Zaciski hamulcowe |
Autor |
Wiadomość |
adas07072a
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2015 Posty: 20 Skąd: Zatory
|
Wysłany: 09-01-2016, 22:16 Zaciski hamulcowe
|
|
|
Witam. Moje zaciski juz nie nadaja sie do regeneracji wiec czas na zmiany.Znalazlem zaciski od 1.6 z 2000 lewy a od 2001 prawy. Oba wymontowane z cari o poj 1.6 czy beda pasowaly do mojej 1.6 1999r przed lift ? |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 12-01-2016, 05:40
|
|
|
Tak powinna to być ta sama część |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-01-2016, 07:27
|
|
|
A jaki masz rozmiar kół? U mnie są 15 i mam większe zaciski niż były w wersji z 2000r. gdzie były koła w rozmiarze 14 cali więc nie koniecznie muszą pasować te z rocznika 2001. |
|
|
|
 |
fanatyku
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 109 Skąd: Odchlan
|
Wysłany: 12-01-2016, 12:20
|
|
|
Gdzieś w garażu, w starym domu mam komplet zacisków po regeneracji. Wymieniałem swoje w zeszłym roku więc przy okazji zrobiłem drugie.
Jarzma + zaciski, czyszczone z rdzy i malowane na czarno farbą odporną na wysokie temperatury. W zaciskach wyciągnięte były tłoczki, smarowane specjalną pastą do tłoczków, gumki też chyba były czyszczone. W jarzmach polerowałem otwory, prowadnice były też czyszczone i smarowane specjalną pastą do prowadnic. Odpowietrzniki nowe.
Z tym, że ja mam Cari 1.8 GDI i jeśli dobrze pamiętam to tych zacisków na allegro było kilka różnych... Różniły się właśnie wielkością, szerokością, średnicą tłoka. Jeśli znajdziesz odpowiednie to też je dobrze wyczyść i przesmaruj bo dolne prowadnice szybko się zapiekają. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-01-2016, 16:41
|
|
|
fanatyku, czym polerowałeś otwory w jarzmach? |
|
|
|
 |
fanatyku
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 109 Skąd: Odchlan
|
Wysłany: 12-01-2016, 19:17
|
|
|
Otwory w jarzmach... Najpierw czyściłem je okrągłym, długim pilnikiem. Takim dość drobnym. A później długi śrubokręt owijałem papierem ściernym, wkładałem do otworu i albo kręciłem pilnikiem albo poruszałem góra/dół. Potem płukanie ropą, rozpuszczalnikiem i wycieranie szmatką (też owijaną o śrubokręt).
Moje oryginalne zaciski były zajechane - odpowietrzniki były zapieczone, 2 prowadnice były zapieczone w jarzmach. Dlatego kupiłem drugi komplet na allegro, zregenerowałem go, założyłem do auta a potem w wolnym czasie jak już moje zaciski się dobrze wymoczyły w ropie zrobiłem drugi komplet. Moim zdaniem najbardziej trzeba uważać podczas wyciągania tłoczka... No chyba, że się go wypycha np kompresorem Tylko tak żeby nie dostać nim po paluchach |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-01-2016, 01:21
|
|
|
plecho1 napisał/a: | A jaki masz rozmiar kół? U mnie są 15 i mam większe zaciski niż były w wersji z 2000r. gdzie były koła w rozmiarze 14 cali więc nie koniecznie muszą pasować te z rocznika 2001. |
Wybacz, ale co to za bzdura? 256 i 281 mają te same zaciski, nie jestem pewien z 236. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
|