| Uszkodzony rozrzad? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Luq   Forumowicz
 
 Auto: ?? 1,8 GDI ??
 Dołączył: 10 Maj 2009
 Posty: 120
 Skąd: TM
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-01-2016, 15:21   Uszkodzony rozrzad? |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich, jako, ze nie jestem zbyt doswiadczony w sprawach "mechanicznych" prosze o pomoc oraz opinie. Tydzien temu miailem wymieniany caly rozrzad. Zrobilem bezproblemowo 60 km i pozniej auto caly tydzien stalo na dworzu przed akademikiem...
 Dzisiaj odpalam samochod, chodzi bardzo glosno i slychac bylo jakby mechaniczne uderzanie metalu w metal w silniku... Auto natychmiast zgasilem... Pozniej sprobowalem jeszcze 2 razy odpalic ale juz sie nie udalo... Slychac jak pracuje rozrusznik i to "uderzenie"...
 Zadzwonilem do znajomego i mowil, zeby lepiej nic nie ruszac bo mozna sobie jeszcze gorzej cos zepsuc... Jutro ktos mnie wezmie na hol i podjade do domu...
 Pytanie tylko co to moze byc? Faktycznie rozrzad?
 Nie moge sie na razie dodzwonic do warsztatu gdzie robili samochod (w koncu sobota)... Sorry za chaos w wypowiedzi ale jestem jeszcze zdenerwowany bo wywalilem 1000 zl i calkiem prawdopodobne, ze sknocili mi samochod "na amen"...
 
 Prosze o opinie i wypowiedzi...
 
 PS. Wizualnie nie widze na silniku jakichs sladow uderzen czy wgniecen...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-01-2016, 16:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z opisu wyniką, że może to być przeskoczony pasek rozrządu, jezlei w rozrządzei było wymienione wszystko, łacznie z hydraulicznym napinaczem to najprawdopodobniej został gdzies popełniony bład przy procedurze napinania paska - bez instrukcji wątpie aby ktos znał tą procedure, o ile nie jest wyspecjalizowany w japońskiej motoryzacji. Ewentualnei jezeli nie był wymieniony komplet rozrządu to mogł wysiąść stary element
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Luq   Forumowicz
 
 Auto: ?? 1,8 GDI ??
 Dołączył: 10 Maj 2009
 Posty: 120
 Skąd: TM
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-01-2016, 18:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z tego co wiem to byl wymieniany kompletny rozrzad... Jedyny plus jest chyba taki, ze nie stalo sie to podczas jazdy, czyli na wysokich obrotach a przy odpalaniu... moze dzieki temu beda mniejsze ewentualne uszkodzenia...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | apg2312   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 90 razy
 Dołączył: 28 Maj 2014
 Posty: 2310
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-01-2016, 19:21 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | robertdg napisał/a: |  	  | Z tego co wiem to byl wymieniany kompletny rozrzad... | 
 Wątpię, za tanio by było. Sam napinacz hydrauliczny kosztuje w InterCarsie między 410 a 560 zł
 http://e-katalog.intercar...rozrz%B9du.html
 może trochę taniej na Allegro idzie go dostać, ale też w granicach 400 zł. A gdzie reszta ? A sam piszesz :
 
  	  | Luq napisał/a: |  	  | wywalilem 1000 zl | 
 Obawiam się, że po prostu jest tak, jak pisze roberdg
 
  	  | robertdg napisał/a: |  	  | najprawdopodobniej został gdzies popełniony bład przy procedurze napinania paska - bez instrukcji wątpie aby ktos znał tą procedure, o ile nie jest wyspecjalizowany w japońskiej motoryzacji. Ewentualnei jezeli nie był wymieniony komplet rozrządu to mogł wysiąść stary element
 | 
 |  
				| _________________ Adam
 .-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
 Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Luq   Forumowicz
 
 Auto: ?? 1,8 GDI ??
 Dołączył: 10 Maj 2009
 Posty: 120
 Skąd: TM
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-01-2016, 21:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzieki za odpowiedzi. Swoja droga to troche dziwne, ze stalo sie to podczas odpalania a wczesniej te 60 km jezdzil bezproblemowo...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-01-2016, 22:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dópóki nie zostanie zrobiona weryfikacja to tylko gdybanie |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Luq   Forumowicz
 
 Auto: ?? 1,8 GDI ??
 Dołączył: 10 Maj 2009
 Posty: 120
 Skąd: TM
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-01-2016, 17:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Troche info dla osob zainteresowanych: zostawilem rano samochod u mechanika i potwierdzilo sie to co pisaliscie: pasek przeskoczyl o 2 zabki. Dodatkowo pewna wartosc (sorry ale nie znam sie na tym) wzrosla z 4 mm (tak bylo ustawione) na ponad 5. Gosc wszystko ponownie zlozyl i normalnie odpalil ale w zwiazku z tym, ze nie am pewnsoci co bylo przyczyna zobowiazal sie wymienic na swoj koszt napinacz hydrauliczny i sam pasek (bo ten mogl sie rozciagnac)... Ponoc zadnych uszkodzen silnika nie ma...
 Wiec chyba nie jest tak zle jak sie wydawalo...
 
 Przy okazji dzieki za wstepna pomoc i zainteresowanie
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | apg2312   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 90 razy
 Dołączył: 28 Maj 2014
 Posty: 2310
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-01-2016, 18:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | No to tyle przynajmniej dobrze   |  
				| _________________ Adam
 .-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
 Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piwor   Mitsumaniak
 
  
 Auto: 730d
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 43 razy
 Dołączył: 12 Paź 2008
 Posty: 3445
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-02-2016, 21:47 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Luq napisał/a: |  	  | pasek przeskoczyl o 2 zabki. | 
 
 Grubo.
  Nie sądzę, żeby to była kwestia napinacza. Nie przeskoczyłby przy odpalaniu. |  
				| _________________ 01270/KMM
 
 ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
 Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
 730d 2018 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |