczenia z tym silnikiem?
Jak masz coś konkretnego do powiedzenia, to do rzeczy, bez zaśmiecania nic nie wnoszącymi postami jak ten, którym zadebiutowałeś na forum. |
Zgadzam się w pełni. Nie po to zakłada się temat żeby uzyskiwać takie odpowiedzi z d...
Zastanawiałem się bo mój Miś ma 140.000 i nic ale totalnie nic się nie dzieje z silnikiem.
Jedyne co poszło to amory ale to znany problem i poduszka pod skrzynią.
Tak to leje i jeżdzę i właśnie się zastanawiam czemu ten silnik zniknął z oferty. |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 27-11-2015, 11:16
|
|
|
Stanol napisał/a: | Zastanawiałem się bo mój Miś ma 140.000 i nic ale totalnie nic się nie dzieje z silnikiem. | Mój ma 144 tys. i też - odpukać - wszystko gra (wymieniałem uszczelkę koła pasowego - znany problem - dotyczący koła, a nie silnika bezpośrednio).
Pytałem centrali Mitsubishi - odpowiedzieli tak, jak napisał @marrok - 1,8 nie spełnia normy Euro 6, dlatego zastępują go francuskim 1.6 |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-11-2015, 11:18
|
|
|
Cytat: | To takie gadanie na poziomie onetu |
Powiedz to UE. Sami przyznali że normy są obecnie niespełniane w żaden sposób i nierealne jest ich spełnienie w najbliższych latach. Stąd okresy przejściowe pozwalające nawet zupełnie nowym autom (nowym konstrukcjom) przekraczanie norm w najbliższych latach.
Już przed aferą VW pisano (wklejałem tutaj linka) że normy są przekraczane od kilku do kilkudziesięciu razy przez wszystkie sprawdzone auta. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 27-11-2015, 20:21
|
|
|
vavoom napisał/a: |
Pytałem centrali Mitsubishi - odpowiedzieli tak, jak napisał @marrok - 1,8 nie spełnia normy Euro 6, dlatego zastępują go francuskim 1.6 |
ten francuski ma scr adblue? jeżeli tak to niech nikt tego nie kupuje bo w mrozy będą problemy |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 28-11-2015, 18:34
|
|
|
SCR pozwala ograniczyć recylkulację spalin. Lepsze osiągi przy mniejszym zużyciu paliwa a dodatkowo mniej syfu w silniku.
Ile mamy dni w roku z temperaturą poniżej -11C? A poza tym krystalizacja jest procesem odwracalnym i problem został technicznie rozwiązany. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 30-11-2015, 08:23
|
|
|
to nie tak. SCR to następca układu EGR żeby zbić poziom NOX tak aby spełnić normy (E6/StageIV). Na osiągi i spalanie nie ma żadnego wpływu ponieważ cały proces jest w układzie wydechowym. Jedyne co poprawia to jakość spalin.
Przy -11 następuje zamarznięcie środka a krzepliwość następuje już przy -5.
Problem przy mrozach w ciężarówkach rozwiązano grzałką która grzeje do 30 minut po uruchomieniu silnika.
Osobówki to problem przed nami natomiast w ciężarówkach Adblue daje nieźle popalić.
A pytam dlatego bo w PSA ten silnik ma AB wiec zapewne tak też będzie w MMC |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30-11-2015, 10:36
|
|
|
Jak tylko w układzie wydechowym? EGR zastępuje 'świeże' powietrze spalinami w układzie dolotowym. Powoduje to obniżenie zawartości tlenu w cylindrach i obniża temperaturę spalania. Powstaje mniej NOx kosztem obniżenia sprawności silnika (plus parę innych skutków ubocznych). Po ludzku znaczy mniejsze osiągi przy większym zużyciu paliwa.
Zdaża się, że instalacja AdBlue nawali? Nic nowego EGR też potrafi się zepsuć. W niektórych markach to typowa awaria. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 30-11-2015, 10:50
|
|
|
pisałem o SCR, EGR to zupełnie co innego i działa tak jak opisałeś. Nie wszyscy stosują EGR (problemy) |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30-11-2015, 12:18
|
|
|
I o to właśnie chodzi. SCR to brak EGR albo ograniczenie jego działania. A tym samym poprawa parametrów silnika. |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 01-12-2015, 00:02
|
|
|
Witam
Mitsubishi sprzedalo silnik grupie PSA a ci dali 1,6, poniewaz nie mieli dopracowanego silnika ze zmiennymi fazami rorzadu
Tak jak to bylo z silnikami GDI ktore przestano produkowac a teraz wszystko lata pod nazwa TSI TFSI po zmodernizowaniu
Tak samo jak Mitsubishi sprzedalo silniki 3 cylindrowe nissanowi i suzuce a oni oddali platforme do nowego Space Stara ktory jest bratem NIssana Pixo oraz Suzuki Alto
Biznes |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
|