Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Podwójne halogeny w galancie
Autor Wiadomość
ALEX-77 
Forumowicz
Czarny Żarłacz E98


Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 488
Skąd: Zabrze
Wysłany: 25-11-2013, 07:02   

Standardowo były montowane do zderzaka spryskiwacze tzw. rogi a one nie pasowały do zderzaka Avance więc domniewam że tu może być problem ,ja jak miałem pojedyncze halogeny było OK ,teraz niedawno wżuciłem z VR-4 podwójne i też tył halogena z prawej strony jest oparty na zbiorniczku i pasuje na styk.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-11-2013, 08:24   

ALEX-77 napisał/a:
Panowie a tak w ogóle to czy do naszych zderzaków "Avance" były kiedykolwiek montowane te zbiorniki większe z dodatkową pompką na spryski reflektorów ? bo wydaje mi się że nie
Faktycznie.
ALEX-77 napisał/a:
ja mam w moim wersję halogena "za szybką" i też prawie na styk jeżeli chodzi o tył halogena
Ja też, do tego zbiorniczek z pompką spryskiwaczy reflektorów i wydaje mi się, że pomiędzy halogenem a zbiorniczkiem jest całkiem sporo miejsca. Nawet kilka tygodni temu zmieniałem zbiorniczek spryskiwaczy bez zdejmowania zderzaka (a tym bardziej prawego halogenu nie ruszałem) i nic mi nie przeszkadzało.
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-11-2013, 09:52   

U mnie jest tak:


Od spodu niestety auto siedzi mi tak nisko że ledwo wkładam aparat ;)




Tak jak pisałem zbiorniczek jest fabryczny (poj. ok 5l), spryski również (przełożyłem je ze zderzaka elegance do avancowego). Zbiornik ma dodatkową pompkę wysokiego ciśnienia, czujnik poziomu płynu z kontrolką na zegarach a uruchamiane są z lewej manetki migaczy, a nie żadnym przyciskiem z malucha ;)
_________________


 
 
ALEX-77 
Forumowicz
Czarny Żarłacz E98


Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 488
Skąd: Zabrze
Wysłany: 25-11-2013, 10:16   

Ja mam dokładnie tak samo ,z tym że od jakiegoś czasu przestały mi działac spryski ,nie wiem czy pompka siadła ,muszę to sprawdzić ,co za nie fart ,ładnie działało z pół roku a jak w koncu wzuciłem soczewki to przestało ,już niedawno miałem takie przerywanie jak spryskiwałem i w końcu coś zdechło .
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-11-2013, 11:09   

ALEX-77 napisał/a:
ładnie działało z pół roku a jak w koncu wzuciłem soczewki to przestało ,już niedawno miałem takie przerywanie jak spryskiwałem i w końcu coś zdechło
Miałem to samo. Dokładałeś spryskiwacze reflektorów, tak? Podłączałeś wtyczkę od zbiorniczka do oryginalnego gniazda z wiązki auta, w której jest zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów i kable od czujnika poziomu płynu? Jeśli tak to tam strasznie śniedzieją styki od zasilania pompki. Widziałem to już w 3 EA, w każdym to samo. Co ciekawe styki od czujnika poziomu płynu nie śniedzieją w żadnych z widzianych. Pryskałem to Spray-kontaktem, CX-80 itp. Z początku pomagało na kilka użyć spryskiwaczy, aż w końcu zaczęły się wyłączać mimo wciśniętego przycisku, przerywać i zdechły całkowicie. Poradziłem sobie z tym w prosty sposób: odciąłem kable zasilające pompkę spryskiwaczy reflektorów przed wtyczką i przed gniazdem, tym samym ominąłem wtyczkę i gniazdo, skręciłem je i polutowałem, wtyczkę podłączyłem tak jak w oryginale, więc połączenie czujnika poziomu płynu jest ori przez wtyczkę. Działa pięknie :wink:
 
 
ALEX-77 
Forumowicz
Czarny Żarłacz E98


Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 488
Skąd: Zabrze
Wysłany: 25-11-2013, 11:57   

Tak jak mówisz ,ja miałem z kolei tak zasnierdziałą wtyczkę że już nic z niej niadało się zrobić ,ale jak kupowałem zbiornik z pompką to miałem na szczęscie podączoną do pompki wtyczkę i gniazdo z kawałkiem przewodu i poprostu zamieniłem ,ale przez 2 lata mogła też zaśnierdzieć ,muszę to sprawdzić w tym tygodniu.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-11-2013, 13:31   

ALEX-77, no to miałeś fajnie, bo pewnie wtyczka nie jeździła odpięta przez lata i nie dyndała sobie za halogenem i cały syf sprzed auta na nią nie leciał. W takiej styki nie powinny zaśniedzieć, bo jest fajna uszczelka na wtyczce albo gnieździe, nie pamiętam już.
 
 
yahoo_wlkp 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5 V6 2002r. Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 72
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-02-2016, 15:24   

Odgrzebuję temat. Poszukuję okablowania z przekaźnikiem do tych halogenów dalekosiężnych, które zapalają się wraz z długimi. Jako ze w FAQ zakładka schematy elektryczne jest "pusta" mam do Was pytanie jak to ustrojstwo wygląda/ jaki ma numer OEM. Generalnie ktokolwiek widział ktokolwiek wie :P
_________________
Avance 2,5 V6 2001
Avance 2,5 V6 2002
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-02-2016, 15:46   

Chyba szybciej i taniej zbudować to samemu. Kilka metrów kabla, zwykły przekaźnik jak do długich, lutownica i jazda ;)
_________________


 
 
yahoo_wlkp 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5 V6 2002r. Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 72
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-02-2016, 16:16   

tresorex ja nawet nie wiem co rozumiesz pod pojęciem "zwykły przekaźnik jak do długich" :P majsterkowania sie nie boje ale łopatologiczniej proszę :roll:
_________________
Avance 2,5 V6 2001
Avance 2,5 V6 2002
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 22-02-2016, 18:58   

yahoo_wlkp napisał/a:
majsterkowania sie nie boje ale łopatologiczniej proszę :roll:

Proszę:
Potrzebujesz taki zwykły przekaźnik na 12V:

do nabycia w każdym motoryzacyjnym, cena około 7-10zł
do tego kilka metrów kabla, tylko nie głośnikowego! Coś o przekroju 2-2,5mm^2
dalej potrzebujesz coś takiego:

to bezpiecznik w obudowie, nie większy niż 15A a najlepiej 10A

dalej kilka konektorów:
http://www.image.micros.c...o_s/zs6.3gz.jpg
i koszulki termokurczliwe o różnych średnicach, tak żebyś te konektory zabezpieczył.
No i oczywiście kilka małych trytytek (opaski samozaciskające)
Wszystko kupisz w każdym motoryzacyjnym lub elektrycznym koszt około 30zł

Podłączenie:
znajdź jakieś dobre miejsce do zamontowania przekaźnika na stałe. (u mnie jest on pod przednim lewym nadkolem zamontowany do tej samej śruby co klakson, i tak musisz zdjąć zderzak, więc dostęp będziesz miał tam świetny)

ciągniesz kabel z plusa z akumulatora do pinu nr 30 na przekaźniku ale po drodze na tym kablu daj ten bezpiecznik w obudowie. (kable lutuj potem izoluj)
pin 85 do jednego z kabli idącego do żarówki od świateł długich
pin 86 do drugiego kabla idącego do żarówki od świateł długich. najlepiej wlutować się w te kable a potem wszystko ładnie zaizolować.
pin 87a zostaje pusty!!! Zaizoluj go koszulką termokurczliwą

na pin 87 dajesz kabel który ciągniesz do obydwu żarówek w światłach dalekosiężnych, drugi biegun tych żarówek łączysz kablem bezpośrednio z masą.

Rozplanuj sobie dobrze instalację, ja powkładałem dodatkowe moje kable w peszele od przeciwmgielnych, możesz też kupić i zamontować w dodtakowych peszelach.

[ Dodano: 22-02-2016, 19:04 ]
zapomniałem, potrzebujesz także wtyczek wodoszczelnych:

coś takiego, lub inna ale wodoszczelna, potrzebujesz 2 pary (męska i żeńska) tak żebyś mógł połączyć kable od przekaźnika i masy z żarówkami dalekosiężnych i żeby dało się potem zdjąć zderzak bez rwania instalacji :)

[ Dodano: 22-02-2016, 19:08 ]
o tu ktoś ładny schemat trzasnął:

różnica jest tylko taka, że u nas włącznikiem jest pojawienie się zasilania na żarówce od świateł długich, dlatego ciągniesz tam 2 kable
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 22-02-2016, 19:28   

sveno napisał/a:
różnica jest tylko taka, że u nas włącznikiem jest pojawienie się zasilania na żarówce od świateł długich

Nie lepiej dać również wyłącznik na wypadek głupiego policjanta - jak zapewne wiemy 99% nie należy do inteligentów... tak by któś nie zakwestionował zgodności z przepisami...?
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 22-02-2016, 20:07   

polaff napisał/a:
tak by któś nie zakwestionował zgodności z przepisami...?
gdyby to mi się trafilo i gdyby przyczepił się tylko do tego to najpierw bym go wyśmiał, potem wyciągnął telefon, włączył nagrywanie i kazałbym mu powtórzyć co według niego jest niezgodne z prawem w tym oświetleniu, na podstawie którego paragrafu itp.

Jest to wyposażenie seryjne, homologowane na Europę więc żaden mundurowy nie ma prawa się do tego przyczepić. Na szybkach masz wbitą homologację.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 22-02-2016, 20:11   

sveno, ja już takie rzeczy widziałem w PL drogówce i generalnie służbach, że już nic mnie nie zdziwi. A jeśli chodzi o trzeźwe zachowanie to nie bądź taki pewny bo są różne sytuacje i ja też już się nauczyłem, że jak daleko to każdy odważny... ale to nie o psach temat tylko o światłach dalekosiężnych
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 22-02-2016, 20:17   

polaff napisał/a:
że jak daleko to każdy odważny...
napisałem w jakiej sytuacji bym się postawił: jeżeli zatrzymali by mnie do rutynowej kontroli i szukali dziury w całym to bym nie omieszkał, w innym wypadku raczej nie, ale na pewno nie pozwoliłbym sobie zabrać dowodu rejestracyjnego o światła które zamontował tam producent.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.