| [Cari 1,8 GDI] Braki mocy, spalanie | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | mlun   Mitsumaniak
 Fanatic of GDI
 
  
 Auto: Carisma 98 GDI LS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 01 Sie 2006
 Posty: 2834
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-04-2007, 23:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | To że końcówka rury jest czarna to normalne w tych silnikach. A co rozumiesz przez wysoki i bieg i niskie obroty? Bo jesli załozmy bieg 5 i 1,5k-2k obrotów to cudów się nie spodziewaj:P |  
				| _________________ Carisma 1,8 GDI    Honda Accord VII 2.0
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-04-2007, 06:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | GDI zaczyna ciągnąć dopiero od 2,5 tys a tak juz wyraziście to dopiero od 3tys ciągnie (przynajmniej jeśli chodzi o skrzynię automata) |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Robson86   Forumowicz
 Life is a Race
 
  
 Auto: Carisma GDI Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 216 razy
 Dołączył: 13 Sie 2006
 Posty: 4858
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-04-2007, 08:31 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | fular napisał/a: |  	  | i zmianie oleju na 10W30. | 
 ...a na jakim oleju jezdziles do tej pory
   pozdroo
 |  
				| _________________ Robson- Kielce
 Mitsubishi Carisma GDI Elegance
 -00149/KMM -
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mlun   Mitsumaniak
 Fanatic of GDI
 
  
 Auto: Carisma 98 GDI LS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 01 Sie 2006
 Posty: 2834
 Skąd: Otwock
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Robson86   Forumowicz
 Life is a Race
 
  
 Auto: Carisma GDI Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 216 razy
 Dołączył: 13 Sie 2006
 Posty: 4858
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-04-2007, 16:05 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | fular napisał/a: |  	  | A co ze spalaniem, 10 l/100km jest ok? Przy jeździe w mieście, krótkie odcinki, raz w miesiącu trasa? | 
 jesli sa spore korki to moze i palic wiecej
   (ciagle ruszanie i stawanie...itp)
 ale przy normalnej jezdzie (czyli takiej bardziej plynnej) jakies 8-9
 przynajmniej ja tak mam...
 pozdrawiam
 |  
				| _________________ Robson- Kielce
 Mitsubishi Carisma GDI Elegance
 -00149/KMM -
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tanemar [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-04-2007, 16:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wydaje mi się że 10l/100km to przyzwoity wynik w końcu auto ma 1,8 pojemności i 125 kucy więc coś tam spalić musi. Moja Cari pali przy jeździe po Łodzi 10,5 non stop z klimą, i jak dla mnie jest ok. Dodam ze nie sprawdzam jak daleko wskazówka obrotomierza wchodzi w czerwone pole, no może czasami   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Robson86   Forumowicz
 Life is a Race
 
  
 Auto: Carisma GDI Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 216 razy
 Dołączył: 13 Sie 2006
 Posty: 4858
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-04-2007, 16:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja np. bardzo czesto korzystam z "funkcji" ECOGDI   w miescie staram sie jezdzic tak aby jak najczesciej sie palila ta "kontrolka"
   Pozdroo
 |  
				| _________________ Robson- Kielce
 Mitsubishi Carisma GDI Elegance
 -00149/KMM -
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Matejko   Mitsumaniak
 Macho Paczo
 
  
 Auto: IS220D
 Kraj/Country: Australia
 Pomógł: 146 razy
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 7054
 Skąd: Calish4nia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-04-2007, 02:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | mnie sie wydaje przy moim spalaniu nie schodzacym na miescie ponizej 11-12l/100km ze spalanie 10l/100km w miescie przez gdi jest jak najbardziej w normie, napisze po raz kolejny, miasto miastu nie rowne, dopiero jesli w trasie spalanie bedzie wydawalo nam sie wysokie nalezy sie zastanowic nad tym co moze byc nie teges w autku, ale jesli w trasie jest ok, to poprostu tyle w miescie dany silnik bedzie palil (krotkie przebiegi, ssanie 85% czasu) |  
				| _________________ Mateusz <Matejko>
 Nissan Juke
 Mazda 2
 Lexus IS220D
 Calish4nia
 
   dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mlun   Mitsumaniak
 Fanatic of GDI
 
  
 Auto: Carisma 98 GDI LS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 01 Sie 2006
 Posty: 2834
 Skąd: Otwock
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Robson86   Forumowicz
 Life is a Race
 
  
 Auto: Carisma GDI Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 216 razy
 Dołączył: 13 Sie 2006
 Posty: 4858
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-04-2007, 11:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | prawda jest taka ze zeby silnik benzynowy "dobrze jechal", to potrzebne sa obroty w okolicach max momentu obrotowego, czyli w Carismie GDI 3750obr/min. 	  | mlun napisał/a: |  	  | przy 1,5k na 3 to byle jaki silnik beznyznowy złapie"muła" | 
 pozdroo
 |  
				| _________________ Robson- Kielce
 Mitsubishi Carisma GDI Elegance
 -00149/KMM -
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-04-2007, 11:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | A filtry powietrza i paliwa wymieniałeś? Kółka masz już na letnich napompowane do 2.4? Świeczki jak się mają i kiedy były wymianiane? Przepustnica kiedy była czyszczona? |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Robson86   Forumowicz
 Life is a Race
 
  
 Auto: Carisma GDI Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 216 razy
 Dołączył: 13 Sie 2006
 Posty: 4858
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-04-2007, 11:51 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | saphire napisał/a: |  	  | napompowane do 2.4? | 
 u mnie pisze ze z przodu musi byc na 2,2 a z tylu na 2,0
     pozdroo
 |  
				| _________________ Robson- Kielce
 Mitsubishi Carisma GDI Elegance
 -00149/KMM -
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Matejko   Mitsumaniak
 Macho Paczo
 
  
 Auto: IS220D
 Kraj/Country: Australia
 Pomógł: 146 razy
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 7054
 Skąd: Calish4nia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-04-2007, 12:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | a co z przepustnica, bodajze masz elektroniczna moze nie dziala za dobrze ?? |  
				| _________________ Mateusz <Matejko>
 Nissan Juke
 Mazda 2
 Lexus IS220D
 Calish4nia
 
   dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-04-2007, 13:00 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Robson86 napisał/a: |  	  | u mnie pisze ze z przodu musi byc na 2,2 a z tylu na 2,0     pozdroo
 | 
 
 Owszem, o ile nie przekraczasz 160
  ale jeśli przekraczasz to trzeba nabić extra więcej o 0.4 więc nawet do 2.6 przód i 2.4 tył - ja na stałe mam nabity przód na 2.4 i tył na 2.2 
 
  |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez saphire 07-04-2007, 14:01, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szczeslaw   moderator
 Łamacz przepisow KRD
 
  
 Auto: Carisma 1.6 99r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 28 razy
 Dołączył: 29 Cze 2005
 Posty: 1980
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-04-2007, 13:09 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | saphire napisał/a: |  	  | Owszem, o ile nie przekraczasz 160  ale jeśli przekraczasz to trzeba nabić extra więcej o 0.4 więc nawet do 2.6 przód i 2.4 tył - ja na stałe mam nabity przód na 2.4 i tył na 2.2 | 
 A częściej jeździsz z prędkościami powyżej 160 czy poniżej?
 Zbyt duże ciśnienie w oponach powoduje szybsze zużycie środkowej cześci bieżnika i gorszą przyczepność. A wszystko dlatego, że środek opony wybrzusza się.
 No chyba, że jeździsz na profilu poniżej 55 to ok - możesz nabić nawet więcej.
 |  
				| _________________ gg: 3254156
 Carisma 1.6 99r.
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |