  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		MZ ETZ 150 | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Andrew  		  
		 
         Mitsumaniak 01954/KMM
  
  
                  Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-10-2015, 14:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kurde dopiero ten temat zauważyłem. Grzesiu cóż za piękny motor    | 
             
						
				_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos    
 
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 brylekVFR  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 817 Skąd: WBR/ TSA  Białobrzegi/Sandomierz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-10-2015, 19:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Za tydzień będę u rodziców to pogrzebie co tam jeszcze zostało. Co do owiewki to ona nie bardzo pasuje do MZ, Jawa ma większą lampę z przodu niż MZ i jest duża szpara między lampa a owiewka. Jak jeszcze jest, to Ci ją dam. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 grzesiopol  		  
		 
         Mitsumaniak prowadzący ;-)
  
  
                  Auto: CX4A, C51A, C58A, C53A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9242 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-02-2016, 13:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Hmmm MZ zarzuciło palenia, diagnoza - brak iskry, do przejrzenia cały układ zapłonowy, prawdopodobnie tzw impulsator padł. Mam nadzieję, że uda się naprawić bo kupić nie za bardzo można. | 
             
						
				_________________ Pomogłem - wciśnij  Pomógł ,  zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!! 
 
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
 
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper  i moje nieMiśki    00223/KMM
 
Poniżej moja trzodka:
 
2025 - Colt C53A Cabri/Super Top, 2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
 
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 milo  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: galant 2.0 td 2001r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-02-2016, 14:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | grzesiopol napisał/a: | 	 		  | prawdopodobnie tzw impulsator padł | 	  
 
Łatwo sprawdzić ,przy kręceniu wałem powinno być napięcie z impulsatora | 
             
						
				_________________ Jest ryzyko jest zabawa 
 
三菱ギャラン
 
 
Yamaha FZ 750
 
Lancer 1,8 d
 
Galant 1,8 td
 
Galant 2,0 td
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 grzesiopol  		  
		 
         Mitsumaniak prowadzący ;-)
  
  
                  Auto: CX4A, C51A, C58A, C53A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9242 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-02-2016, 00:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Napięcie jest tylko nie w tym momencie co trzeba, jak kopie to nic - brak iskry a jak wyłączam zapłon stacyjką to wtedy wskakuje iskra. Wyczytałem na forum mz że winny jest impulsator. Ale jeszcze nie sprawdzałem bo inna robota się trafia. | 
             
						
				_________________ Pomogłem - wciśnij  Pomógł ,  zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!! 
 
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
 
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper  i moje nieMiśki    00223/KMM
 
Poniżej moja trzodka:
 
2025 - Colt C53A Cabri/Super Top, 2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
 
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 MichciuGT  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant Kombi 6A13 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-02-2016, 08:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               sprawdź też czy iskra nie przeskakuje na świecy pomiędzy elektrodą, a środkiem izolatora, u wujka w etz 251 świece często padały w taki sposób i niebyła widoczna iskra, dopiero po przyjrzeniu się było widać że iskra nie idzie tą drogą   , ale może być oczywiście wina czegoś innego, sam jestem ciekawy co tam się w zapłonie stało. | 
             
						
				_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l   
 
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125   
 
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI   
 
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-02-2016, 11:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dokładnie, kiedyś miałem MZ-tkę 250 tą starszą z 1975 r. (silnik z 1979 r.), tą z takim owalnym bakiem paliwa i świece padały jak muchy. Najgorsze były niby oryginalne świece niemieckiej firmy "izolator" i właśnie iskra była, ale strasznie kiepska i nie tam gdzie trzeba. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 brylekVFR  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 817 Skąd: WBR/ TSA  Białobrzegi/Sandomierz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-02-2016, 13:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czyli TS 250 tzw. babcie, trochę inny zapłon bo na platynkach, | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 milo  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: galant 2.0 td 2001r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-02-2016, 15:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | grzesiopol napisał/a: | 	 		  | jak kopie to nic - brak iskry a jak wyłączam zapłon stacyjką to wtedy wskakuje iskra | 	  
 
Stacyjka Ci nie łaczy tzn styki ,podłacz na krótko i zobacz 
 
Jedynie co moze sie zepsuć to moduł lub impulsator to najwazniejsze elementy zapłonu ,świece zawsze mozna wymienic ,teraz sa kiepskiej jakości świece , jak cos to tylko ngk lub denso | 
             
						
				_________________ Jest ryzyko jest zabawa 
 
三菱ギャラン
 
 
Yamaha FZ 750
 
Lancer 1,8 d
 
Galant 1,8 td
 
Galant 2,0 td
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 grzesiopol  		  
		 
         Mitsumaniak prowadzący ;-)
  
  
                  Auto: CX4A, C51A, C58A, C53A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9242 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-02-2016, 16:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               MichciuGT Świeca jest nowa i to NGK, przejechała zaledwie 150 km, iskra jest w momencie gdy wyłączam zapłon ale nie przyglądałem sie w którym miejscu. 
 
 
milo prąd na pozostałych elementach jest ale posprawdzam, mówisz o podłączeniu cewki do akumulatora z pominięciem stacyjki pod wtyk 15.     Sprawdzę najpierw czy idzie sygnał z zapłonu a potem czy jest impuls na wtyku 1 na cewce.
 
 
Tylko chwilowo mało czasu w tym tygodniu. Dam znać co było. | 
             
						
				_________________ Pomogłem - wciśnij  Pomógł ,  zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!! 
 
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
 
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper  i moje nieMiśki    00223/KMM
 
Poniżej moja trzodka:
 
2025 - Colt C53A Cabri/Super Top, 2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
 
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 milo  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: galant 2.0 td 2001r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP 
                         | 
      
         
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 brylekVFR  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 817 Skąd: WBR/ TSA  Białobrzegi/Sandomierz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-02-2016, 16:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Co do świec to ja ze swojego kilkuletniego doświadczenia z MyZyzy mogę napisać że nie lubi żadnych wymyślnych świec, mi najlepiej i bezproblemowo chodziła na zwykłej Polskiej Iskrze. Próbowałem Denso i NGK, zaraz padały, a Iskra działała i działała. Z tego co pamiętam to NGK była wrażliwa na zalanie, zaraz się paliła. Iskrę wystarczyło osuszyć i ogień.
 
 
Dodam jeszcze żebyś zajrzał do stacyjki, z tego co pamiętam to ona jest rozbieralna. Przeczyść styki bo może tam się dostał jakiś chochlik. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 grzesiopol  		  
		 
         Mitsumaniak prowadzący ;-)
  
  
                  Auto: CX4A, C51A, C58A, C53A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9242 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-02-2016, 21:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Schematy mam, jak kupowałem to pościągałem troche i kupiłem sobie tą książeczkę do części a tam jest schemat.
 
  
 
Najzabawniejsze, że cały motor był rozebrany do gołego i był złożony od podstaw. Wszystko przejrzałem, opsikałem kontaktem, wszystko wyglądało na sprawne. Mam chyba jeszcze starą świecę to sprawdzę.
 
Plan do działania to: sprawdzić czy dochodzi impuls do cewki, sprawdzić czy dochodzi napięcie do cewki a dalej postępowanie zgodnie z tym co bedzie. Po prostu zabawa w elektryka z miernikiem lub żarówką. Dobrze, że wszytko na wierzchu. | 
             
						
				_________________ Pomogłem - wciśnij  Pomógł ,  zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!! 
 
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
 
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper  i moje nieMiśki    00223/KMM
 
Poniżej moja trzodka:
 
2025 - Colt C53A Cabri/Super Top, 2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
 
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 grzesiopol  		  
		 
         Mitsumaniak prowadzący ;-)
  
  
                  Auto: CX4A, C51A, C58A, C53A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9242 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-03-2016, 23:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Niestety ale chyba poszedł czujnik halla, co w połączeniu z typem B mojego układu zapłonowego oznacza brak możliwości zakupu takiego czujnika w oryginale, jako używka czasami bywa ale cena mocno zaporowa. Znalazłem sam układ/czujnik za 2,38 zł i spróbuje najpierw wydłubać uszkodzony z obudowy, ale nie będzie to łatwe bo ten układ zalany jest w plastiku.            
 
  
 
A jak się nie uda to trzeba będzie zamontować poczciwe platynki    | 
             
						
				_________________ Pomogłem - wciśnij  Pomógł ,  zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!! 
 
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
 
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper  i moje nieMiśki    00223/KMM
 
Poniżej moja trzodka:
 
2025 - Colt C53A Cabri/Super Top, 2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
 
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Andrew  		  
		 
         Mitsumaniak 01954/KMM
  
  
                  Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-03-2016, 07:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | grzesiopol napisał/a: | 	 		  Znalazłem sam układ/czujnik za 2,38 zł i spróbuje najpierw wydłubać uszkodzony z obudowy, ale nie będzie to łatwe bo ten układ zalany jest w plastiku.          | 	  
 
Grzesiu trzymam kciuki dasz radę    | 
             
						
				_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos    
 
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |