Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Łańcuchy śniegowe na koła 225/55/18 - tania opcja
Autor Wiadomość
malot 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 2WD manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-01-2016, 12:14   Łańcuchy śniegowe na koła 225/55/18 - tania opcja

Przed wyjazdem do Austrii robiłem rozeznanie jakie łańcuchy podchodzą do oryginalnych 18-to calowych kół 225/55/18. Okazuje się, że to dosyć nietypowy wymiar i żadne "niskobudżetowe" nie pasują i do wyboru z pozostaje tylko Thule, za bagatela ok. 700pln.

Ponieważ nie uśmiechało mi się tyle wydawać to zacząłem przeliczać inne wymiary, czy by nie podeszły (choć każdy sprzedawca twierdził, że jak rozmiaru nie ma na pudełku to nie ma szans założyć) i okazało się, że Taurusy 130, które na rozpisce mają rozmiar 225/60/17 (różnica średnicy to ok. 2.9mm) idealnie pasują, a w feu-vert w Krakowie kosztują raptem 119pln. Co więcej są to łańcuchy o zalecanej grubości 9mm, a nie jak Thule 12mm.

Łańcuchy miałem okazję sprawdzić w praktyce przez dwa dni śnieżycy w Austrii i zarówno zakładanie jak i zdejmowanie było bezproblemowe. Na podjazdach też spełniły swoją rolę, więc z czystym sumieniem polecam.

Co więcej, zakładałem je na aluminiowe felgi i bez żadnych zabezpieczeń nie niszczą felg, gdyż w żadnym punkcie się z nimi nie stykają.
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-01-2016, 17:57   

Może to trochę off-top ale (z całym szacunkiem) uważam że kolega wydał pieniądze całkowicie niepotrzebnie. Parę lat wstecz (jak jeszcze były śnieżne zimy) jeździłem regularnie Outkiem do Austrii i Włoch (Livigno), gdzie kilka razy miałem okazję poruszać się w niezłych śnieżycach. Outlander szedł jak burza - napęd 4x4 i zimówki dawały radę tam gdzie np. Hondy CR-V miały problemy na podjazdach.

Po to właśnie jest 4x4 żeby nie moczyć się w śniegu przy zakładaniu (zdejmowaniu) łańcuchów :D
bonito
_________________
Jest obecnie: Mazda MX-5 (do zabawy), VW Passat B6 (do roboty)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 26-01-2016, 18:32   

bonito, nie doczytałeś w opisie usera:

Auto: Outlander III 2.0 2WD manual
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-01-2016, 18:43   

A to przepraszam kolegę bardzo - oczywiście odszczekuję to co napisałem :D
Chociaż jak tak dalej pójdzie z klimatem, to także dla osiek łańcuchy nie będą już adekwatne...
bonito
_________________
Jest obecnie: Mazda MX-5 (do zabawy), VW Passat B6 (do roboty)
 
 
malot 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 2WD manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-01-2016, 11:09   

No ja przez 10 lat też łańcuchy woziłem tylko na wycieczkę, bo jednak główne drogi zwykle są przejezdne (nawet gdy są "utrzymane na biało"), ale tym razem mieliśmy kwaterę jakiś 1km pod górę od głównej drogi przez dolinę i przez dwa dni dojazd bez łańcuchów (i bez 4x4) był mocno utrudniony. Kolega Octavią dał co prawda radę, ale na drugi dzień pojechał kupować łańcuchy:)
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-01-2016, 13:45   

W Norauto są łańcuchy Norauto za płowę ceny Thule. No ja też woziłem łańcuchy przez parę lat. Do czasu gdy .... jednej nocy spadł 1 metr śniegu. Ale to było w czasach 1 ośki. Ale prawdę mówiąc to gdybym miał jechać krętą zaśnieżoną drogą to nawet na 4x4 bym założył łańcuchy. Co prawda z napędem nie ma problemu, ale hamuje tak samo 2WD.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 27-01-2016, 17:20   

jacekk napisał/a:
Ale prawdę mówiąc to gdybym miał jechać krętą zaśnieżoną drogą to nawet na 4x4 bym założył łańcuchy. Co prawda z napędem nie ma problemu, ale hamuje tak samo 2WD.
Jeśli do hamowania potrzebowałbyś łańcuchów, to na pewno nie jechałbyś z prędkością dla nich akceptowalną.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
mnerd 
Forumowicz

Auto: Outlander 2,0 cvt 4WD '16
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2016
Posty: 37
Skąd: Wawa zone
Wysłany: 16-12-2016, 21:53   

bonito napisał/a:
Może to trochę off-top ale (z całym szacunkiem) uważam że kolega wydał pieniądze całkowicie niepotrzebnie. Parę lat wstecz (jak jeszcze były śnieżne zimy) jeździłem regularnie Outkiem do Austrii i Włoch (Livigno), gdzie kilka razy miałem okazję poruszać się w niezłych śnieżycach. Outlander szedł jak burza - napęd 4x4 i zimówki dawały radę tam gdzie np. Hondy CR-V miały problemy na podjazdach.

Po to właśnie jest 4x4 żeby nie moczyć się w śniegu przy zakładaniu (zdejmowaniu) łańcuchów :D
bonito


Mandat za brak łańcuchów jest większy niż najdroższe łańcuchy, a austriacka police jest uprzejma ale stanowcza. No i nie odjedziesz dopóki nie założysz na koła łańcuchów, tam, gdzie są wymagane. Reasumując, w niektórych krajach w okresie zimy łańcuchy muszą być na wyposażeniu, dodatkowo na Austrię muszą spełniać ich normę i mieć znaczek na opakowaniu. To, ze polisz kozak podjedzie bez, nie ma znaczenia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.