[EAxx] Problem z ładowaniem |
Autor |
Wiadomość |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-01-2016, 12:10
|
|
|
Ze schematów i service manuala. Już 5 lat temu wkładałem alternator z V6 do diesla, a tam nie bylo sterowania ECU. Możesz odpiąć na próbę piny. Odkręć skrzynkę bezpieczników i unieś do góry. Znajdziesz tam dwie cztero pinowe kostki. W jednej z nich będą przewodu koloru jak wyżej. Za pomocą cienkiego śrubokręta można je wypiąć.
MMoże być tak, że jest też saba wydajność alternatora i stąd problem. Ale możesz to sprawdzić inaczej. Wyjmij bezpiecznik awaryjnych na odpalonym silniku. Wtedy regulator daje max napięcie na uzwojenia. Jeśli ładowanie mimo wszystko będzie niskie to nie wina regulatora tylko zużycia alternatora. Jeśli jednak podskoczy to kwestia regulacji i zapewnie winne jest sprzężenie od ECU. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 23-01-2016, 13:21
|
|
|
U mnie tez siada aku ale bardzo stary jest centra chyba z 2007 albo 2008 r. Ale u mnie na odwrót ładowanie 14.6 i mimo świateł i podnoszenia szyb na zwarcie nie chce spadać. Kiedyś skakało moze regulator poszedł? Pobór prądu na postoju z radiem 0.35A bez radia 0.08A. Narazie wyrzucam radio z CD ktore dostałem i zobaczę co będzie.
Nie mam ściągacza do łożysk bo bym zregenerował alternator no mam cześci. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
Ostatnio zmieniony przez Marcino 23-01-2016, 13:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-01-2016, 13:23
|
|
|
ZMień baterie w multimetrze na początek |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 23-01-2016, 13:41
|
|
|
Owczar napisał/a: | ZMień baterie w multimetrze na początek | no słaba jest |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 23-01-2016, 13:51
|
|
|
Marcino napisał/a: | no słaba jest |
Owczarowi chodzi o baterię w mierniku a nie akumulator . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 23-01-2016, 13:58
|
|
|
No w mierniku jest słaba ale nie mam 9v w domu. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 23-01-2016, 14:05
|
|
|
Myślałem, że nie załapałeś . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-01-2016, 14:52
|
|
|
No to miernik, nawet lepszej klasy będzie zawyzal wyniki. Warto ją wymienić, bo jest min za wysokie, a może się okazać że jest ok. Pamiętaj żeby mierzyć na rozgrzanym silniku, bo na zimnym może być nawet pod 15v.
Ja właśnie wróciłem z przejażdżki. Ładowanie cały czas powyżej 14, czy stoję na d czy jadę a bywało ze spadło do 12.5. |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 23-01-2016, 19:02
|
|
|
Owczar, ja też wróciłem z przejażdżki, drugi akumulator założony, tylko że 44Ah 360A w pełni naładowany. Samochód mi zgasł kilka razy na prawie postoju ładowanie według UKP spada na około 12V i buja silnikiem na obrotach że hoho...
Jutro podejdę do tematu bezpiecznika od awaryjek.
Śmieszna sprawa, bo myślałem, że mam problem z wtryskami i dlatego silnikiem buja, a tutaj wychodzi na problem z ładowaniem. |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
Bednarz94
Nowy Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2016 Posty: 14 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 23-01-2016, 19:11
|
|
|
Witam wszystkich, jestem to nowy. Mam również problem nie wiem czy dokładnie z ładowaniem, zapalają mi się dwie kontrolki od ładowania i na prawo od niej dziwne oznaczenie kontrolki oleju "nie wiem dokładnie co to za kontrolka". Pojawiło się to dziś po kupnie Gala, zapala się na wolnych obrotach i gaśnie a mruga kiedy jadę w zakresie 40-100 potem gasną, przy dodaniu gazu też gasną, co to może być? Pomocy, pierwszy dzień i już problemy. Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-01-2016, 19:12
|
|
|
Pamiętaj ze jak wyjmujesz bezpiecznik, to całkiem wylaczasz regulacje. Zapali się kontrolka ładowania i jeśli alternator jest sprawny to napięcie może skoczyć powyżej normy. Ale bez obaw, nic się nie popsuje. Jak odlaczysz ECU, to nic z tych rzeczy się nie będzie działo.
[ Dodano: 23-01-2016, 19:13 ]
Bednarz94, sprawdź jakie masz ładowanie i poziiom oleju. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 23-01-2016, 20:58
|
|
|
Profilaktycznie wymieniłem paski bo o tak leżały i czekały. Niestety altek zawalony olejem z pod tylnej pokrywy cieknie po całym tyle silnika chyba nie z pod głowicy. Zabiorę sie za to kompleksowo. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-01-2016, 21:56
|
|
|
Ja złożyłem pokrywy na reinzosil i jest sucho. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 23-01-2016, 23:04
|
|
|
Ja nam na Loctite czarny 5900 ci prawda uszczelki są z 2008r poprawiane w czerwcu 2014:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-01-2016, 18:50
|
|
|
Co powoduje zwiększone spalanie po przecięciu tych kabli?
[ Dodano: 24-01-2016, 18:52 ]
Dla pewności jest to kabel żółty z czarnym paskiem i czarny z czerwonym paskiem, bo na foto tego drugiego nie widać dokładnie? |
|
|
|
 |
|