Podwójne halogeny w galancie |
Autor |
Wiadomość |
ALEX-77
Forumowicz Czarny Żarłacz E98

Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 488 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 25-11-2013, 07:02
|
|
|
Standardowo były montowane do zderzaka spryskiwacze tzw. rogi a one nie pasowały do zderzaka Avance więc domniewam że tu może być problem ,ja jak miałem pojedyncze halogeny było OK ,teraz niedawno wżuciłem z VR-4 podwójne i też tył halogena z prawej strony jest oparty na zbiorniczku i pasuje na styk. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-11-2013, 08:24
|
|
|
ALEX-77 napisał/a: | Panowie a tak w ogóle to czy do naszych zderzaków "Avance" były kiedykolwiek montowane te zbiorniki większe z dodatkową pompką na spryski reflektorów ? bo wydaje mi się że nie | Faktycznie. ALEX-77 napisał/a: | ja mam w moim wersję halogena "za szybką" i też prawie na styk jeżeli chodzi o tył halogena | Ja też, do tego zbiorniczek z pompką spryskiwaczy reflektorów i wydaje mi się, że pomiędzy halogenem a zbiorniczkiem jest całkiem sporo miejsca. Nawet kilka tygodni temu zmieniałem zbiorniczek spryskiwaczy bez zdejmowania zderzaka (a tym bardziej prawego halogenu nie ruszałem) i nic mi nie przeszkadzało. |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-11-2013, 09:52
|
|
|
U mnie jest tak:
Od spodu niestety auto siedzi mi tak nisko że ledwo wkładam aparat
Tak jak pisałem zbiorniczek jest fabryczny (poj. ok 5l), spryski również (przełożyłem je ze zderzaka elegance do avancowego). Zbiornik ma dodatkową pompkę wysokiego ciśnienia, czujnik poziomu płynu z kontrolką na zegarach a uruchamiane są z lewej manetki migaczy, a nie żadnym przyciskiem z malucha |
_________________
 |
|
|
|
 |
ALEX-77
Forumowicz Czarny Żarłacz E98

Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 488 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 25-11-2013, 10:16
|
|
|
Ja mam dokładnie tak samo ,z tym że od jakiegoś czasu przestały mi działac spryski ,nie wiem czy pompka siadła ,muszę to sprawdzić ,co za nie fart ,ładnie działało z pół roku a jak w koncu wzuciłem soczewki to przestało ,już niedawno miałem takie przerywanie jak spryskiwałem i w końcu coś zdechło . |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-11-2013, 11:09
|
|
|
ALEX-77 napisał/a: | ładnie działało z pół roku a jak w koncu wzuciłem soczewki to przestało ,już niedawno miałem takie przerywanie jak spryskiwałem i w końcu coś zdechło | Miałem to samo. Dokładałeś spryskiwacze reflektorów, tak? Podłączałeś wtyczkę od zbiorniczka do oryginalnego gniazda z wiązki auta, w której jest zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów i kable od czujnika poziomu płynu? Jeśli tak to tam strasznie śniedzieją styki od zasilania pompki. Widziałem to już w 3 EA, w każdym to samo. Co ciekawe styki od czujnika poziomu płynu nie śniedzieją w żadnych z widzianych. Pryskałem to Spray-kontaktem, CX-80 itp. Z początku pomagało na kilka użyć spryskiwaczy, aż w końcu zaczęły się wyłączać mimo wciśniętego przycisku, przerywać i zdechły całkowicie. Poradziłem sobie z tym w prosty sposób: odciąłem kable zasilające pompkę spryskiwaczy reflektorów przed wtyczką i przed gniazdem, tym samym ominąłem wtyczkę i gniazdo, skręciłem je i polutowałem, wtyczkę podłączyłem tak jak w oryginale, więc połączenie czujnika poziomu płynu jest ori przez wtyczkę. Działa pięknie |
|
|
|
 |
ALEX-77
Forumowicz Czarny Żarłacz E98

Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 488 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 25-11-2013, 11:57
|
|
|
Tak jak mówisz ,ja miałem z kolei tak zasnierdziałą wtyczkę że już nic z niej niadało się zrobić ,ale jak kupowałem zbiornik z pompką to miałem na szczęscie podączoną do pompki wtyczkę i gniazdo z kawałkiem przewodu i poprostu zamieniłem ,ale przez 2 lata mogła też zaśnierdzieć ,muszę to sprawdzić w tym tygodniu. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-11-2013, 13:31
|
|
|
ALEX-77, no to miałeś fajnie, bo pewnie wtyczka nie jeździła odpięta przez lata i nie dyndała sobie za halogenem i cały syf sprzed auta na nią nie leciał. W takiej styki nie powinny zaśniedzieć, bo jest fajna uszczelka na wtyczce albo gnieździe, nie pamiętam już. |
|
|
|
 |
yahoo_wlkp
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 V6 2002r. Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 72 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-02-2016, 15:24
|
|
|
Odgrzebuję temat. Poszukuję okablowania z przekaźnikiem do tych halogenów dalekosiężnych, które zapalają się wraz z długimi. Jako ze w FAQ zakładka schematy elektryczne jest "pusta" mam do Was pytanie jak to ustrojstwo wygląda/ jaki ma numer OEM. Generalnie ktokolwiek widział ktokolwiek wie |
_________________ Avance 2,5 V6 2001
Avance 2,5 V6 2002
 |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-02-2016, 15:46
|
|
|
Chyba szybciej i taniej zbudować to samemu. Kilka metrów kabla, zwykły przekaźnik jak do długich, lutownica i jazda |
_________________
 |
|
|
|
 |
yahoo_wlkp
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 V6 2002r. Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 72 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-02-2016, 16:16
|
|
|
tresorex ja nawet nie wiem co rozumiesz pod pojęciem "zwykły przekaźnik jak do długich" majsterkowania sie nie boje ale łopatologiczniej proszę |
_________________ Avance 2,5 V6 2001
Avance 2,5 V6 2002
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 22-02-2016, 18:58
|
|
|
yahoo_wlkp napisał/a: | majsterkowania sie nie boje ale łopatologiczniej proszę |
Proszę:
Potrzebujesz taki zwykły przekaźnik na 12V:
do nabycia w każdym motoryzacyjnym, cena około 7-10zł
do tego kilka metrów kabla, tylko nie głośnikowego! Coś o przekroju 2-2,5mm^2
dalej potrzebujesz coś takiego:
to bezpiecznik w obudowie, nie większy niż 15A a najlepiej 10A
dalej kilka konektorów:
http://www.image.micros.c...o_s/zs6.3gz.jpg
i koszulki termokurczliwe o różnych średnicach, tak żebyś te konektory zabezpieczył.
No i oczywiście kilka małych trytytek (opaski samozaciskające)
Wszystko kupisz w każdym motoryzacyjnym lub elektrycznym koszt około 30zł
Podłączenie:
znajdź jakieś dobre miejsce do zamontowania przekaźnika na stałe. (u mnie jest on pod przednim lewym nadkolem zamontowany do tej samej śruby co klakson, i tak musisz zdjąć zderzak, więc dostęp będziesz miał tam świetny)
ciągniesz kabel z plusa z akumulatora do pinu nr 30 na przekaźniku ale po drodze na tym kablu daj ten bezpiecznik w obudowie. (kable lutuj potem izoluj)
pin 85 do jednego z kabli idącego do żarówki od świateł długich
pin 86 do drugiego kabla idącego do żarówki od świateł długich. najlepiej wlutować się w te kable a potem wszystko ładnie zaizolować.
pin 87a zostaje pusty!!! Zaizoluj go koszulką termokurczliwą
na pin 87 dajesz kabel który ciągniesz do obydwu żarówek w światłach dalekosiężnych, drugi biegun tych żarówek łączysz kablem bezpośrednio z masą.
Rozplanuj sobie dobrze instalację, ja powkładałem dodatkowe moje kable w peszele od przeciwmgielnych, możesz też kupić i zamontować w dodtakowych peszelach.
[ Dodano: 22-02-2016, 19:04 ]
zapomniałem, potrzebujesz także wtyczek wodoszczelnych:
coś takiego, lub inna ale wodoszczelna, potrzebujesz 2 pary (męska i żeńska) tak żebyś mógł połączyć kable od przekaźnika i masy z żarówkami dalekosiężnych i żeby dało się potem zdjąć zderzak bez rwania instalacji
[ Dodano: 22-02-2016, 19:08 ]
o tu ktoś ładny schemat trzasnął:
różnica jest tylko taka, że u nas włącznikiem jest pojawienie się zasilania na żarówce od świateł długich, dlatego ciągniesz tam 2 kable |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 22-02-2016, 19:28
|
|
|
sveno napisał/a: | różnica jest tylko taka, że u nas włącznikiem jest pojawienie się zasilania na żarówce od świateł długich |
Nie lepiej dać również wyłącznik na wypadek głupiego policjanta - jak zapewne wiemy 99% nie należy do inteligentów... tak by któś nie zakwestionował zgodności z przepisami...? |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 22-02-2016, 20:07
|
|
|
polaff napisał/a: | tak by któś nie zakwestionował zgodności z przepisami...? | gdyby to mi się trafilo i gdyby przyczepił się tylko do tego to najpierw bym go wyśmiał, potem wyciągnął telefon, włączył nagrywanie i kazałbym mu powtórzyć co według niego jest niezgodne z prawem w tym oświetleniu, na podstawie którego paragrafu itp.
Jest to wyposażenie seryjne, homologowane na Europę więc żaden mundurowy nie ma prawa się do tego przyczepić. Na szybkach masz wbitą homologację. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 22-02-2016, 20:11
|
|
|
sveno, ja już takie rzeczy widziałem w PL drogówce i generalnie służbach, że już nic mnie nie zdziwi. A jeśli chodzi o trzeźwe zachowanie to nie bądź taki pewny bo są różne sytuacje i ja też już się nauczyłem, że jak daleko to każdy odważny... ale to nie o psach temat tylko o światłach dalekosiężnych |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 22-02-2016, 20:17
|
|
|
polaff napisał/a: | że jak daleko to każdy odważny... | napisałem w jakiej sytuacji bym się postawił: jeżeli zatrzymali by mnie do rutynowej kontroli i szukali dziury w całym to bym nie omieszkał, w innym wypadku raczej nie, ale na pewno nie pozwoliłbym sobie zabrać dowodu rejestracyjnego o światła które zamontował tam producent. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
|