Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Cari zgasła i nie chce odpalić :(
Autor Wiadomość
Cornholio 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-12-2015, 10:00   Cari zgasła i nie chce odpalić :(

Witam.
Odpalam samochód z rana bez problemu, przejechałem z 10 metrów, samochód dostał wysokich ok 4000, zaczęło nim szarpać i zgasł...Już nie odpalił
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pozycję on po około 10 sek. z okolic silnika/układu zapłonowego słychać ciche brzęczenie/bzyczenie, jakby zwarcie... Co to może być.
Od niedawna samochód miał problem z szarpaniem na lpg na niskich obrotach.
Czy przy padniętej fajkocewce, czy którymś z przewodów zapłonowych, mogłoby się dziać coś takiego?
Z góry dzięki za pomoc...
Ostatnio zmieniony przez Cornholio 09-12-2015, 10:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-12-2015, 10:08   

Podstawa to sprawdzenie błędów silnika, jak to zrobić, za pomocą kawałka kabelka czy spinacza biurowego, masz opisane tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Bez chociażby tej podstawowej diagnostyki jakiekolwiek doradzanie na odległość to jak wizyta u wróżki.
 
 
Cornholio 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-12-2015, 10:10   

brak błędów, choć od czasu do czasu samochód pokazuje błąd 11 sonda lambda.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-12-2015, 10:13   

Więc należy sprawdzić czy jest iskra i czy działa pompa paliwa która jest w baku i czy na benzynowej listwie wtryskowej jest odpowiednie ciśnienie paliwa. Napisz jeszcze kiedy regulowane były zawory głowicy.
 
 
Cornholio 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-12-2015, 10:18   

Na gazie też nie odpala awaryjnie, więc wykluczam pompę. Ciekawi mnie co z tym bzyczeniem z okolic przewodów/ fajek, czy to normalne? Zawory były regulowane z 3 lata temu/30tys...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-12-2015, 10:24   

A czy rozrusznik w ogóle kręci? W tym miejscu to raczej trochę dziwne, może ten dźwięk pochodzi z silniczka krokowego?
 
 
Cornholio 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-12-2015, 10:28   

oczywiście kręci

[ Dodano: 09-12-2015, 20:42 ]
Próbowałem teraz sprawdzić czy świece dają iskry. Jesli dobrze wszystko zrobiłem to niestety brak iskier na wszystkich świecach... O czym to może świadczyć?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-12-2015, 21:42   

Jak masz aparat zapłonowy to może być uszkodzony albo zerwany rozrząd, jak masz fajkocewki to może być uszkodzony czujnik położenia wałka/wału, zerwany rozrząd, etc
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-12-2015, 21:45   

Aparat zapłonowy w cari 1.6 był bodajże do 96r.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Cornholio 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-12-2015, 21:52   

Wykluczacie immobilaizer?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-12-2015, 21:52   

Immo odcina sygnał na wtryski
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Cornholio 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-12-2015, 22:36   

Uszkodzony czujnik położenia walu dalby chyba jakiś. Błąd?! Rozrząd zmieniany 20tys temu... :(
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 09-12-2015, 23:20   

Cornholio napisał/a:
oczywiście kręci

[ Dodano: 09-12-2015, 20:42 ]
Próbowałem teraz sprawdzić czy świece dają iskry. Jesli dobrze wszystko zrobiłem to niestety brak iskier na wszystkich świecach... O czym to może świadczyć?


Nie wiem jak sprawdzałeś, ale najlepiej wykręć świecę, wepnij w przewód, do gwintu w świecy podepnij kabel rozruchowy (taki do odpalania auta jak Ci aku padnie), ten kabel podepnij do minusa w aku. Wtedy zobaczysz, czy masz iskrę.
 
 
majonez1990 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 (90KM)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 23
Skąd: Bytom
Wysłany: 09-12-2015, 23:33   

A przy wyłączonym LPG odpala? ostatnio walczyłem z podobnym problemem, okazało się uszkodzony czujnik temp reduktora, przy odpalaniu odrazu przełączał na LPG i przy niskich temp niechciał zapalić.
 
 
 
Cornholio 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-12-2015, 23:34   

Sprawdzałem tak, że wyciągnąłem obie fajkocewki i oba przewody wn, wsadziłem w nie świece (jakieś tam stare, ale sprawne) wszystkie świece połączyłem ze sobą drutem z przewodu elektrycznego 2,5mm i to wszystko do masy (pokrywa silnika)
Odpalałem też na wyłączonym lpg. Poza tym czujnik sprawny, podłączałem pod komp instalację, musiałem oblać reduktor wrzątkiem aby wzrosła temp, bo awaryjne uruchamianie na gazie działa powyżej 10st C
I jeszcze jedno. Tak 2 próby odpalenia na 10 powiodły się, tzn samochód odpalił i od razu zgasł...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.