 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1,8 GDI] Bierze olej... |
Autor |
Wiadomość |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-03-2007, 13:07
|
|
|
fular, nie zmienia się oleju z gorszego na lepszy (np. z pół- na full- syntetyka). Taka stara zasada. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 25-03-2007, 18:03
|
|
|
fular napisał/a: | Czy Shell zalicza sie do takich? Mitsubishi zaleca Castrol, ale Mobil też jest w tej samej półki, prawda? |
Generalnie wszystkie ww oleje są OK. Problem jest z tym, że Schell ma (z moich przynajmniej obserwacji bardzo silną tendencję do rozpuszczania osadów, co nie zawsze idzie silnikowi na zdrowie). Co do Castrola, to słyszałem różne opinie. Moim zdaniem najbezpieczniejszy byłby Mobil (pod warunkiem, że oryginalny), ale może niech wypowie się ktoś kto jeździ na nim w GDI.
Osobiście uważam, że nie ma lepszych olei niż Motul. Bardzo dużo dobrego słyszałem też o Valvoline, ale nie mam doświadczeń. Generalnie wystrzegaj się wszystkiego co się nazywa Lotos, Orlen, Selenia (ta w plastiku), BP itp. |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
Sebancisz [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2007, 21:33
|
|
|
Nie wiem czy czegoś nie pokręcę ale perwsza liczba określa gęstość oleju a druga odporność na minusowe temp.
5w syntetyk
10w pół syntetyk
15w mineralny
20w do mocno spracowanych silników
i oczywiście najnowszej generacji olej 0w zalecany do nowych GDI
[ Dodano: 26-03-2007, 21:47 ]
właśnie sprawdziłem pierwsza liczba/cyfra to odpornoś na ujemne temp a druga na dodatnie. 0 - to odporność na jakieś -35 stopni
[ Dodano: 26-03-2007, 21:52 ]
http://auto.gazeta.pl/auto/1,48297,1110377.html - zresztą tu chyba napisali wszystko co potrzeba
[ Dodano: 26-03-2007, 22:37 ]
Fular może to cię pocieszy: jest to fragment z instrukcji obsługi do carismy 1.6 i 1.8, z której wynika że jak od wymiany do wymiany dolejesz 15 litrów oleju to będzie w normie. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 26-03-2007, 22:45
|
|
|
Dla mnie to tam powinno być jeszcze jedno zero bo to by było niedorzeczne żeby paliła 1L oleju na 1000km |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 27-03-2007, 08:30
|
|
|
Jak komuś silnik nadmiernie żre olej pomimo że leje taki jak zaleca producent to znak że czas zrobić uszczelniacze zaworowe i być może pierścienie a nie kombinować z olejami.
Jeszcze napisz jaki masz przebieg na tym silniku - realny a nie co licznik pokazuje. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 27-03-2007, 12:48
|
|
|
No już po primo to fakt że był lany lotos dużo daje do myślenia.Takie coś to można do zjeżdżonego diesla lać który służy do przeworzenia narzędzi a nie do takiego samochodu. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
Sebancisz [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2007, 22:51
|
|
|
To fakt, że jeśli dobrze dociskasz, oleju troszkę ubędzie. Moi koledzy ( 4 osoby ) jadąc rocznym punto na wakacje Warszawa - Trójmiasto ok 350 km, doginali ile wlazło , do tego upał - zgubili pół stanu. Dodam tylko , że po mieście kolega jeździł sam i troszkę spokojniej i mu oleju nie ubywało. Był troszkę zdziwiony, ale serwis sobie zastrzegł że jest to możliwe i normalne. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 28-03-2007, 14:32
|
|
|
Wiadomo że jak kręcisz szesnastkę pod czerwone to weźmie olej ale jak jeździsz normalnie w zakresach 3-4 tys to nie powinien chlać ile wlezie |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
krzysiek_base [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2007, 17:56
|
|
|
KSIĄŻKA PISZE NA KAŻDE 1OOOKM MOŻE ŁYKNĄĆ DO 1LITRA ,MOJA MA JUŻ 215TYS PRZEBIEGU I NAPEWNO CO 15TYS ZMIENIE ,ŻUZYCIE MNINIMALNIE OK 1LITRA ,A 10TYS , CHYBA ŻE CI CIEKNIE |
|
|
|
 |
|
|