Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pinin 1,8 MPI nie odpala na benzynie
Autor Wiadomość
adniem21 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015
Posty: 17
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 04-01-2016, 17:49   Pinin 1,8 MPI nie odpala na benzynie

Witam, mam mały problem Pinin nie chce odpalić na benzynie ani jechać jak go z gazu przełączę na benzynę, stało się to nagle rano odpalał teraz już nie, podejrzewam pompkę paliwa ale najpierw chce sprawdzić bezpieczniki i przekaźnik i to pytanie do was który bezpiecznik jest do pompki i gdzie jest przekaźnik do pompki, i kolejne pytanie czy pompka w pininie pracuje dopiero jak rozrusznik kręci czy przy zapłonie powinna się uzbroić bo nic nie słychać jak by nie chodziła.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-01-2016, 18:02   

Pewnie podobnie jak w Carismie, pompa zaczyna pracować w momencie kiedy rozrusznik zaczyna kręcić i oczywiście ciągle pracuje na odpalonym. Bezpiecznik najpewniej jest w skrzynce w kabinie a przekaźnik nie musi być w skrzynce, np. w Carismie jest w konsoli środkowej pod Radiem.
 
 
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 04-01-2016, 19:57   

To mpi się psują :d? Stronę prądową mamy za sobą skoro pali na gazie. Pompka paliwa lub przerwany wężyk, zapowietrzony układ. Nic więcej nie przychodzi mi do głowy
 
 
adniem21 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015
Posty: 17
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 04-01-2016, 20:01   

Atawiam na pompkę ze umarła całkiem bo jak już jadę na gazie i włączę na benzynę to auto gaśnie jak by w ogóle nie dostawało paliwa, chyba ze wewnątrz zbiornika jakiś wężyk spadł czy coś.

[ Dodano: 06-01-2016, 10:44 ]
Czy w 1,8 MPI jest jakiś zaworek zwrotny albo jakiś elektro magnes na przewodzie paliwowym który mógłby się zaciąć zawiesić czy coś takiego?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-01-2016, 11:14   

Zaworek zwrotny powinien być ale raczej nie ma możliwości by się zaciął. Pompę powinno być słychać podczas pracy silnika, nawet na gazie powinna pracować. Jeśli nie pracuje i jeśli jest do niej dobry dostęp to można sprawdzić czy dochodzi do niej napięcie na pracującym silniku, wystarczy probówka samochodowa czy jakaś żarówka samochodowa z przewodami.
 
 
adniem21 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015
Posty: 17
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 09-01-2016, 16:45   

no i jestem w du... pompka sprawna, przekażnik pompy sprawny a sterowanie przekażnika raz jest a raz nie ma i teraz gdzie szukać co steruje przekażnik?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-01-2016, 18:05   

Sterowanie przekaźnika to +12V na jednym cienkim przewodzie po włączeniu kluczyka na zapłon oraz masa na drugim cienkim przewodzie podawana bezpośrednio ze sterownika silnika. Masa powinna pojawiać się przy kręceniu rozrusznikiem i kiedy silnik pracuje. Tę masę odcina także sterownik kiedy działa immobiliser. Sprawdź dokładnie czy brakuje plusa czy masy.
 
 
adniem21 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015
Posty: 17
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 10-01-2016, 09:15   

masy
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-01-2016, 10:58   

Więc trzeba by dostać się do kompa silnika i sprawdzić czy jest przejście od kompa do przekaźnika. Jeśli tu będzie ok to może jest jakiś problem z komputerem silnika lub z obwodem immobilisera ale tu powinien się pojawić błąd immobilisera sygnalizowany kontrolką silnika. Sprawdzałeś może czy masz jakieś błędy silnika?
 
 
adniem21 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015
Posty: 17
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 10-01-2016, 14:03   

Błędów nie mam czym szczytać, a kontrolka silnika gaśnie jak długo się zostawi włączony zapłon.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-01-2016, 17:11   

Jeśli auto starsze niż 2001r. to błędy można wymrugać zwierając piny 1 z 4 w złączu OBD, tu masz opisane jak to zrobić http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Jeśli auto młodsze niż 2001 to trzeba podłączyć pod komputer, można do tego użyć interfejs ELM327 i np. program na androida Torque.
 
 
adniem21 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015
Posty: 17
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 11-01-2016, 18:41   

Samochód z 2004r, podjade do znajomego się podpiąć i zobaczymy.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-01-2016, 19:11   

Ja mam taki interfejs http://allegro.pl/nowosc-...5782127177.html i sprawuje się świetnie. Wraz z nim najczęściej używam Torque na Androida. Jeśli ktoś lubi się bawić to z takiego zestawu można zrobić ciekawy komputer pokładowy.
 
 
adniem21 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015
Posty: 17
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 02-02-2016, 19:36   

No i okazało się ze sterownik silnika nie wydala nie steruje przekażnika, macie moze jakieś dojścia do częśći do 1,8 mpi
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-02-2016, 19:42   

A może obejdź to przynajmniej tak, że podłącz tę masę sterującą na stałe przez co pompa będzie zawsze pracowała jak tylko włączysz zapłon.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.