Odpowietrzanie układu AYC |
Autor |
Wiadomość |
Grid
Forumowicz
Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-09-2015, 14:24
|
|
|
piotrkor1 napisał/a: | Bartek napisał/a: | Evoscanem |
Da radę to ściągnąć czy trzeba kupić za 25 $? |
Ja swojego kupiłem, ale ściągnąć się na pewno da. |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 09-09-2015, 10:00
|
|
|
Dobra, najlepsza i najprostsza metoda według mnie to :
- ponieść tył auta albo wjechać na kanał, obrze by mieć drugą osobę ponieważ jedna osoba by była na górze, druga w kanale
- otworzyć bagażnik i rozłączyć po prawej stronie wtyczkę od AYC i elektrozaworów
- w bagażniku potrzebujemy też dodatkowy akumulator oraz kilka przewodów
- osoba na górze podpina napięcie do pompy, oraz co jakiś czas do elektrozaworu prawego/lewego oraz głównego, osoba na dole odkręca co jakiś czas odpowietrznik w pompie lewy/prawy. Osoba na górze musi także pamiętać żeby dolewać oleju do zbiornika od AYC
- podpinamy na przemian do jakiś czas, dopóki nie będzie ciągle leciało z odpowietrzników z dyfra
- jak już wszystko będzie ok, to zabieramy manatki, podpinamy kable tak jak być powinny, odpalamy auto i jeździmy dalej
WSIO |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
Grid
Forumowicz
Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-09-2015, 15:22
|
|
|
danino88 napisał/a: |
- osoba na górze podpina napięcie do pompy, oraz co jakiś czas do elektrozaworu |
Tutaj uwaga - nie zostawiałbym pompy chodzącej na dłużej niż kilka minut. Będzie nabijała ciśnienie do oporu i grzała się. |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 10-09-2015, 10:32
|
|
|
Grid napisał/a: | danino88 napisał/a: |
- osoba na górze podpina napięcie do pompy, oraz co jakiś czas do elektrozaworu |
Tutaj uwaga - nie zostawiałbym pompy chodzącej na dłużej niż kilka minut. Będzie nabijała ciśnienie do oporu i grzała się. |
Tak tak. Co jakiś czas odłączyć, napić się piwka i znów działamy. Cała operacja nie powinna zająć więcej niż 30 min |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
kabar
Forumowicz
Auto: inny
Kraj/Country: Montenegro
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 234 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 17-09-2015, 22:18
|
|
|
piotrkor1 napisał/a: | Bartek napisał/a: | Evoscanem |
Da radę to ściągnąć czy trzeba kupić za 25 $? |
Sam program ściągniesz ale interfejs trzeba kupić |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 21-09-2015, 16:26
|
|
|
Dzisiaj znalazłem w internecie na popularnym portalu YouTube taki filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=wHFRJqeO1WA
i tam nie widać żeby ci panowie używali jakiś specjalnych narzędzi do wymiany oleju w AYC i dyfrze.Co wy na to? |
_________________
 |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 22-09-2015, 21:59
|
|
|
piotrkor1 napisał/a: | Dzisiaj znalazłem w internecie na popularnym portalu YouTube taki filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=wHFRJqeO1WA
i tam nie widać żeby ci panowie używali jakiś specjalnych narzędzi do wymiany oleju w AYC i dyfrze.Co wy na to? |
Ale nie odpowietrzali AYC, metoda standardowa jak w przypadku wymiany oleju w silniku |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 24-09-2015, 11:38
|
|
|
danino88, a czy warto inwestować w taki zestaw?
http://www.ebay.co.uk/itm...=item4af0ad9452
i czy można samemu zrobić lub taniej kupić taki zestaw do włączenia pompy i poszczególnych sekcji?Ten zestaw z Ebay-a zawiera:
Mitsubishi Evolution 4-9 AYC / control box & Zestaw serwisowy ACD
Jest niezbędnym narzędziem dla wszystkich właścicieli DIY Evo, którzy nie chcą płacić tysiące za narzędzie Mitsubishi.
Pozwala na uruchomienie, testowanie i odpowietrzyć układ swój AYC / ACD, gdy naprawy pompy, diagnozę lub serwisowaniem własnego samochodu.
Nadaje się do Evo 4-9 z AYC i systemu ACD, lub z ACD sam.
Zestaw zawiera;
Krwawienie instrukcje / Procedura (x1)
AYC / ACD pole Bleed (x1)
Evo 4/5/6 Adapter okablowania (x1)
Evo 4/5/6 naklejki przewodów (x1)
Evo 7/8/9 naklejki przewodów (x1)
Nowe łożysko kulkowe silnika (x1)
Nowy Uszczelnienie wału (x1)
Nowy cięcie laserowe stali nierdzewnej pompy płytę 316 (x1) (Anti stali na korozję, lepszy od standardowego elementu)
Nowy elektromagnetyczny 'O' Pierścienie (x3)
Nowy płyty pompy 'O' Pierścienie (x2)
Nowy korpus silnika do pompy Pierścień "O" (x1)
Nowe śruby;
2 x śruby silnika (stal nierdzewna)
2 x Sworznie zewnętrzne (stal nierdzewna)
2 śruby pompy x wewnętrzne
Nowe podkładki (2x) |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 24-09-2015, 12:47
|
|
|
Był taki na sprzedaż dość długo na MLR za 90 GBP.
Nie wiem co was tak opętało to odpowietrzanie
Jak tylko zlewasz płyn z clutch pack'a w dyfrze to nie musisz nic odpowietrzać, Procedura identyczna z wymianą oliwy w dyfrze. Dopiero jak ingerujesz w obwód pompy ayc, to wtedy trzeba odpowietrzać.
Są po prostu dwa odrębne obwody ayc, jeden to komora sprzęgieł, a drugi to obwód pompy. W tym pierwszym się wymienia ok. 0.6 litra co roku, bez odpowietrzania, w tym drugim teoretycznie co 100k mil z odpowietrzaniem, chyba, że doszło do ingerencji w obwód (wymiana pompy, zrzucanie dyfra itd.). |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 24-09-2015, 22:04
|
|
|
piotrkor1 napisał/a: | danino88, a czy warto inwestować w taki zestaw?
http://www.ebay.co.uk/itm...=item4af0ad9452
i czy można samemu zrobić lub taniej kupić taki zestaw do włączenia pompy i poszczególnych sekcji?Ten zestaw z Ebay-a zawiera:
Mitsubishi Evolution 4-9 AYC / control box & Zestaw serwisowy ACD
Jest niezbędnym narzędziem dla wszystkich właścicieli DIY Evo, którzy nie chcą płacić tysiące za narzędzie Mitsubishi.
Pozwala na uruchomienie, testowanie i odpowietrzyć układ swój AYC / ACD, gdy naprawy pompy, diagnozę lub serwisowaniem własnego samochodu.
Nadaje się do Evo 4-9 z AYC i systemu ACD, lub z ACD sam.
Zestaw zawiera;
Krwawienie instrukcje / Procedura (x1)
AYC / ACD pole Bleed (x1)
Evo 4/5/6 Adapter okablowania (x1)
Evo 4/5/6 naklejki przewodów (x1)
Evo 7/8/9 naklejki przewodów (x1)
Nowe łożysko kulkowe silnika (x1)
Nowy Uszczelnienie wału (x1)
Nowy cięcie laserowe stali nierdzewnej pompy płytę 316 (x1) (Anti stali na korozję, lepszy od standardowego elementu)
Nowy elektromagnetyczny 'O' Pierścienie (x3)
Nowy płyty pompy 'O' Pierścienie (x2)
Nowy korpus silnika do pompy Pierścień "O" (x1)
Nowe śruby;
2 x śruby silnika (stal nierdzewna)
2 x Sworznie zewnętrzne (stal nierdzewna)
2 śruby pompy x wewnętrzne
Nowe podkładki (2x) |
taki układ możesz sobie sam zrobić opis Ci napisałem, a niekoniecznie musi to być puszka z przełącznikami bo operujesz tylko na +12V |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-01-2016, 17:22
|
|
|
Mam problem. Wymieniałem kierownicę w Legnum ze sportowej MOMO bez poduszki powietrznej na kierę Nardi Torino. Podczas montażu kierownicy MOMO poprzednik musiał odkręcić taśmę poduszki powietrznej. Więc wziąłem cały przełącznik zespolony z taśmą SRS i manetkami i zamieniłem z innego Legnum (wziąłem z tego, z którego brałem kierę Nardi). Kierownice zamieniałem na odpiętym akumulatorze. Po tym nie odpalałem auta przez tydzień. Po odpaleniu po chwili zapala się kontrolka AYC i świeci ciągle oraz mruga pomarańczowa kontrolka TCL na liczniku. Coś mogłem spieprzyć? Gdzie szukać przyczyny? |
|
|
|
 |
Grid
Forumowicz
Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-01-2016, 17:50
|
|
|
Hugo napisał/a: | Mam problem. Wymieniałem kierownicę w Legnum ze sportowej MOMO bez poduszki powietrznej na kierę Nardi Torino. Podczas montażu kierownicy MOMO poprzednik musiał odkręcić taśmę poduszki powietrznej. Więc wziąłem cały przełącznik zespolony z taśmą SRS i manetkami i zamieniłem z innego Legnum (wziąłem z tego, z którego brałem kierę Nardi). Kierownice zamieniałem na odpiętym akumulatorze. Po tym nie odpalałem auta przez tydzień. Po odpaleniu po chwili zapala się kontrolka AYC i świeci ciągle oraz mruga pomarańczowa kontrolka TCL na liczniku. Coś mogłem spieprzyć? Gdzie szukać przyczyny? |
Wymrugaj kod błędu AYC, to mocno uprości szukanie przyczyny. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-01-2016, 20:57
|
|
|
Jak to zrobić? |
|
|
|
 |
Grid
Forumowicz
Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-01-2016, 22:17
|
|
|
Hugo napisał/a: | Jak to zrobić? |
Stacyjka OFF, spinacz w piny 1 i 4 na złączu OBD, stacyjka ON i sekwencja długich i krótkich mignięć AYC mówi jaki jest numerek (numerki). Ilość długich mignięć to pierwsza cyfra kodu, krótkich mignięć druga. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-01-2016, 22:25
|
|
|
Dzięki Grid, czyli tak jak mruganie CE w przedliftach. W poniedziałek będę działał. A powiedz mi czy ta mrugającą kontrolka TCL-u (ikona auta w poślizgu) może mieć związek z AYC? |
|
|
|
 |
|