Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
SWAP silnika i napędów do Lancera X
Autor Wiadomość
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-01-2016, 19:09   SWAP silnika i napędów do Lancera X

Jako, że lubię zmiany i wyzwania to zamarzył mi się swap silnika i napędów 4x4 do Lancera X.
Założyłem ten temat, by wywołać dyskusję w tym zagadnieniu. Chciałbym poznać zdanie innych i może jakieś pomysły.

Mój pomysł na swap to 3.0 V6 (6B31) z napedami od dawcy Outlander II (CW6W).
Z tego co już wynalazłem i wyczytałem to Lancer i Outlander mają tożsame podwozie (różnica jest trochę w wymiarach komory silnika). Wiele elementów podwozia z Outka jest taka sama jak w Lancerze X.
Mam pewne wątpliwości co do zamiany manual na automat. I tu nasuwają sie pytania.
1. Czy będzie problem z podłączeniem kompa skrzyni automatycznej, tj, czy każdy Lancer posiada wiązkę do podłaczenia kompa?
2. Czy w zamian automatu mogę wykorzystać jakąs inna skrzynie w manualu oczywiście mającą możliwość podłączenia napedu 4x4?
3. Ewentualnie czy przy mocy około 210KM nie zostać przy napedzie na przód?

Ewentualnie czy ktoś z was ma informacje gdzie kupić cały zestaw potrzebny do swapa, ewentualnie rozbitego całego Outka 3.0 V6.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
marcink 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sedan Intense 4A92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 568
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-01-2016, 21:56   

Tokyo ogarniał podobny swap, co prawda nie na 3.0 z 6 garami ale z 1.6 fwd na 2.4 i 4x4:
http://forum.mitsumaniaki...1363352#1363352
_________________
Mój misiek
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 15-01-2016, 21:39   

Witam
ad1 ostatnio robilem 1,8 na 1,8 automat musisz szukac wiazki z automatu. Pozniej kodowanie i zalatwione
ad2 tak tylko naped przekazywany jest za pomoca raduktor,wal, tylni most. Najlepiej graty z ralliarta
ad3 zostawilbym na przod dalsze przerobki to jak sie trafi najlepiej jakis rozbitek lub angol masz wiecej gratow do modow
Teraz mam wyzwanie na marzec asx z 1,5 turbo z colta :) . Klient nasz Pan
Pozdrawiam
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-01-2016, 02:09   

Ad 1. Tylko czy Lancer X nie ma wiazki już gotowej lub kostki przygotowane do kompa automatu ?. Chodzi mi o wiazke w kabinie. Bo i tak wiązka od skrzyni do kabiny musi być dołożona.
Ad 2. Jakbym miał rozbitka Outka to i tak mechanika powinna pasować, przynajmniej tak wynika z Mitsubishi ASA, czesci te same co w Ralliarcie. Tak jak robiłem SWAp hamulców to i teraz przejrzałem wszystko. Wymiary podwozia te same co Ralliart i Outlander, Ta sama płyta podłogowa.
Ad 3. Bardziej optowałbym przy 4X4. Reszta jak wyżej rozbitek by sie przydał. Problem tylko gdzie go znaleźć i to w nie dużej kasie.

Prędzej chyba sprzedam Lancera i kupie Outka 3.0 niż zrobię SWAP :mrgreen:
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20979
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-01-2016, 10:53   

grzesiopol napisał/a:
Wymiary podwozia te same co Ralliart i Outlander, Ta sama płyta podłogowa.

Czyli mówisz, że wał się zmieści koło wydechu :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-01-2016, 19:44   

Spokojnie, przecież to też ta sama płyta podłogowa co w Ralliarcie. A tam jest wydech i wał, wał w Ralliarcie ma chyba o jedna podporę więcej niż w Outku.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20979
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-01-2016, 19:45   

Ja bym lepiej sprawdził, coby później nie ciąć podłogi :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-01-2016, 19:54   

No przecież ci mówię, że płyta jest ta sama. Ale napisze dużymi literami PŁYTA TA SAMA JEST W LANCER X, LANCER RALLIART I OUTLANDER II. Porównywałem nawet panele podłogowe w Workshop manual, różnią sie tylko jednym jakimś elementem ale od strony kabiny.

[ Dodano: 16-01-2016, 20:02 ]
Z tego co patrzyłem róznice jest w zawieszeniu przednim, troche inna zwrotnica w Outlanderze, ale inne elementy powinny być te same, na 100% hamulce te same bo już przecież jeżdżą w moim. Tylne zawieszenie jest takie same, różnica jest w sankach bo w Outku jest od przodu taki łuk gdzie zamontowany jest tylny most. W outku inny jest jedynie ten element co jest sprężyna z amortyzatorem przymocowana na dole. Myślę, że jakby odkręcić całe zawieszenie z obu samochodów i zamienioć budy to prawie byłoby na plug&play. Do końca jeszcze tego nie rozkminiałem, tj, musze jeszcze popatrzeć mocowanie silnika ale z tego co widziałem wymiary komory sa troche inne ale miejsca mocowań chyba w tych samych miejscach.

[ Dodano: 30-01-2016, 20:15 ]
A może ktoś wie jaką manualną skrzynię można włożyć z silnikiem 3.0 V6. Np 6B31 lub 4G72
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
ashantiel 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sedan 1.6 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 14
Skąd: Kraków/Ostrołęka
Wysłany: 10-02-2016, 19:15   

Trzymam kciuki za ten projekt
Sam się na coś takiego zapatruję jak mi się gwarancja skończy, bo 1,6 nie opłaca się uturbiać. Także co najmniej jeden obserwator jest :)
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-02-2016, 13:57   

Jak na razie brak odpowiedniego dawcy.

A może tak legnhma by wrzucil albo Galanta gtz :?: :mrgreen:

[ Dodano: 02-11-2016, 12:51 ]
Troche zapomniałem o tym temacie.
Stety Lancer 1.8 został wymieniony na .... Lancera 2.0T w związku z tym SWAP dokonał sie samoistnie :mrgreen:
Co do SWAPU na 4x4 to jeszcze dodam, że dodatkowo trzeba by było podłogę z tyłu podnosić aby zmieścić tylny napęd. Dopiero to zauważyłem jak kupiłem RA.

Dalej jednak mi się marzy 3.0 V6 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Z tego co już wypatrzyłem porównując oba Lancery to raczej wszystko z Outka 3.0 powinno pasować bez większych przeróbek, jedyną dużą przeróbką byłoby podniesienie podłogi w przypadku napędu 4x4 i założenie zbiornika z miejscem na wał. W środku przeróbka kanału czyli dostosowanie Outlanderowego do Lancera, ewentualnie wciśnięcie przełącznika napędów w jakieś "trafne" miejsce. Dodatkowo w przypadku automatu wymiana dźwigni zmiany biegów, i dołożenie łopatek pod kierownice. Plus adaptacja elementów jeżeli będzie potrzebna jak to napisał tokyo.
Najbardziej opłacalnym dla swapu byłby zakup całego Outlandera 3.0 V6 nawet rozbitka w cenie do 8-10 tyś złotych, mamy wtedy dostęp do wszystkich potrzebnych części, to co by pozostało można by było sprzedać, dokładając pozostałe części z Lancera. Myśle, ze koszt takiego SWAPU po wyprzedaży części mógłby nawet zamknąć się z wynikiem dodatnim czyli zyskiem np 2 zł. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Co niektórzy mogliby zadać pytanie czy nie lepiej jest w ogóle wymienić Lancera na Outka skoro prawie to jest to samo. No cóż prawie robi różnicę. Pomimo tego, że rozważałem zakup Outlandera 3.0 to jednak dobrze sie stało, że go nie kupiłem.

Jeżeli ktoś byłby na tyle zdesperowanym aby zrobić taki SWAP to proszę o kontynuacje tego tematu. W miare możliwości służę pomocą i wsparciem duchowym.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.