Pinin 1,8 MPI nie odpala na benzynie |
Autor |
Wiadomość |
adniem21
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015 Posty: 17 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 04-01-2016, 17:49 Pinin 1,8 MPI nie odpala na benzynie
|
|
|
Witam, mam mały problem Pinin nie chce odpalić na benzynie ani jechać jak go z gazu przełączę na benzynę, stało się to nagle rano odpalał teraz już nie, podejrzewam pompkę paliwa ale najpierw chce sprawdzić bezpieczniki i przekaźnik i to pytanie do was który bezpiecznik jest do pompki i gdzie jest przekaźnik do pompki, i kolejne pytanie czy pompka w pininie pracuje dopiero jak rozrusznik kręci czy przy zapłonie powinna się uzbroić bo nic nie słychać jak by nie chodziła. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-01-2016, 18:02
|
|
|
Pewnie podobnie jak w Carismie, pompa zaczyna pracować w momencie kiedy rozrusznik zaczyna kręcić i oczywiście ciągle pracuje na odpalonym. Bezpiecznik najpewniej jest w skrzynce w kabinie a przekaźnik nie musi być w skrzynce, np. w Carismie jest w konsoli środkowej pod Radiem. |
|
|
|
 |
dareqq
Forumowicz
Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 287 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 04-01-2016, 19:57
|
|
|
To mpi się psują :d? Stronę prądową mamy za sobą skoro pali na gazie. Pompka paliwa lub przerwany wężyk, zapowietrzony układ. Nic więcej nie przychodzi mi do głowy |
|
|
|
 |
adniem21
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015 Posty: 17 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 04-01-2016, 20:01
|
|
|
Atawiam na pompkę ze umarła całkiem bo jak już jadę na gazie i włączę na benzynę to auto gaśnie jak by w ogóle nie dostawało paliwa, chyba ze wewnątrz zbiornika jakiś wężyk spadł czy coś.
[ Dodano: 06-01-2016, 10:44 ]
Czy w 1,8 MPI jest jakiś zaworek zwrotny albo jakiś elektro magnes na przewodzie paliwowym który mógłby się zaciąć zawiesić czy coś takiego? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-01-2016, 11:14
|
|
|
Zaworek zwrotny powinien być ale raczej nie ma możliwości by się zaciął. Pompę powinno być słychać podczas pracy silnika, nawet na gazie powinna pracować. Jeśli nie pracuje i jeśli jest do niej dobry dostęp to można sprawdzić czy dochodzi do niej napięcie na pracującym silniku, wystarczy probówka samochodowa czy jakaś żarówka samochodowa z przewodami. |
|
|
|
 |
adniem21
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015 Posty: 17 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 09-01-2016, 16:45
|
|
|
no i jestem w du... pompka sprawna, przekażnik pompy sprawny a sterowanie przekażnika raz jest a raz nie ma i teraz gdzie szukać co steruje przekażnik? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-01-2016, 18:05
|
|
|
Sterowanie przekaźnika to +12V na jednym cienkim przewodzie po włączeniu kluczyka na zapłon oraz masa na drugim cienkim przewodzie podawana bezpośrednio ze sterownika silnika. Masa powinna pojawiać się przy kręceniu rozrusznikiem i kiedy silnik pracuje. Tę masę odcina także sterownik kiedy działa immobiliser. Sprawdź dokładnie czy brakuje plusa czy masy. |
|
|
|
 |
adniem21
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015 Posty: 17 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 10-01-2016, 09:15
|
|
|
masy |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-01-2016, 10:58
|
|
|
Więc trzeba by dostać się do kompa silnika i sprawdzić czy jest przejście od kompa do przekaźnika. Jeśli tu będzie ok to może jest jakiś problem z komputerem silnika lub z obwodem immobilisera ale tu powinien się pojawić błąd immobilisera sygnalizowany kontrolką silnika. Sprawdzałeś może czy masz jakieś błędy silnika? |
|
|
|
 |
adniem21
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015 Posty: 17 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 10-01-2016, 14:03
|
|
|
Błędów nie mam czym szczytać, a kontrolka silnika gaśnie jak długo się zostawi włączony zapłon. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-01-2016, 17:11
|
|
|
Jeśli auto starsze niż 2001r. to błędy można wymrugać zwierając piny 1 z 4 w złączu OBD, tu masz opisane jak to zrobić http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Jeśli auto młodsze niż 2001 to trzeba podłączyć pod komputer, można do tego użyć interfejs ELM327 i np. program na androida Torque. |
|
|
|
 |
adniem21
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015 Posty: 17 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 11-01-2016, 18:41
|
|
|
Samochód z 2004r, podjade do znajomego się podpiąć i zobaczymy. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-01-2016, 19:11
|
|
|
Ja mam taki interfejs http://allegro.pl/nowosc-...5782127177.html i sprawuje się świetnie. Wraz z nim najczęściej używam Torque na Androida. Jeśli ktoś lubi się bawić to z takiego zestawu można zrobić ciekawy komputer pokładowy. |
|
|
|
 |
adniem21
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015 Posty: 17 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 02-02-2016, 19:36
|
|
|
No i okazało się ze sterownik silnika nie wydala nie steruje przekażnika, macie moze jakieś dojścia do częśći do 1,8 mpi |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-02-2016, 19:42
|
|
|
A może obejdź to przynajmniej tak, że podłącz tę masę sterującą na stałe przez co pompa będzie zawsze pracowała jak tylko włączysz zapłon. |
|
|
|
 |
|