Łańcuchy śniegowe na koła 225/55/18 - tania opcja |
Autor |
Wiadomość |
malot
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 2WD manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-01-2016, 12:14 Łańcuchy śniegowe na koła 225/55/18 - tania opcja
|
|
|
Przed wyjazdem do Austrii robiłem rozeznanie jakie łańcuchy podchodzą do oryginalnych 18-to calowych kół 225/55/18. Okazuje się, że to dosyć nietypowy wymiar i żadne "niskobudżetowe" nie pasują i do wyboru z pozostaje tylko Thule, za bagatela ok. 700pln.
Ponieważ nie uśmiechało mi się tyle wydawać to zacząłem przeliczać inne wymiary, czy by nie podeszły (choć każdy sprzedawca twierdził, że jak rozmiaru nie ma na pudełku to nie ma szans założyć) i okazało się, że Taurusy 130, które na rozpisce mają rozmiar 225/60/17 (różnica średnicy to ok. 2.9mm) idealnie pasują, a w feu-vert w Krakowie kosztują raptem 119pln. Co więcej są to łańcuchy o zalecanej grubości 9mm, a nie jak Thule 12mm.
Łańcuchy miałem okazję sprawdzić w praktyce przez dwa dni śnieżycy w Austrii i zarówno zakładanie jak i zdejmowanie było bezproblemowe. Na podjazdach też spełniły swoją rolę, więc z czystym sumieniem polecam.
Co więcej, zakładałem je na aluminiowe felgi i bez żadnych zabezpieczeń nie niszczą felg, gdyż w żadnym punkcie się z nimi nie stykają. |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-01-2016, 17:57
|
|
|
Może to trochę off-top ale (z całym szacunkiem) uważam że kolega wydał pieniądze całkowicie niepotrzebnie. Parę lat wstecz (jak jeszcze były śnieżne zimy) jeździłem regularnie Outkiem do Austrii i Włoch (Livigno), gdzie kilka razy miałem okazję poruszać się w niezłych śnieżycach. Outlander szedł jak burza - napęd 4x4 i zimówki dawały radę tam gdzie np. Hondy CR-V miały problemy na podjazdach.
Po to właśnie jest 4x4 żeby nie moczyć się w śniegu przy zakładaniu (zdejmowaniu) łańcuchów
bonito |
_________________ Jest obecnie: Mazda MX-5 (do zabawy), VW Passat B6 (do roboty) |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 26-01-2016, 18:32
|
|
|
bonito, nie doczytałeś w opisie usera:
Auto: Outlander III 2.0 2WD manual |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-01-2016, 18:43
|
|
|
A to przepraszam kolegę bardzo - oczywiście odszczekuję to co napisałem
Chociaż jak tak dalej pójdzie z klimatem, to także dla osiek łańcuchy nie będą już adekwatne...
bonito |
_________________ Jest obecnie: Mazda MX-5 (do zabawy), VW Passat B6 (do roboty) |
|
|
|
 |
malot
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 2WD manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-01-2016, 11:09
|
|
|
No ja przez 10 lat też łańcuchy woziłem tylko na wycieczkę, bo jednak główne drogi zwykle są przejezdne (nawet gdy są "utrzymane na biało"), ale tym razem mieliśmy kwaterę jakiś 1km pod górę od głównej drogi przez dolinę i przez dwa dni dojazd bez łańcuchów (i bez 4x4) był mocno utrudniony. Kolega Octavią dał co prawda radę, ale na drugi dzień pojechał kupować łańcuchy:) |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-01-2016, 13:45
|
|
|
W Norauto są łańcuchy Norauto za płowę ceny Thule. No ja też woziłem łańcuchy przez parę lat. Do czasu gdy .... jednej nocy spadł 1 metr śniegu. Ale to było w czasach 1 ośki. Ale prawdę mówiąc to gdybym miał jechać krętą zaśnieżoną drogą to nawet na 4x4 bym założył łańcuchy. Co prawda z napędem nie ma problemu, ale hamuje tak samo 2WD. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 27-01-2016, 17:20
|
|
|
jacekk napisał/a: | Ale prawdę mówiąc to gdybym miał jechać krętą zaśnieżoną drogą to nawet na 4x4 bym założył łańcuchy. Co prawda z napędem nie ma problemu, ale hamuje tak samo 2WD. | Jeśli do hamowania potrzebowałbyś łańcuchów, to na pewno nie jechałbyś z prędkością dla nich akceptowalną. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mnerd
Forumowicz
Auto: Outlander 2,0 cvt 4WD '16
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2016 Posty: 37 Skąd: Wawa zone
|
Wysłany: 16-12-2016, 21:53
|
|
|
bonito napisał/a: | Może to trochę off-top ale (z całym szacunkiem) uważam że kolega wydał pieniądze całkowicie niepotrzebnie. Parę lat wstecz (jak jeszcze były śnieżne zimy) jeździłem regularnie Outkiem do Austrii i Włoch (Livigno), gdzie kilka razy miałem okazję poruszać się w niezłych śnieżycach. Outlander szedł jak burza - napęd 4x4 i zimówki dawały radę tam gdzie np. Hondy CR-V miały problemy na podjazdach.
Po to właśnie jest 4x4 żeby nie moczyć się w śniegu przy zakładaniu (zdejmowaniu) łańcuchów
bonito |
Mandat za brak łańcuchów jest większy niż najdroższe łańcuchy, a austriacka police jest uprzejma ale stanowcza. No i nie odjedziesz dopóki nie założysz na koła łańcuchów, tam, gdzie są wymagane. Reasumując, w niektórych krajach w okresie zimy łańcuchy muszą być na wyposażeniu, dodatkowo na Austrię muszą spełniać ich normę i mieć znaczek na opakowaniu. To, ze polisz kozak podjedzie bez, nie ma znaczenia |
|
|
|
 |
|