Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:15
Technika jazdy 4x4
Autor Wiadomość
igorek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 164
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-10-2015, 15:19   Technika jazdy 4x4

To prawda, że samochodami z napędem 4x4 jeździ się zupełnie inaczej niż z tradycyjnym napędem na przednią oś?
W sensie na czym polega ta różnica?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 13-10-2015, 19:42   

technika jazdy jest taka sama, ale zachowanie samochodu jest inne. Jest stabilniejszy na śliskiej drodze. W Outku przy załączeniu w ostrzejszej jeździe potrafi mocno zarzucić tyłem
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
igorek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 164
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-10-2015, 14:02   

Dzięki za info. No właśnie czytam trochę na ten temat...
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 25-07-2022, 11:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 14-10-2015, 15:49   

nie kupuj auta na 4 łapy!!! - raz poczujesz i już nigdy więcej nie wsiądziesz do jednoosiówki... :mrgreen:
czy większość osób jeździ niewłaściwie, posiadając napęd na 4 koła?!
chyba tak ; łamią prawa fizyki.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 15-10-2015, 09:07   

igorek napisał/a:
tutaj nawet znalazłem taki test
bardziej idiotycznego testu i komentarza już dawno nie widziałem. Jak jest FWD i doda się z umiarem gazu na zakręcie to też wyciąga samochód, RWD z kontrą też lepiej wychodzi przy dodaniu gazu. Równie dobrze można powiedzieć, że 90% kierowców nie potrafi używać pedału gazu i kierownicy ;)
jmgmotocykle napisał/a:
nie kupuj auta na 4 łapy!!! - raz poczujesz i już nigdy więcej nie wsiądziesz do jednoosiówki...
+1
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 16-10-2015, 16:41   

Fajny filmik, widać różnicę, tylko na jakiej drodze są takie zakręty i jest na tyle szeroko że jazda z poślizgiem nie zagraża innym?
 
 
Razorsl 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2015
Posty: 12
Skąd: Słupsk
Wysłany: 13-12-2015, 21:05   

Fajny fklmik. Ja od 1,5 miesiaca jestem posiadaczem outlandera i nie moge sie doczekac sniegu...:)
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 13-12-2015, 22:05   

Razorsl napisał/a:
Ja od 1,5 miesiaca jestem posiadaczem outlandera i nie moge sie doczekac sniegu...:)

Outlander to nie Impreza z permanentnym napędem 4x4 więc niech Cię fantazja nie poniesie :P bo jak pisał rezon, Outlander potrafi mocno zarzucić tyłem.
Dla mnie ten filmik jest bez sensu, niech nakręcą taki sam z cywilną Imprezą 1.6 :badgrin: a nie STI
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 13-12-2015, 22:15   

Stachu ma rację, jak się dobrze podpompuje i napęd zepnie to potrafi pozamiatać, ale też łatwo wychodzi z uślizgu ;-)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
supeer 
Forumowicz

Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 217
Skąd: Elbląg
Wysłany: 14-12-2015, 16:27   

Latem nie czuje zadnej roznicy, moze jedynie ze przy przyspieszaniu idzie prosto, zas zima lepiej sie jezdzi 4x4, wygodniej prowadzi sie na grubszej powierzchni sniegu, zas w poslizg wpada tak saaaaamo :twisted: jak i fwd. Na wlasnej skorze sie przekonalem ze jak porwie Ci samochod to nawet 4x4 jest bezsilne na zakrecie....nie mowimy tu o torze do driftu
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 14-12-2015, 20:17   

W@sio napisał/a:
jak się dobrze podpompuje i napęd zepnie to potrafi pozamiatać

Tak Peter, tak zwłaszcza jak się to robi pierwszy raz w życiu na podwórku między budynkami... :mrgreen: ależ mi wtedy serce do gardła wskoczyło :P
supeer napisał/a:
Latem nie czuje zadnej roznicy, moze jedynie ze przy przyspieszaniu idzie prosto

zwłaszcza po świeżym deszczyku w gorący dzień spod świateł przed górką :twisted:
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
tyr 
Nowy Forumowicz


Auto: MSW GLXi 2,0i '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 23
Skąd: wawa
Wysłany: 10-01-2016, 01:38   

Nareszcie zrozumiałem dlaczego gdy wychodziłem z zakrętu z gazem nie prostowała mi się "sama" kierownica :roll:
Testowałem dziś Legacy... i jakoś tak było dziwnie, ale przeszedłem nad tym do porządku dziennego i przypadkiem natrafiłem na temat.
Dzięki i pozdro!
_________________
moje biedne maleństwo ;)
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 10-01-2016, 10:29   

tyr napisał/a:
Nareszcie zrozumiałem dlaczego gdy wychodziłem z zakrętu z gazem nie prostowała mi się "sama" kierownica :roll:
Testowałem dziś Legacy... i jakoś tak było dziwnie
Tzn lepiej, gorzej? Albo po prostu jak było?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 10-01-2016, 11:01   

tyr napisał/a:
Nareszcie zrozumiałem dlaczego gdy wychodziłem z zakrętu z gazem nie prostowała mi się "sama" kierownica
przecież się prostuje jak jest poprawnie ustawiona geometria.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 12-01-2016, 12:39   

staszq2 napisał/a:
Dla mnie ten filmik jest bez sensu, niech nakręcą taki sam z cywilną Imprezą 1.6 :badgrin: a nie STI

Święta prawda, mam zwykłą Imprezke (nie STI ani WRX) i nieraz próbowałem na śliskim tyłkiem pozamiatać i po prostu się nie da. Impreza jest po prostu bardzo podsterowna, na tych samych zakrętach Galant zamiatał tyłkiem aż miło. Różnica mocy tylko 45KM nie wiem czy ma jakieś znaczenie, ale masa pojazdów tez inna Gal cięższy.
supeer napisał/a:
Na wlasnej skorze sie przekonalem ze jak porwie Ci samochod to nawet 4x4 jest bezsilne na zakrecie....nie mowimy tu o torze do driftu

Ja też, a jeżdżąc jeszcze Toyotą FWD potrafiłem wyprowadzić auto z niewielkiego poślizgu, szybki ręczny żeby tyłkiem smyrnęło redukcja do dwójki i pełny gaz, nieraz się udawało. Niestety w AWD ręczny nie jest wskazany bez wciśniętego sprzęgła. Kilka razy próbowałem podobnych rzeczy, ale bez rezultatu. Plus AWD łatwiej z zaspy wyjechać :twisted:

Porównując Subarkę do Toyoty, obie mają identyczną konstrukcję zawieszenia tak z przodu jak i z tyłu, to Imprezką te same zakręty potrafię o 10-20km/h szybciej przejechać, Toyotą czułem że tyłek już zaczynał uciekać.
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.