Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Problem z ładowaniem
Autor Wiadomość
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-01-2016, 12:10   

Ze schematów i service manuala. Już 5 lat temu wkładałem alternator z V6 do diesla, a tam nie bylo sterowania ECU. Możesz odpiąć na próbę piny. Odkręć skrzynkę bezpieczników i unieś do góry. Znajdziesz tam dwie cztero pinowe kostki. W jednej z nich będą przewodu koloru jak wyżej. Za pomocą cienkiego śrubokręta można je wypiąć.

MMoże być tak, że jest też saba wydajność alternatora i stąd problem. Ale możesz to sprawdzić inaczej. Wyjmij bezpiecznik awaryjnych na odpalonym silniku. Wtedy regulator daje max napięcie na uzwojenia. Jeśli ładowanie mimo wszystko będzie niskie to nie wina regulatora tylko zużycia alternatora. Jeśli jednak podskoczy to kwestia regulacji i zapewnie winne jest sprzężenie od ECU.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 23-01-2016, 13:21   

U mnie tez siada aku ale bardzo stary jest centra chyba z 2007 albo 2008 r. Ale u mnie na odwrót ładowanie 14.6 i mimo świateł i podnoszenia szyb na zwarcie nie chce spadać. Kiedyś skakało moze regulator poszedł? Pobór prądu na postoju z radiem 0.35A bez radia 0.08A. Narazie wyrzucam radio z CD ktore dostałem i zobaczę co będzie.
Nie mam ściągacza do łożysk bo bym zregenerował alternator no mam cześci.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
Ostatnio zmieniony przez Marcino 23-01-2016, 13:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-01-2016, 13:23   

ZMień baterie w multimetrze na początek :)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 23-01-2016, 13:41   

Owczar napisał/a:
ZMień baterie w multimetrze na początek :)
no słaba jest :)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-01-2016, 13:51   

Marcino napisał/a:
no słaba jest :)

Owczarowi chodzi o baterię w mierniku a nie akumulator :mrgreen: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 23-01-2016, 13:58   

No w mierniku jest słaba :) ale nie mam 9v w domu.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-01-2016, 14:05   

Myślałem, że nie załapałeś :wink: :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-01-2016, 14:52   

No to miernik, nawet lepszej klasy będzie zawyzal wyniki. Warto ją wymienić, bo jest min za wysokie, a może się okazać że jest ok. Pamiętaj żeby mierzyć na rozgrzanym silniku, bo na zimnym może być nawet pod 15v.

Ja właśnie wróciłem z przejażdżki. Ładowanie cały czas powyżej 14, czy stoję na d czy jadę ;) a bywało ze spadło do 12.5.
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 23-01-2016, 19:02   

Owczar, ja też wróciłem z przejażdżki, drugi akumulator założony, tylko że 44Ah 360A w pełni naładowany. Samochód mi zgasł kilka razy na prawie postoju :) ładowanie według UKP spada na około 12V i buja silnikiem na obrotach że hoho...

Jutro podejdę do tematu bezpiecznika od awaryjek.
Śmieszna sprawa, bo myślałem, że mam problem z wtryskami i dlatego silnikiem buja, a tutaj wychodzi na problem z ładowaniem.
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
Bednarz94 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2016
Posty: 14
Skąd: Płońsk
Wysłany: 23-01-2016, 19:11   

Witam wszystkich, jestem to nowy. Mam również problem nie wiem czy dokładnie z ładowaniem, zapalają mi się dwie kontrolki od ładowania i na prawo od niej dziwne oznaczenie kontrolki oleju "nie wiem dokładnie co to za kontrolka". Pojawiło się to dziś po kupnie Gala, zapala się na wolnych obrotach i gaśnie a mruga kiedy jadę w zakresie 40-100 potem gasną, przy dodaniu gazu też gasną, co to może być? Pomocy, pierwszy dzień i już problemy. Pozdrawiam :(
_________________

 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-01-2016, 19:12   

Pamiętaj ze jak wyjmujesz bezpiecznik, to całkiem wylaczasz regulacje. Zapali się kontrolka ładowania i jeśli alternator jest sprawny to napięcie może skoczyć powyżej normy. Ale bez obaw, nic się nie popsuje. Jak odlaczysz ECU, to nic z tych rzeczy się nie będzie działo.

[ Dodano: 23-01-2016, 19:13 ]
Bednarz94, sprawdź jakie masz ładowanie i poziiom oleju.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 23-01-2016, 20:58   

Profilaktycznie wymieniłem paski bo o tak leżały i czekały. Niestety altek zawalony olejem z pod tylnej pokrywy cieknie po całym tyle silnika chyba nie z pod głowicy. Zabiorę sie za to kompleksowo.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-01-2016, 21:56   

Ja złożyłem pokrywy na reinzosil i jest sucho.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 23-01-2016, 23:04   

Ja nam na Loctite czarny 5900 ci prawda uszczelki są z 2008r poprawiane w czerwcu 2014:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-01-2016, 18:50   

Co powoduje zwiększone spalanie po przecięciu tych kabli?

[ Dodano: 24-01-2016, 18:52 ]
Dla pewności jest to kabel żółty z czarnym paskiem i czarny z czerwonym paskiem, bo na foto tego drugiego nie widać dokładnie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.