Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Diesel 1.6 a 1.8 w ASX
Autor Wiadomość
Stanol 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DID 150 INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 8
Skąd: Warszaawa
Wysłany: 26-11-2015, 15:34   Diesel 1.6 a 1.8 w ASX

Witam.

Nie wiecie może czemu Mitsu zrezygnowało z montowania silnika 1.8 150 KM?
Pojawił się jakiś nowy 1.6 114. Czy mam zacząć się niepokoić? :)
 
 
marrok 
Mitsumaniak


Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 290
Skąd: Biegun Północny
Wysłany: 26-11-2015, 16:04   

1,8 nie spełnia normy Euro 6, 1,6 tak
To wszystko
_________________
zawsze z podniesionym czołem...

Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-11-2015, 17:15   

Dodajmy... oficjalnie. Bo naprawdę żadne nie spełniają i to nawet pewnie euro 1.
Ale oficjalne stanowisko jest właśnie takie, pisali o tym między innymi na oficjalnym profilu na FB.
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-11-2015, 10:28   

Wedrowiec napisał/a:
Dodajmy... oficjalnie. Bo naprawdę żadne nie spełniają i to nawet pewnie euro 1.
Ale oficjalne stanowisko jest właśnie takie, pisali o tym między innymi na oficjalnym profilu na FB.

To takie gadanie na poziomie onetu. Problem jest z osiągnięciem jednego parametru (NOx). A wynika to ze spalania w wysokiej temperaturze ubogiej mieszanki. W benzynie to zjawisko nie jest tak duże gdyż spalana jest mieszanka stechiometryczna, a tlen dużo chętniej łączy się z węglowodorami niż azotem.
W przypadku cząstek stałych, węglowodorów i CO, DPF i katalizator doskonale sobie radzą. DPF jest tak skuteczny, że po roku użytkowania rura wydechowa jest w zasadzie czysta.
Notabene w Euro 1 nie było określonych poziomów NOx, więc trudno byłoby przekroczyć coś czego nie ma. Parametr ten pojawił się później i jest drastycznie zmniejszany w każej kolejnej normie. W zasadzie nie wiem dlaczego.
 
 
Stanol 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DID 150 INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 8
Skąd: Warszaawa
Wysłany: 27-11-2015, 11:01   

vavoom napisał/a:
mechanik mitsu napisał/a:
1.8 był niwypałem
Masz jakąś wiedzę w tym temacie, doświadczenia z tym silnikiem?
Jak masz coś konkretnego do powiedzenia, to do rzeczy, bez zaśmiecania nic nie wnoszącymi postami jak ten, którym zadebiutowałeś na forum.


Zgadzam się w pełni. Nie po to zakłada się temat żeby uzyskiwać takie odpowiedzi z d...
Zastanawiałem się bo mój Miś ma 140.000 i nic ale totalnie nic się nie dzieje z silnikiem.
Jedyne co poszło to amory ale to znany problem i poduszka pod skrzynią.
Tak to leje i jeżdzę i właśnie się zastanawiam czemu ten silnik zniknął z oferty.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 27-11-2015, 11:16   

Stanol napisał/a:
Zastanawiałem się bo mój Miś ma 140.000 i nic ale totalnie nic się nie dzieje z silnikiem.
Mój ma 144 tys. i też - odpukać - wszystko gra (wymieniałem uszczelkę koła pasowego - znany problem - dotyczący koła, a nie silnika bezpośrednio).
Pytałem centrali Mitsubishi - odpowiedzieli tak, jak napisał @marrok - 1,8 nie spełnia normy Euro 6, dlatego zastępują go francuskim 1.6
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-11-2015, 11:18   

Cytat:
To takie gadanie na poziomie onetu

Powiedz to UE. Sami przyznali że normy są obecnie niespełniane w żaden sposób i nierealne jest ich spełnienie w najbliższych latach. Stąd okresy przejściowe pozwalające nawet zupełnie nowym autom (nowym konstrukcjom) przekraczanie norm w najbliższych latach.
Już przed aferą VW pisano (wklejałem tutaj linka) że normy są przekraczane od kilku do kilkudziesięciu razy przez wszystkie sprawdzone auta.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 27-11-2015, 20:21   

vavoom napisał/a:

Pytałem centrali Mitsubishi - odpowiedzieli tak, jak napisał @marrok - 1,8 nie spełnia normy Euro 6, dlatego zastępują go francuskim 1.6


ten francuski ma scr adblue? jeżeli tak to niech nikt tego nie kupuje bo w mrozy będą problemy
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-11-2015, 18:34   

SCR pozwala ograniczyć recylkulację spalin. Lepsze osiągi przy mniejszym zużyciu paliwa a dodatkowo mniej syfu w silniku.
Ile mamy dni w roku z temperaturą poniżej -11C? A poza tym krystalizacja jest procesem odwracalnym i problem został technicznie rozwiązany.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 30-11-2015, 08:23   

to nie tak. SCR to następca układu EGR żeby zbić poziom NOX tak aby spełnić normy (E6/StageIV). Na osiągi i spalanie nie ma żadnego wpływu ponieważ cały proces jest w układzie wydechowym. Jedyne co poprawia to jakość spalin.
Przy -11 następuje zamarznięcie środka a krzepliwość następuje już przy -5.
Problem przy mrozach w ciężarówkach rozwiązano grzałką która grzeje do 30 minut po uruchomieniu silnika.
Osobówki to problem przed nami natomiast w ciężarówkach Adblue daje nieźle popalić.

A pytam dlatego bo w PSA ten silnik ma AB wiec zapewne tak też będzie w MMC
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 30-11-2015, 10:36   

Jak tylko w układzie wydechowym? EGR zastępuje 'świeże' powietrze spalinami w układzie dolotowym. Powoduje to obniżenie zawartości tlenu w cylindrach i obniża temperaturę spalania. Powstaje mniej NOx kosztem obniżenia sprawności silnika (plus parę innych skutków ubocznych). Po ludzku znaczy mniejsze osiągi przy większym zużyciu paliwa.
Zdaża się, że instalacja AdBlue nawali? Nic nowego EGR też potrafi się zepsuć. W niektórych markach to typowa awaria.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 30-11-2015, 10:50   

pisałem o SCR, EGR to zupełnie co innego i działa tak jak opisałeś. Nie wszyscy stosują EGR (problemy)
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 30-11-2015, 12:18   

I o to właśnie chodzi. SCR to brak EGR albo ograniczenie jego działania. A tym samym poprawa parametrów silnika.
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 01-12-2015, 00:02   

Witam
Mitsubishi sprzedalo silnik grupie PSA a ci dali 1,6, poniewaz nie mieli dopracowanego silnika ze zmiennymi fazami rorzadu
Tak jak to bylo z silnikami GDI ktore przestano produkowac a teraz wszystko lata pod nazwa TSI TFSI po zmodernizowaniu
Tak samo jak Mitsubishi sprzedalo silniki 3 cylindrowe nissanowi i suzuce a oni oddali platforme do nowego Space Stara ktory jest bratem NIssana Pixo oraz Suzuki Alto
Biznes
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.