Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszkodzony rozrzad?
Autor Wiadomość
Luq 
Forumowicz

Auto: ?? 1,8 GDI ??
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 120
Skąd: TM
Wysłany: 23-01-2016, 15:21   Uszkodzony rozrzad?

Witam wszystkich,
jako, ze nie jestem zbyt doswiadczony w sprawach "mechanicznych" prosze o pomoc oraz opinie. Tydzien temu miailem wymieniany caly rozrzad. Zrobilem bezproblemowo 60 km i pozniej auto caly tydzien stalo na dworzu przed akademikiem...
Dzisiaj odpalam samochod, chodzi bardzo glosno i slychac bylo jakby mechaniczne uderzanie metalu w metal w silniku... Auto natychmiast zgasilem... Pozniej sprobowalem jeszcze 2 razy odpalic ale juz sie nie udalo... Slychac jak pracuje rozrusznik i to "uderzenie"...
Zadzwonilem do znajomego i mowil, zeby lepiej nic nie ruszac bo mozna sobie jeszcze gorzej cos zepsuc... Jutro ktos mnie wezmie na hol i podjade do domu...
Pytanie tylko co to moze byc? Faktycznie rozrzad?
Nie moge sie na razie dodzwonic do warsztatu gdzie robili samochod (w koncu sobota)... Sorry za chaos w wypowiedzi ale jestem jeszcze zdenerwowany bo wywalilem 1000 zl i calkiem prawdopodobne, ze sknocili mi samochod "na amen"...

Prosze o opinie i wypowiedzi...

PS. Wizualnie nie widze na silniku jakichs sladow uderzen czy wgniecen...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-01-2016, 16:24   

Z opisu wyniką, że może to być przeskoczony pasek rozrządu, jezlei w rozrządzei było wymienione wszystko, łacznie z hydraulicznym napinaczem to najprawdopodobniej został gdzies popełniony bład przy procedurze napinania paska - bez instrukcji wątpie aby ktos znał tą procedure, o ile nie jest wyspecjalizowany w japońskiej motoryzacji.
Ewentualnei jezeli nie był wymieniony komplet rozrządu to mogł wysiąść stary element
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Luq 
Forumowicz

Auto: ?? 1,8 GDI ??
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 120
Skąd: TM
Wysłany: 23-01-2016, 18:58   

Z tego co wiem to byl wymieniany kompletny rozrzad...
Jedyny plus jest chyba taki, ze nie stalo sie to podczas jazdy, czyli na wysokich obrotach a przy odpalaniu... moze dzieki temu beda mniejsze ewentualne uszkodzenia...
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 23-01-2016, 19:21   

robertdg napisał/a:
Z tego co wiem to byl wymieniany kompletny rozrzad...

Wątpię, za tanio by było. Sam napinacz hydrauliczny kosztuje w InterCarsie między 410 a 560 zł
http://e-katalog.intercar...rozrz%B9du.html
może trochę taniej na Allegro idzie go dostać, ale też w granicach 400 zł. A gdzie reszta ? A sam piszesz :
Luq napisał/a:
wywalilem 1000 zl

Obawiam się, że po prostu jest tak, jak pisze roberdg
robertdg napisał/a:
najprawdopodobniej został gdzies popełniony bład przy procedurze napinania paska - bez instrukcji wątpie aby ktos znał tą procedure, o ile nie jest wyspecjalizowany w japońskiej motoryzacji.
Ewentualnei jezeli nie był wymieniony komplet rozrządu to mogł wysiąść stary element
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Luq 
Forumowicz

Auto: ?? 1,8 GDI ??
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 120
Skąd: TM
Wysłany: 23-01-2016, 21:56   

Dzieki za odpowiedzi.
Swoja droga to troche dziwne, ze stalo sie to podczas odpalania a wczesniej te 60 km jezdzil bezproblemowo...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-01-2016, 22:03   

Dópóki nie zostanie zrobiona weryfikacja to tylko gdybanie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Luq 
Forumowicz

Auto: ?? 1,8 GDI ??
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 120
Skąd: TM
Wysłany: 25-01-2016, 17:36   

Troche info dla osob zainteresowanych:
zostawilem rano samochod u mechanika i potwierdzilo sie to co pisaliscie: pasek przeskoczyl o 2 zabki. Dodatkowo pewna wartosc (sorry ale nie znam sie na tym) wzrosla z 4 mm (tak bylo ustawione) na ponad 5. Gosc wszystko ponownie zlozyl i normalnie odpalil ale w zwiazku z tym, ze nie am pewnsoci co bylo przyczyna zobowiazal sie wymienic na swoj koszt napinacz hydrauliczny i sam pasek (bo ten mogl sie rozciagnac)... Ponoc zadnych uszkodzen silnika nie ma...
Wiec chyba nie jest tak zle jak sie wydawalo...

Przy okazji dzieki za wstepna pomoc i zainteresowanie :)
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 25-01-2016, 18:20   

No to tyle przynajmniej dobrze :)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-2016, 21:47   

Luq napisał/a:
pasek przeskoczyl o 2 zabki.


Grubo. :D Nie sądzę, żeby to była kwestia napinacza. Nie przeskoczyłby przy odpalaniu.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.