Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Odpowietrzanie układu AYC
Autor Wiadomość
Grid 
Forumowicz

Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-09-2015, 14:24   

piotrkor1 napisał/a:
Bartek napisał/a:
Evoscanem

Da radę to ściągnąć czy trzeba kupić za 25 $?


Ja swojego kupiłem, ale ściągnąć się na pewno da.
 
 
danino88 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1315
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 09-09-2015, 10:00   

Dobra, najlepsza i najprostsza metoda według mnie to :
- ponieść tył auta albo wjechać na kanał, obrze by mieć drugą osobę ponieważ jedna osoba by była na górze, druga w kanale
- otworzyć bagażnik i rozłączyć po prawej stronie wtyczkę od AYC i elektrozaworów
- w bagażniku potrzebujemy też dodatkowy akumulator oraz kilka przewodów
- osoba na górze podpina napięcie do pompy, oraz co jakiś czas do elektrozaworu prawego/lewego oraz głównego, osoba na dole odkręca co jakiś czas odpowietrznik w pompie lewy/prawy. Osoba na górze musi także pamiętać żeby dolewać oleju do zbiornika od AYC
- podpinamy na przemian do jakiś czas, dopóki nie będzie ciągle leciało z odpowietrzników z dyfra
- jak już wszystko będzie ok, to zabieramy manatki, podpinamy kable tak jak być powinny, odpalamy auto i jeździmy dalej

WSIO :D :D :D
_________________
Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365

Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562
 
 
 
Grid 
Forumowicz

Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-09-2015, 15:22   

danino88 napisał/a:

- osoba na górze podpina napięcie do pompy, oraz co jakiś czas do elektrozaworu


Tutaj uwaga - nie zostawiałbym pompy chodzącej na dłużej niż kilka minut. Będzie nabijała ciśnienie do oporu i grzała się.
 
 
danino88 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1315
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 10-09-2015, 10:32   

Grid napisał/a:
danino88 napisał/a:

- osoba na górze podpina napięcie do pompy, oraz co jakiś czas do elektrozaworu


Tutaj uwaga - nie zostawiałbym pompy chodzącej na dłużej niż kilka minut. Będzie nabijała ciśnienie do oporu i grzała się.


Tak tak. Co jakiś czas odłączyć, napić się piwka i znów działamy. Cała operacja nie powinna zająć więcej niż 30 min :)
_________________
Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365

Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562
 
 
 
kabar 
Forumowicz

Auto: inny
Kraj/Country: Montenegro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 234
Skąd: dokąd
Wysłany: 17-09-2015, 22:18   

piotrkor1 napisał/a:
Bartek napisał/a:
Evoscanem

Da radę to ściągnąć czy trzeba kupić za 25 $?


Sam program ściągniesz ale interfejs trzeba kupić ;)
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 21-09-2015, 16:26   

Dzisiaj znalazłem w internecie na popularnym portalu YouTube taki filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=wHFRJqeO1WA
i tam nie widać żeby ci panowie używali jakiś specjalnych narzędzi do wymiany oleju w AYC i dyfrze.Co wy na to?
_________________

 
 
danino88 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1315
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 22-09-2015, 21:59   

piotrkor1 napisał/a:
Dzisiaj znalazłem w internecie na popularnym portalu YouTube taki filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=wHFRJqeO1WA
i tam nie widać żeby ci panowie używali jakiś specjalnych narzędzi do wymiany oleju w AYC i dyfrze.Co wy na to?


Ale nie odpowietrzali AYC, metoda standardowa jak w przypadku wymiany oleju w silniku :)
_________________
Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365

Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562
 
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 24-09-2015, 11:38   

danino88, a czy warto inwestować w taki zestaw?
http://www.ebay.co.uk/itm...=item4af0ad9452
i czy można samemu zrobić lub taniej kupić taki zestaw do włączenia pompy i poszczególnych sekcji?Ten zestaw z Ebay-a zawiera:
Mitsubishi Evolution 4-9 AYC / control box & Zestaw serwisowy ACD

Jest niezbędnym narzędziem dla wszystkich właścicieli DIY Evo, którzy nie chcą płacić tysiące za narzędzie Mitsubishi.

Pozwala na uruchomienie, testowanie i odpowietrzyć układ swój AYC / ACD, gdy naprawy pompy, diagnozę lub serwisowaniem własnego samochodu.

Nadaje się do Evo 4-9 z AYC i systemu ACD, lub z ACD sam.


Zestaw zawiera;

Krwawienie instrukcje / Procedura (x1)

AYC / ACD pole Bleed (x1)

Evo 4/5/6 Adapter okablowania (x1)

Evo 4/5/6 naklejki przewodów (x1)

Evo 7/8/9 naklejki przewodów (x1)

Nowe łożysko kulkowe silnika (x1)
Nowy Uszczelnienie wału (x1)
Nowy cięcie laserowe stali nierdzewnej pompy płytę 316 (x1) (Anti stali na korozję, lepszy od standardowego elementu)
Nowy elektromagnetyczny 'O' Pierścienie (x3)
Nowy płyty pompy 'O' Pierścienie (x2)
Nowy korpus silnika do pompy Pierścień "O" (x1)
Nowe śruby;
2 x śruby silnika (stal nierdzewna)
2 x Sworznie zewnętrzne (stal nierdzewna)
2 śruby pompy x wewnętrzne
Nowe podkładki (2x)
_________________

 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-09-2015, 12:47   

piotrkor1 napisał/a:
danino88, a czy warto inwestować w taki zestaw?
http://www.ebay.co.uk/itm...=item4af0ad9452

Był taki na sprzedaż dość długo na MLR za 90 GBP.

Nie wiem co was tak opętało to odpowietrzanie :mrgreen:
Jak tylko zlewasz płyn z clutch pack'a w dyfrze to nie musisz nic odpowietrzać, Procedura identyczna z wymianą oliwy w dyfrze. Dopiero jak ingerujesz w obwód pompy ayc, to wtedy trzeba odpowietrzać.
Są po prostu dwa odrębne obwody ayc, jeden to komora sprzęgieł, a drugi to obwód pompy. W tym pierwszym się wymienia ok. 0.6 litra co roku, bez odpowietrzania, w tym drugim teoretycznie co 100k mil z odpowietrzaniem, chyba, że doszło do ingerencji w obwód (wymiana pompy, zrzucanie dyfra itd.).
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
danino88 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1315
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 24-09-2015, 22:04   

piotrkor1 napisał/a:
danino88, a czy warto inwestować w taki zestaw?
http://www.ebay.co.uk/itm...=item4af0ad9452
i czy można samemu zrobić lub taniej kupić taki zestaw do włączenia pompy i poszczególnych sekcji?Ten zestaw z Ebay-a zawiera:
Mitsubishi Evolution 4-9 AYC / control box & Zestaw serwisowy ACD

Jest niezbędnym narzędziem dla wszystkich właścicieli DIY Evo, którzy nie chcą płacić tysiące za narzędzie Mitsubishi.

Pozwala na uruchomienie, testowanie i odpowietrzyć układ swój AYC / ACD, gdy naprawy pompy, diagnozę lub serwisowaniem własnego samochodu.

Nadaje się do Evo 4-9 z AYC i systemu ACD, lub z ACD sam.


Zestaw zawiera;

Krwawienie instrukcje / Procedura (x1)

AYC / ACD pole Bleed (x1)

Evo 4/5/6 Adapter okablowania (x1)

Evo 4/5/6 naklejki przewodów (x1)

Evo 7/8/9 naklejki przewodów (x1)

Nowe łożysko kulkowe silnika (x1)
Nowy Uszczelnienie wału (x1)
Nowy cięcie laserowe stali nierdzewnej pompy płytę 316 (x1) (Anti stali na korozję, lepszy od standardowego elementu)
Nowy elektromagnetyczny 'O' Pierścienie (x3)
Nowy płyty pompy 'O' Pierścienie (x2)
Nowy korpus silnika do pompy Pierścień "O" (x1)
Nowe śruby;
2 x śruby silnika (stal nierdzewna)
2 x Sworznie zewnętrzne (stal nierdzewna)
2 śruby pompy x wewnętrzne
Nowe podkładki (2x)


taki układ możesz sobie sam zrobić :) opis Ci napisałem, a niekoniecznie musi to być puszka z przełącznikami bo operujesz tylko na +12V :)
_________________
Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365

Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-01-2016, 17:22   

Mam problem. Wymieniałem kierownicę w Legnum ze sportowej MOMO bez poduszki powietrznej na kierę Nardi Torino. Podczas montażu kierownicy MOMO poprzednik musiał odkręcić taśmę poduszki powietrznej. Więc wziąłem cały przełącznik zespolony z taśmą SRS i manetkami i zamieniłem z innego Legnum (wziąłem z tego, z którego brałem kierę Nardi). Kierownice zamieniałem na odpiętym akumulatorze. Po tym nie odpalałem auta przez tydzień. Po odpaleniu po chwili zapala się kontrolka AYC i świeci ciągle oraz mruga pomarańczowa kontrolka TCL na liczniku. Coś mogłem spieprzyć? Gdzie szukać przyczyny?
 
 
Grid 
Forumowicz

Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-01-2016, 17:50   

Hugo napisał/a:
Mam problem. Wymieniałem kierownicę w Legnum ze sportowej MOMO bez poduszki powietrznej na kierę Nardi Torino. Podczas montażu kierownicy MOMO poprzednik musiał odkręcić taśmę poduszki powietrznej. Więc wziąłem cały przełącznik zespolony z taśmą SRS i manetkami i zamieniłem z innego Legnum (wziąłem z tego, z którego brałem kierę Nardi). Kierownice zamieniałem na odpiętym akumulatorze. Po tym nie odpalałem auta przez tydzień. Po odpaleniu po chwili zapala się kontrolka AYC i świeci ciągle oraz mruga pomarańczowa kontrolka TCL na liczniku. Coś mogłem spieprzyć? Gdzie szukać przyczyny?


Wymrugaj kod błędu AYC, to mocno uprości szukanie przyczyny.
_________________

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-01-2016, 20:57   

Jak to zrobić?
 
 
Grid 
Forumowicz

Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-01-2016, 22:17   

Hugo napisał/a:
Jak to zrobić?


Stacyjka OFF, spinacz w piny 1 i 4 na złączu OBD, stacyjka ON i sekwencja długich i krótkich mignięć AYC mówi jaki jest numerek (numerki). Ilość długich mignięć to pierwsza cyfra kodu, krótkich mignięć druga.
_________________

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-01-2016, 22:25   

Dzięki Grid, czyli tak jak mruganie CE w przedliftach. W poniedziałek będę działał. A powiedz mi czy ta mrugającą kontrolka TCL-u (ikona auta w poślizgu) może mieć związek z AYC?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.