Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
2.2 HDI - czyszczenie dolotu
Autor Wiadomość
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 13-12-2015, 14:07   2.2 HDI - czyszczenie dolotu

Ktoś może czyścił już elementy dolotu z sadzy (przepustnica,kolektor,EGR) mechanicznie lub jakimś cudownym spray'em ?
 
 
skoti35 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 30
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 14-12-2015, 16:28   

Ja egr-a i przepustnice czyściłem benzyną ekstrakcyjna,pędzelek i butelka po płynie od spryskiwaczy przecieta w pół i do boju.Kup sobie gumowe rękawiczki (w aptece kosztują 50gr) bo rąk przez miesiąc nie domyjesz,bo olej z diesla to masakra :D
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 14-12-2015, 19:55   

Dzięki za info. No jak się można w tym uwalić to doskonale wiem :mrgreen: .Mnie jednak interesuje jak to zrobić w tym konkretnym silniku (2.2HDI). Z tego co widzę do EGR jest dosyć paskudny dostęp. Chcę także zdjąć kolektor dolotowy i poczyścić kanały w nim i w bloku. No i przy tym wszystkim nie chciałbym czegoś uszkodzić dlatego pytam o ew. doświadczenia.
 
 
paweldm 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 325
Skąd: GST
Wysłany: 28-12-2015, 20:38   

Po co chcesz to robić? Jakiś konkretny powód?
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 29-12-2015, 10:41   

paweldm napisał/a:
Po co chcesz to robić? Jakiś konkretny powód?

A konkretnie coś o tym wiesz ?
 
 
gurek 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 18
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 19-05-2016, 15:09   

Moody i co udało się wyczyścić?

Pytam bo u mnie egr zgłosił błąd i diagnosta powiedział, że trzeba wyczyścić zawór i dolot.

Oprócz tego, że zaświecił się check u mnie nie ma żadnych objawów.
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 29-05-2016, 22:00   

Sorry, że tak późno odpowiadam ale nie zaglądałem tu od dłuższego czasu. Niestety nie robiłem jeszcze tego. Z 4007 nie mam żadnych problemów więc nie mam na to parcia. Oprócz niego mam jeszcze dwa inne auta więc chwilowo mam zajęcie :) . Ale zrobię to na pewno. Z tego co się orientowałem to warto mieć zapasową uszczelkę pod kolektor. Jeżeli już to masz za sobą to wrażenia będą mile widziane.
 
 
alojso 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 194
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 30-05-2016, 15:50   

Do czyszczenia dolotu używałem kilkukrotnie Spray EGR 3 - Wynn’s - koszt ~ 30 zł bez konieczności demontażu. Ale zawsze używałem go raczej prewencyjnie (zanim zrobi się syf), bo jeśli kolektor byłby cały w nagarze, to wolałbym żeby nie dostało się wszystko nagle do silnika ;)

PS. EGR się zaślepia i wyłącza, a nie czyści ;)
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 31-05-2016, 21:26   

Później także planuję używać środków do czyszczenia. Ale pierwszy raz to chcę rozebrać, wyczyścić ręcznie i w ogóle obejrzeć w jakim to jest stanie.
Komputer nie burczy, że uruchamiasz silnik ze ściągniętym przewodem dolotowym od turbo ?

Co do wyłączenia EGR to także się zastanawiam. Ale jak już to kompleksowo w dobrej firmie z przeprogramowaniem. W imię poszanowania natury gotów jestem tolerować FAP ale EGR to już nie :)
 
 
supeer 
Forumowicz

Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 217
Skąd: Elbląg
Wysłany: 18-08-2016, 08:11   

Niestety komupter i u mnie ponifnormowal mnie o błędzie egr...skasowany, wszystko smiga ale czas chyba na czyszczenie tego syfu.

Ktos sie juz tego podjal? Jakies wskazowki do demontazu?
Jakas infomrkacja gdzie znajduje sie egr? bo na manualach nie moge sie doszukac

@w trakcie wykrecania EGR
dostep porazka! za blokiem silnika, wykrecanie srub na slepo i na wyczucie
Rece cale poobdzierane, współczuje komus z duzymi dłońmi :mrgreen:
Zostaly jeszcze dwie najgorsze sruby, zobaczymy co dalej

@ po ponad 4 godzinach przegralem z EGR :butthead:
poddalem sie, samego EGR nie wykrecimy, trzeba wykrecic go razem z recylkulatorem spalin poniewaz nie mozna dojsc do ostatniej sruby w egr.
Dla samego wyczyszczenia EGR jego wyciaganie jest nieoplacalne, jesli wymieniac to tylko na nowy.
Pozdrawiam
_________________
AndroidBox mmcs = done! https://www.youtube.com/watch?v=3H0FCdKGdOE
Powiadamianie o wypalaniu DPF = done! http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98703
Oświetelenie dojscia do auta = done! https://www.youtube.com/watch?v=tuGS0f0vqx4
Podgrzewanie filtra paliwa = done! http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=100199
Światła drogowe (60%) jako dzienne= done!
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 13-12-2016, 21:56   

Dałeś supeer z tym spokój czy jeszcze próbowałeś ? Chciałbym to wyjąć i wyczyścić ale faktycznie dostęp jest tragiczny. Strach, że jak to się w ogóle da wykręcić to może się nie udać przykręcenie z powrotem. Dla lepszego dojścia pewno by trzeba zdemontować przewód dolotu powietrza i pokrywę zaworów. Nawet nie wiem czy tą ostatnią da się wyjąć bez wykręcenia szyny common rail - a to już by było jak dla mnie zbyt dużo :)
 
 
supeer 
Forumowicz

Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 217
Skąd: Elbląg
Wysłany: 14-12-2016, 09:27   

wymienilem na nowy pierburga ~600zl :P tak jak mowilem czyszczenie w tym wypadku odpada, slabe dojscie.
Producent wspomina aby przy wymianie egr wykrecic chlodnice recyrkulacji spalin co ulatwi wymiane erg....dupa :butthead: dopiero dojscie do tej chlodnicy to dopiero hardcore+opaski zaciskowe

Odkrecilem wszelkie weze tuz za egr,odkrecasz i odsuwasz wspornik wiązki elektrycznej ten metalowy u gory(13), luzujesz chlodnice EGR bez sciagania wezy, z lusterkiem dotarlem do tej ostatniej sruby i sie udalo.

przy wymianie ubedzie Ci troche plynu chlodniczego wiec przygotuj 0,5l

[ Dodano: 14-12-2016, 09:32 ]
ahh szyny cmon rail nawet nie trzeba dotykac

[ Dodano: 14-12-2016, 09:35 ]
_________________
AndroidBox mmcs = done! https://www.youtube.com/watch?v=3H0FCdKGdOE
Powiadamianie o wypalaniu DPF = done! http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98703
Oświetelenie dojscia do auta = done! https://www.youtube.com/watch?v=tuGS0f0vqx4
Podgrzewanie filtra paliwa = done! http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=100199
Światła drogowe (60%) jako dzienne= done!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.