Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprawdzenie i regulacja luzu zaworowego - Lancer CYxA
Autor Wiadomość
SkOniAk 
Mitsumaniak


Auto: Audi A6 Avant Quattro '16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-02-2016, 15:31   

Ja akurat posiadam u siebie lubryfikacje. Działa to jak chce na początku wgl nie pobierał tego płynu potem zmieniłem płyn na JLM i teraz niby pobiera ale co jakiś czas trzeba tam zajrzeć i ustawić ponownie. Gazownik stwierdził że przy moich przebiegach dziennych to nic się tam nie stanie aby przed trasą sprawdzić i ewentualnie przekręcić pokrętłem aby kropelki leciały.
_________________

 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 24-02-2016, 17:21   

Temat jest istotny, więc starajmy się go nie zaśmiecać pytaniami o gazownika, warsztaty itp, itd.

Przypominam, że to jest dział techniczny.
Warsztaty (polecane/niepolecane) mają swoje miejsce w działach regionalnych!
Z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony przez mkm 24-02-2016, 23:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-02-2016, 18:52   

SkOniAk napisał/a:


200tyś przejedzie na benzynie na pewno ;)
Lancer po prostu nie za bardzo lubi gaz :)

To ile musi pojeździć na gazie, żeby go "polubił"?

Mój zjeździł ok. 110kkm na gazie - niebawem będę robił 4 przegląd luzów - ani razu jeszcze nie regulowałem..
 
 
endriu121188 
Forumowicz

Auto: Lancer X Sedan 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-02-2016, 21:15   

Dzisiaj odebrałem. Luzy zrobione w górnej granicy. Nowe filtry gazowe i regulacja instalacji. Na chwilę obecną pracuje prawidłowo. Szlifować zawory można. Utwardzone są 2-3mm a szlifuje się setne części mm. Sądzę, że inżynier z warsztatu obróbki głowic, który założono w latach 80-tych wie co mówi.
_________________

 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 24-02-2016, 22:07   

Kiedyś, jak nie było takiego dostępu dopłytek to się zawsze szlifowalo, przynajmniej w motocyklach. Wiec nie ma tragedii robić ze się nie szlifuje.
_________________

 
 
Lipson-L1 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 95
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 04-03-2016, 16:40   

Właśnie wróciłem z pomiaru luzu zaworowego i nie jest dobrze :x
Dodam, że przebieg 80 tys km, w tym na LPG 30 tys km
Wygląda to tak:
zawory ssące (norma 0,20 +-0,03)
1 - 0,10
2 - 0,13
3 - 0,15
4 - 0,18
5 - 0,18
6 - 0,15
7 - 0,18
8 - 0,18

zawory wydechowe (norma 0,3 +-0,03)
1 - 0,23
2 - 0,25
3 - 0,23
4 - 0,25
5 - 0,28
6 - 0,28
7 - 0,25
8 - 0,25

Koszt pomiaru w autoryzowanym serwisie 210 zł + uszczelka Reinz 39 zł.
Niestety konwersja na LPG wyszła mnie mniej korzystnie niż zakładałem bo teraz pozostaje szlifowanie lub wymiana szklanek...ewentualnie wzmocnienie głowicy.
Konfigurację mojej instalacji LPG znajdziecie tu: http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
goro354 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2015
Posty: 12
Skąd: Garwolin
Wysłany: 27-04-2016, 10:08   [CY3A 1.8] luzy zaworowe, niestabilna praca silnika

Witam,
Temat jest złożony i nie wiedziałem do jakiej sekcji na forum go zakwalifikować i z góry za to przepraszam. Panowie, drodzy miłośnicy Mitsubishi, mam poważny problem ze swoim Mitsubishi Lancerem ( 1,8 benzyna/LPG, rok 2010, przebieg 127 tys. ) i proszę Was o pomoc , zapewne ktoś z Was spotkał się z podobnymi problemami. Otóż co udało mi się ustalić: luzy zaworowe grubo poza normą, na pierwszym cylindrze nie ma praktycznie ciśnienia, pewnie przez wypalone gniazda zaworowe lub pierścienie do wymiany, silnik bierze olej jak szalony, ogólnie niestabilna praca silnika, czasami dźwięk metaliczny. Wszystko brzmi groźnie i wiem, że nie ma na co czekać , koszty też pewnie będą duże.
Mam szereg pytań:

1. Co powinienem w pierwszej kolejności zrobić ?
2. Czy wymiana głowicy na głowicę z utwardzonymi gniazdami zaworowymi jest dobrym rozwiązaniem i gdzie mogę taką kupić ? Jaki to będzie koszt ?
3. Czy wymiana pierścieni, uszczelki pod głowicą, deklem jest konieczna ?
4. Czy lepszym rozwiązaniem byłoby wjechać z innym silnikiem i nie bawić się w remonty ? gdzie mógłbym ewentualnie nabyć taki silnik ? Na allegro, olx… nigdzie nie ma…
I najważniejsze pytanie, czy ktoś mógłby mi polecić, zaufaną, kompetentną osobę/warsztat ?

Bardzo dziękuje za wszelką pomoc. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-04-2016, 10:11   

Raczej przy takim przebiegu z pierścieniami wszystko OK i tylko winna jest głowica. Być może głowicy nie będzie trzeba wymieniać a tylko naprawić montując nowe gniazda zaworowe i zawory.
 
 
goro354 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2015
Posty: 12
Skąd: Garwolin
Wysłany: 27-04-2016, 10:23   

A szklanki ? też do wymiany ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-04-2016, 10:37   

Przy naprawie głowicy pewnie wymiary elementów współpracujących ze szklankami będą inne jak przed remontem więc pewnie będzie potrzeba wymiany. Może nie wszystkich ale pewnie coś tam będzie trzeba wymienić. Ale pewnie cała usługa naprawy będzie uwzględniała także i te kwestię.
Tak z ciekawości, możesz napisać jaką masz dokładnie instalację LPG, jaki komputer, wtryski i reduktor?
 
 
goro354 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2015
Posty: 12
Skąd: Garwolin
Wysłany: 27-04-2016, 10:42   

Instalację mam BRC, szczegóły podam jak zajrzę do papierów, tam mam wszystko rozpisane.
 
 
dr2ke 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan 1.8 143 KM '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2014
Posty: 132
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 27-04-2016, 10:50   

goro354 napisał/a:
( 1,8 benzyna/LPG, rok 2010, przebieg 127 tys. )

jaki przebieg na LPG ?
goro354 napisał/a:
silnik bierze olej jak szalony,

jakieś konkretne wartości mógłbyś podać ? Ile litrów (mililitrów) na 1000 km lub 10000 km ?
_________________
forever young
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-04-2016, 10:53   

Czyli kolejny raz podobne problemy na instalacji BRC, są to dobre instalacje ale niestety serwisy to montujące pozostawiają wiele do życzenia.
 
 
dr2ke 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan 1.8 143 KM '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2014
Posty: 132
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 27-04-2016, 11:05   

plecho1 napisał/a:
ale niestety serwisy to montujące pozostawiają wiele do życzenia.

Pełna zgoda. Osobiście się o tym przekonałem. Zastanawiam się, póki jeszcze mój Lancer jeździ jak trzeba na gazie, czy nie zakończyć tej oszczędności i nie przełączyć na benzynę.. na zawsze.
_________________
forever young
 
 
goro354 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2015
Posty: 12
Skąd: Garwolin
Wysłany: 27-04-2016, 11:08   

Na LPG zrobił 57 tys.

Na 1000 km bierze około 1l oleju :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.