Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:15 |
Technika jazdy 4x4 |
Autor |
Wiadomość |
igorek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 164 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-10-2015, 15:19 Technika jazdy 4x4
|
|
|
To prawda, że samochodami z napędem 4x4 jeździ się zupełnie inaczej niż z tradycyjnym napędem na przednią oś?
W sensie na czym polega ta różnica? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 13-10-2015, 19:42
|
|
|
technika jazdy jest taka sama, ale zachowanie samochodu jest inne. Jest stabilniejszy na śliskiej drodze. W Outku przy załączeniu w ostrzejszej jeździe potrafi mocno zarzucić tyłem |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
igorek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 164 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-10-2015, 14:02
|
|
|
Dzięki za info. No właśnie czytam trochę na ten temat... |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 25-07-2022, 11:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jmgmotocykle
Forumowicz marcin78
Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 353 Skąd: oleśnica
|
Wysłany: 14-10-2015, 15:49
|
|
|
nie kupuj auta na 4 łapy!!! - raz poczujesz i już nigdy więcej nie wsiądziesz do jednoosiówki...
czy większość osób jeździ niewłaściwie, posiadając napęd na 4 koła?!
chyba tak ; łamią prawa fizyki.. |
_________________ Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 15-10-2015, 09:07
|
|
|
igorek napisał/a: | tutaj nawet znalazłem taki test | bardziej idiotycznego testu i komentarza już dawno nie widziałem. Jak jest FWD i doda się z umiarem gazu na zakręcie to też wyciąga samochód, RWD z kontrą też lepiej wychodzi przy dodaniu gazu. Równie dobrze można powiedzieć, że 90% kierowców nie potrafi używać pedału gazu i kierownicy
jmgmotocykle napisał/a: | nie kupuj auta na 4 łapy!!! - raz poczujesz i już nigdy więcej nie wsiądziesz do jednoosiówki... | +1 |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 16-10-2015, 16:41
|
|
|
Fajny filmik, widać różnicę, tylko na jakiej drodze są takie zakręty i jest na tyle szeroko że jazda z poślizgiem nie zagraża innym? |
|
|
|
 |
Razorsl
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2015 Posty: 12 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 13-12-2015, 21:05
|
|
|
Fajny fklmik. Ja od 1,5 miesiaca jestem posiadaczem outlandera i nie moge sie doczekac sniegu...:) |
|
|
|
 |
staszq2
Mitsumaniak Cichociemny

Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 24 Sty 2015 Posty: 624 Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
|
Wysłany: 13-12-2015, 22:05
|
|
|
Razorsl napisał/a: | Ja od 1,5 miesiaca jestem posiadaczem outlandera i nie moge sie doczekac sniegu...:) |
Outlander to nie Impreza z permanentnym napędem 4x4 więc niech Cię fantazja nie poniesie bo jak pisał rezon, Outlander potrafi mocno zarzucić tyłem.
Dla mnie ten filmik jest bez sensu, niech nakręcą taki sam z cywilną Imprezą 1.6 a nie STI |
_________________ 1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M
Mam japońskie TURBO do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T
[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 13-12-2015, 22:15
|
|
|
Stachu ma rację, jak się dobrze podpompuje i napęd zepnie to potrafi pozamiatać, ale też łatwo wychodzi z uślizgu |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
supeer
Forumowicz
Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 217 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 14-12-2015, 16:27
|
|
|
Latem nie czuje zadnej roznicy, moze jedynie ze przy przyspieszaniu idzie prosto, zas zima lepiej sie jezdzi 4x4, wygodniej prowadzi sie na grubszej powierzchni sniegu, zas w poslizg wpada tak saaaaamo jak i fwd. Na wlasnej skorze sie przekonalem ze jak porwie Ci samochod to nawet 4x4 jest bezsilne na zakrecie....nie mowimy tu o torze do driftu |
|
|
|
 |
staszq2
Mitsumaniak Cichociemny

Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 24 Sty 2015 Posty: 624 Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
|
Wysłany: 14-12-2015, 20:17
|
|
|
W@sio napisał/a: | jak się dobrze podpompuje i napęd zepnie to potrafi pozamiatać |
Tak Peter, tak zwłaszcza jak się to robi pierwszy raz w życiu na podwórku między budynkami... ależ mi wtedy serce do gardła wskoczyło
supeer napisał/a: | Latem nie czuje zadnej roznicy, moze jedynie ze przy przyspieszaniu idzie prosto |
zwłaszcza po świeżym deszczyku w gorący dzień spod świateł przed górką |
_________________ 1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M
Mam japońskie TURBO do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T
[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM |
|
|
|
 |
tyr
Nowy Forumowicz

Auto: MSW GLXi 2,0i '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 23 Skąd: wawa
|
Wysłany: 10-01-2016, 01:38
|
|
|
Nareszcie zrozumiałem dlaczego gdy wychodziłem z zakrętu z gazem nie prostowała mi się "sama" kierownica
Testowałem dziś Legacy... i jakoś tak było dziwnie, ale przeszedłem nad tym do porządku dziennego i przypadkiem natrafiłem na temat.
Dzięki i pozdro! |
_________________ moje biedne maleństwo
 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 10-01-2016, 10:29
|
|
|
tyr napisał/a: | Nareszcie zrozumiałem dlaczego gdy wychodziłem z zakrętu z gazem nie prostowała mi się "sama" kierownica
Testowałem dziś Legacy... i jakoś tak było dziwnie | Tzn lepiej, gorzej? Albo po prostu jak było? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 10-01-2016, 11:01
|
|
|
tyr napisał/a: | Nareszcie zrozumiałem dlaczego gdy wychodziłem z zakrętu z gazem nie prostowała mi się "sama" kierownica | przecież się prostuje jak jest poprawnie ustawiona geometria. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 12-01-2016, 12:39
|
|
|
staszq2 napisał/a: | Dla mnie ten filmik jest bez sensu, niech nakręcą taki sam z cywilną Imprezą 1.6 a nie STI |
Święta prawda, mam zwykłą Imprezke (nie STI ani WRX) i nieraz próbowałem na śliskim tyłkiem pozamiatać i po prostu się nie da. Impreza jest po prostu bardzo podsterowna, na tych samych zakrętach Galant zamiatał tyłkiem aż miło. Różnica mocy tylko 45KM nie wiem czy ma jakieś znaczenie, ale masa pojazdów tez inna Gal cięższy.
supeer napisał/a: | Na wlasnej skorze sie przekonalem ze jak porwie Ci samochod to nawet 4x4 jest bezsilne na zakrecie....nie mowimy tu o torze do driftu |
Ja też, a jeżdżąc jeszcze Toyotą FWD potrafiłem wyprowadzić auto z niewielkiego poślizgu, szybki ręczny żeby tyłkiem smyrnęło redukcja do dwójki i pełny gaz, nieraz się udawało. Niestety w AWD ręczny nie jest wskazany bez wciśniętego sprzęgła. Kilka razy próbowałem podobnych rzeczy, ale bez rezultatu. Plus AWD łatwiej z zaspy wyjechać
Porównując Subarkę do Toyoty, obie mają identyczną konstrukcję zawieszenia tak z przodu jak i z tyłu, to Imprezką te same zakręty potrafię o 10-20km/h szybciej przejechać, Toyotą czułem że tyłek już zaczynał uciekać. |
_________________ Toyota odeszła
Jest Imprezka
Galant zgnił
Przygarnąłem BMW
 |
|
|
|
 |
|