2.2 HDI - czyszczenie dolotu |
Autor |
Wiadomość |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 13-12-2015, 14:07 2.2 HDI - czyszczenie dolotu
|
|
|
Ktoś może czyścił już elementy dolotu z sadzy (przepustnica,kolektor,EGR) mechanicznie lub jakimś cudownym spray'em ? |
|
|
|
 |
skoti35
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2015 Posty: 30 Skąd: Swarzędz
|
Wysłany: 14-12-2015, 16:28
|
|
|
Ja egr-a i przepustnice czyściłem benzyną ekstrakcyjna,pędzelek i butelka po płynie od spryskiwaczy przecieta w pół i do boju.Kup sobie gumowe rękawiczki (w aptece kosztują 50gr) bo rąk przez miesiąc nie domyjesz,bo olej z diesla to masakra |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 14-12-2015, 19:55
|
|
|
Dzięki za info. No jak się można w tym uwalić to doskonale wiem .Mnie jednak interesuje jak to zrobić w tym konkretnym silniku (2.2HDI). Z tego co widzę do EGR jest dosyć paskudny dostęp. Chcę także zdjąć kolektor dolotowy i poczyścić kanały w nim i w bloku. No i przy tym wszystkim nie chciałbym czegoś uszkodzić dlatego pytam o ew. doświadczenia. |
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 28-12-2015, 20:38
|
|
|
Po co chcesz to robić? Jakiś konkretny powód? |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 29-12-2015, 10:41
|
|
|
paweldm napisał/a: | Po co chcesz to robić? Jakiś konkretny powód? |
A konkretnie coś o tym wiesz ? |
|
|
|
 |
gurek
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 18 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 19-05-2016, 15:09
|
|
|
Moody i co udało się wyczyścić?
Pytam bo u mnie egr zgłosił błąd i diagnosta powiedział, że trzeba wyczyścić zawór i dolot.
Oprócz tego, że zaświecił się check u mnie nie ma żadnych objawów. |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 29-05-2016, 22:00
|
|
|
Sorry, że tak późno odpowiadam ale nie zaglądałem tu od dłuższego czasu. Niestety nie robiłem jeszcze tego. Z 4007 nie mam żadnych problemów więc nie mam na to parcia. Oprócz niego mam jeszcze dwa inne auta więc chwilowo mam zajęcie . Ale zrobię to na pewno. Z tego co się orientowałem to warto mieć zapasową uszczelkę pod kolektor. Jeżeli już to masz za sobą to wrażenia będą mile widziane. |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 30-05-2016, 15:50
|
|
|
Do czyszczenia dolotu używałem kilkukrotnie Spray EGR 3 - Wynn’s - koszt ~ 30 zł bez konieczności demontażu. Ale zawsze używałem go raczej prewencyjnie (zanim zrobi się syf), bo jeśli kolektor byłby cały w nagarze, to wolałbym żeby nie dostało się wszystko nagle do silnika
PS. EGR się zaślepia i wyłącza, a nie czyści |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 31-05-2016, 21:26
|
|
|
Później także planuję używać środków do czyszczenia. Ale pierwszy raz to chcę rozebrać, wyczyścić ręcznie i w ogóle obejrzeć w jakim to jest stanie.
Komputer nie burczy, że uruchamiasz silnik ze ściągniętym przewodem dolotowym od turbo ?
Co do wyłączenia EGR to także się zastanawiam. Ale jak już to kompleksowo w dobrej firmie z przeprogramowaniem. W imię poszanowania natury gotów jestem tolerować FAP ale EGR to już nie |
|
|
|
 |
supeer
Forumowicz
Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 217 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 18-08-2016, 08:11
|
|
|
Niestety komupter i u mnie ponifnormowal mnie o błędzie egr...skasowany, wszystko smiga ale czas chyba na czyszczenie tego syfu.
Ktos sie juz tego podjal? Jakies wskazowki do demontazu?
Jakas infomrkacja gdzie znajduje sie egr? bo na manualach nie moge sie doszukac
@w trakcie wykrecania EGR
dostep porazka! za blokiem silnika, wykrecanie srub na slepo i na wyczucie
Rece cale poobdzierane, współczuje komus z duzymi dłońmi
Zostaly jeszcze dwie najgorsze sruby, zobaczymy co dalej
@ po ponad 4 godzinach przegralem z EGR
poddalem sie, samego EGR nie wykrecimy, trzeba wykrecic go razem z recylkulatorem spalin poniewaz nie mozna dojsc do ostatniej sruby w egr.
Dla samego wyczyszczenia EGR jego wyciaganie jest nieoplacalne, jesli wymieniac to tylko na nowy.
Pozdrawiam |
_________________ AndroidBox mmcs = done! https://www.youtube.com/watch?v=3H0FCdKGdOE
Powiadamianie o wypalaniu DPF = done! http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98703
Oświetelenie dojscia do auta = done! https://www.youtube.com/watch?v=tuGS0f0vqx4
Podgrzewanie filtra paliwa = done! http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=100199
Światła drogowe (60%) jako dzienne= done! |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 13-12-2016, 21:56
|
|
|
Dałeś supeer z tym spokój czy jeszcze próbowałeś ? Chciałbym to wyjąć i wyczyścić ale faktycznie dostęp jest tragiczny. Strach, że jak to się w ogóle da wykręcić to może się nie udać przykręcenie z powrotem. Dla lepszego dojścia pewno by trzeba zdemontować przewód dolotu powietrza i pokrywę zaworów. Nawet nie wiem czy tą ostatnią da się wyjąć bez wykręcenia szyny common rail - a to już by było jak dla mnie zbyt dużo |
|
|
|
 |
supeer
Forumowicz
Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 217 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 14-12-2016, 09:27
|
|
|
wymienilem na nowy pierburga ~600zl tak jak mowilem czyszczenie w tym wypadku odpada, slabe dojscie.
Producent wspomina aby przy wymianie egr wykrecic chlodnice recyrkulacji spalin co ulatwi wymiane erg....dupa dopiero dojscie do tej chlodnicy to dopiero hardcore+opaski zaciskowe
Odkrecilem wszelkie weze tuz za egr,odkrecasz i odsuwasz wspornik wiązki elektrycznej ten metalowy u gory(13), luzujesz chlodnice EGR bez sciagania wezy, z lusterkiem dotarlem do tej ostatniej sruby i sie udalo.
przy wymianie ubedzie Ci troche plynu chlodniczego wiec przygotuj 0,5l
[ Dodano: 14-12-2016, 09:32 ]
ahh szyny cmon rail nawet nie trzeba dotykac
[ Dodano: 14-12-2016, 09:35 ]
 |
_________________ AndroidBox mmcs = done! https://www.youtube.com/watch?v=3H0FCdKGdOE
Powiadamianie o wypalaniu DPF = done! http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98703
Oświetelenie dojscia do auta = done! https://www.youtube.com/watch?v=tuGS0f0vqx4
Podgrzewanie filtra paliwa = done! http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=100199
Światła drogowe (60%) jako dzienne= done! |
|
|
|
 |
|