Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI

Jakiego oleju używasz do silnika GDI?
0W40
0%
 0%  [ 0 ]
5W30
23%
 23%  [ 28 ]
5W40
13%
 13%  [ 16 ]
10W30
8%
 8%  [ 10 ]
10W40
41%
 41%  [ 50 ]
10W50
0%
 0%  [ 1 ]
15W40
2%
 2%  [ 3 ]
5W50
10%
 10%  [ 12 ]
Głosowań: 120
Wszystkich Głosów: 120

Autor Wiadomość
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 16-12-2015, 00:40   

Ja od dwóch lat jeżdżę na:


Moim zdaniem lepszy od Castrola Maganteca 10w40.

Co do Totala, ostatnio wypadł mi pilny wyjazd 1800km gdzie się spieszyłem i auto skonsumowało ponad litr oleju. No ale prędkości autostradowe przez 70% czasu.

Używa ktoś tego oleju co ja?
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 16-12-2015, 10:05   

Total czy Elf to jest praktycznie to samo. Olej o niebo lepszy niż castrol, zresztą castrol to nie olej, to syf. Ostatnio u kolegi zmieniłem olej z castrola 5w40 na Comme 5w40 i silnik przestał klepać.
Jeśli silnik wciął Ci tyle oleju to mogłoby oznaczać, że albo kończą się uszczelniacze zaworowe, albo pierścienie olejowe.
Ja bym próbował wrócić do 5W40.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 16-12-2015, 21:01   

Kolego a uszczelniacze zaworowe to poważny wydatek? (jaki koszt z robocizną?)
Pamiętam jak 3 lata temu mechanik podczas wymiany uszczelki pod głowicą wspomniał że sugerowałby sprzedać auto bo będą problemy bo właśnie coś tam w silniku się zużywało...
Co do Cari to na zimnym nie idzie, ale jak się rozgrzeje po tych 5minutach to leci naprawdę ładnie.
Czy zużycie uszczelniaczy zaworowych spowoduje nagłą awarię czy może objawiać się np sporadycznym spadkiem mocy?
Nie chciałbym żeby zabrakło mi mocy na trasie.
Cari trzymam z sentymentu, dopóki będzie dobrze jeździła to będę to auto miał.
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 16-12-2015, 22:48   

Nie wiem jak jest dokładnie w Carismie, ale uszczelniacze da się wymienić bez ściągania głowy. Ja, jak w swojej Primerze wymieniałem uszczelniacze zaworowe, to głowicy nie zdejmowałem.
Koszt uszczelniaczy to okolice 60-140zł (w zależności od liczby zaworów). Robocizna - nie wiem, zależy od mechanika 200-300zł na pewno. Tak się zastanawiam, co to za mechanik, który nie zasugerował wymiany uszczelniaczy, jak się ma już zdjętą głowicę :]

Pytanie jeszcze - czy przy normalnej jeździe też konsumuje olej i czy jak odpalasz to puszcza niebieskie bąki?
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 16-12-2015, 23:35   

Co za mechanik? Znakomita większość takich przecież jest.
Jak ktoś ma naprawdę zaufanego mechanika, który go nie kasuje to prawie wygrał życie :)

Przy normalnej jeździe raczej nie zauważyłem żeby brał. Jak jadę w trasie gdzie nie oszczędzam, ale wiadomo też bez przesady to trochę ubywa.
Nie dymi na niebiesko.
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 16-12-2015, 23:53   

Czyli uszczelniacze odrzucamy :] Zostają pierścienie. Większość silników przy pracy ciągłej w wyższych zakresach prędkości obrotowej będzie brała olej, bo pierścienie nie zdążą zebrać oleju.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 17-12-2015, 00:45   

thefirm napisał/a:
Jak ktoś ma naprawdę zaufanego mechanika, który go nie kasuje to prawie wygrał życie :)

To nie całkiem tak. Tu wcale nie chodzi o "kasowanie", bo wiadomo, za darmo nie ma nic. Tu chodzi o szeroko pojętą fachowość i rzetelność.
Bo wolę mechanika, który jest drogi, ale robi dobrze, niż taniego, który partaczy i naciąga. Jak pisał wcześniej kolega Janq - była ściągnięta głowica, to mechanik miał skontaktować się z Tobą, i powiedzieć "jest ściągnięta głowica, zauważyłem, że to i to trzeba by/można by przy okazji zrobić - koszt taki a taki, mam robić ? ", a nie wspominając coś tam sugerować ;)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-12-2015, 07:37   

apg2312 napisał/a:
Tu wcale nie chodzi o "kasowanie", bo wiadomo, za darmo nie ma nic. Tu chodzi o szeroko pojętą fachowość i rzetelność.
Dobrze ujęte.
 
 
sebkin 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 216
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 17-11-2016, 19:37   

Po wielu użytych olejach w mojej Carismie znam olej, który będę zalewał do końca życia auta chyba że wyjdzie jego ulepszona wersja a mowa o FUCHS GT1 PRO FLEX 5W30 XTL. Technologia XTL według zapewnień producenta ma gwarantować o 60% szybsze docieranie oleju do zakamarków silnika w stosunku do standardowych olejów, i tutaj muszę się zgodzić ponieważ już po pierwszym odpaleniu silnika jeszcze w warsztacie cykanie ustało natychmiast a przy każdym kolejnym odpalaniu na zimnym silniku w tym po nocy (-3 stopnie) cykanie w ogóle nie występuje. Odpalanie na tym oleju jest bajeczne ale pozostaje kwestia cykania już po rozgrzaniu silnika i tutaj kolejne bardzo miłe zaskoczenie ponieważ silnik pracuje cichutko i równo. Olej w stosunku do jego największego rywala jakim jest FUCHS RACE PRO S pod względem jakości działania jest dużo lepszy i dwa razy tańszy. Jako ciekawostkę dodam, że olej przed zmianą trzymałem w bagażniku razem ze starym FUCHS SUPERSYN 5W40 i miałem porównanie płynności, pomimo tego że na supersynie silnik pracował nie najgorzej to różnica w płynności była ogromna trochę jak herbata i kisiel. Przed każdą zmianą oleju stosuję płukankę być może czystość silnika też ma wpływ na działanie oleju.
Cieszę się bo w końcu skończyłem moje 5 letnie poszukiwania idealnego oleju do GDI a wszystkim niezdecydowanym jedno wielkie POLECAM!
_________________

 
 
 
radekc800 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 12
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 09-01-2017, 23:05   [Cari 1.8 GDI] Jaki olej do Carismy 1.8Gdi

Witam
Zbliża mi się wymiana oleju w mojej Carismie 1.8GDI 1998r 122km przebieg 177tys km.
Obecnie mam zalany Motul XCESS 8100 5w40.
Poszukałem trochę na forach i znalazłem takie oto produkty:
1.Liqui moly top tec 4600 5w30
Valvoline All climate extra 10w40
Motul 4000 motion 10w30
Shell helix plus ah 10w30
fuchs gt1 prf x 5w30xt
Motorex profile GDI 10w40
Który z powyższych polecacie.
Dodam iż na obecnym motulu słyszę troche popychacze, czy dodatek mos2 powinien je wyciszyć? A może olej zmienić na rzadszy ?
Co radzicie?
Liczę na wasze opinie
Pozdrawiam
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-01-2017, 07:50   

Motorex Profile GDI 10W30.
 
 
radekc800 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 12
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 11-01-2017, 21:27   

a ten fuchs titan gt1 pro flex 5w30xtl nie chciałbym zmieniać z 5w na 10w
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-01-2017, 08:08   

radekc800 napisał/a:
nie chciałbym zmieniać z 5w na 10w
Dlaczego? Pewnie myślisz, że ten Motorex 10W30 to półsyntetyk?
 
 
radekc800 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 12
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 12-01-2017, 23:38   

według specyfikacji jest to syntetyk tylko troche nie mam przekonania do niego
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-01-2017, 19:00   

radekc800 napisał/a:
według specyfikacji jest to syntetyk tylko troche nie mam przekonania do niego
Nie masz przekonania do oleju, który został stworzony do silników GDI Mitsubishi? Chyba jedyną rzeczą, która może powstrzymywać przed jego kupnem jest cena.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.