Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:56 |
problem |
Autor |
Wiadomość |
kriss1918
Nowy Forumowicz uczę się samochodów
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lut 2016 Posty: 7 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 29-02-2016, 09:35 problem
|
|
|
witajcie. dzis rano po odwieznieniu dzieci do sszkoly gdy wrocilem pod dom, jak wyszedlem z samochodu to poczulem zapach spalenizny. i troszke dymu wychodzacego skads tak zspod tylnego kola. co to moze byc? pozdrawiam |
|
|
|
 |
marrok
Mitsumaniak

Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Biegun Północny
|
Wysłany: 29-02-2016, 10:02 Re: problem
|
|
|
kriss1918 napisał/a: | witajcie. dzis rano po odwieznieniu dzieci do sszkoly gdy wrocilem pod dom, jak wyszedlem z samochodu to poczulem zapach spalenizny. i troszke dymu wychodzacego skads tak zspod tylnego kola. co to moze byc? pozdrawiam |
Może hamulec ci się zapiekł, tj. zacisk hamulca nie odbija i klocek hamulcowy cały czas jest przyciśnięty do tarczy hamulcowej.
Zrób małą trasę ,1-2 km, jak najmniej na niej hamuj i rób to delikatnie, prędkość auta nie ma większego znaczenia.
Jeżeli po tej trasie będzie uderzało gorącem od którejś tarczy z tyłu z jednej strony a z drugiej nie to masz odpowiedź- zaciski do czyszczenia i pewnie regeneracji. Nie dotykaj tylko tarcz bo możesz się oparzyć ! |
_________________ zawsze z podniesionym czołem...
Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był |
|
|
|
 |
kriss1918
Nowy Forumowicz uczę się samochodów
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lut 2016 Posty: 7 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 29-02-2016, 10:17
|
|
|
hej. wlasnie przejechalem sie chwile, i tak dodatkowe wnioski mam
podczas jazdy ewidentnie slychac obcieranie sie czegow wraz z obrotem kola, oraz od czasu do czasu jakis pisk. po dluzszej trasie felga jest goraca. hej |
|
|
|
 |
qlka2
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 151 Skąd: KT
|
Wysłany: 29-02-2016, 11:18
|
|
|
Ja tak miałem z przody jak mi zaciski hamulcowe z przodu złapało.
Po przejechaniu paru kilometrów felgi się dotknąć nie dało taka była gorąca.
Do tego stopnia że aż mi się z wentyla zrobił taki balonik. |
|
|
|
 |
kriss1918
Nowy Forumowicz uczę się samochodów
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lut 2016 Posty: 7 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 29-02-2016, 12:16
|
|
|
hej. pozniej sprobujemy z kolega odbic zacisk. mieszkam za granica i kilka dni mi zajmie zanim zacisk mi przyjdzie z polski, doraznie sprobujemy odbic zebym mogl kilka dni pojezdzic powoli po miescie. myslicie ze mozna zaryzykowac powoli kilka dni jezdzic? |
|
|
|
 |
marrok
Mitsumaniak

Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Biegun Północny
|
Wysłany: 29-02-2016, 13:20
|
|
|
kriss1918 napisał/a: | hej. pozniej sprobujemy z kolega odbic zacisk. mieszkam za granica i kilka dni mi zajmie zanim zacisk mi przyjdzie z polski, doraznie sprobujemy odbic zebym mogl kilka dni pojezdzic powoli po miescie. myslicie ze mozna zaryzykowac powoli kilka dni jezdzic? |
Nic nie odbijaj! Zacisk działa na tej zasadzie, że za każdym wciśnięciem hamulca i tak przysunie klocek do tarczy.
Zdejmij koło, klucz płaski ( nie pamiętam rozmiaru), odkręcasz 1 śrubę, wyjmujesz klocki hamulcowe, ściągasz zacisk i czyścisz. poszukaj na forum gdzieś będzie wątek o czyszczeniu zacisków, ewentualnie Pan Google. Chodzi ogólnie o wyczyszczenie tłoczka zacisku bo tam zbiera się syf który blokuje jego odbicie. Są zestawy naprawcze do regeneracji zacisków, no chyba ze chcesz zapłacić za nowy zacisk.
Usługa w warsztacie jeżeli nie masz doświadczenia z mechaniką też nie powinna być przesadnie droga, jest to jedna z podstawowych czynności serwisowych auta (zadzwoń i popytaj). Jeździć z takim zapieczonym zaciskiem odradzam. Krótkie trasy to jeszcze pół biedy, ale przy dłuższej ryzykujesz zniszczeniem tarczy, starciem klocków a w najgorszym przypadku zapieczeniem piasty i zapaleniem koła.
Temat trzeba zrobić jak najszybciej |
_________________ zawsze z podniesionym czołem...
Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był |
|
|
|
 |
kriss1918
Nowy Forumowicz uczę się samochodów
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lut 2016 Posty: 7 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 29-02-2016, 13:41
|
|
|
hej marrok. doobrze. sprobujemy go wyczyscic moze rzeczywiscie jest tylko zabrydzony. moze to pomoze. nie bedziemy na sile odbijac. dam zanc pozniej co i jak dzieki wielkie za fachowe rady. dopiero ucze sie samochodu pozdrawiam |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
flash
Forumowicz

Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 194 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 29-02-2016, 22:16
|
|
|
Jaro1974 napisał/a: | Jedno pytanie: jak zachowuje się ręczny? |
Dokładnie! O to samo chciałem spytać... |
|
|
|
 |
kriss1918
Nowy Forumowicz uczę się samochodów
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lut 2016 Posty: 7 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 01-03-2016, 00:35
|
|
|
hej.. z recznym nie zauwazylem zadnych problemow. ale sciagnalismy dzisiaj zacisk, i tak.. jest bardzo spieczony, ani na prowadnicy ani tloczek sie nie ruszaja. klocek dolny byl starty calkowicie do zera, juz blacha o blache tarla. jutro sprobujemy go wyczyscic wymienicc gumy... zobaczymy jesli to nic nie da i zacisku nie zregenerujemy to niestety pozostaje mi zamowic nowy choc ciezko to przelkne bo mieszkam za granica i sciagniecie tego z polski... auto bede mial uziemione na 2 tyg. zreszta szukalem w necie w polcse strasznie ciezko znalezc te zaciski w polsce na necie. pozdrawiam |
|
|
|
 |
qlka2
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 151 Skąd: KT
|
Wysłany: 01-03-2016, 07:01
|
|
|
W sumie może też być kwestia ręcznego tak jak piszecie.
W Outku ręczny jest bębnowy w tylnej piaście.
Jak ściągniesz koło to szczęk nie widać bo są w środku.
Tam też się lubi często zapiekać. To też jest do sprawdzenia.
Masz napęd tylko na przód czy 4x4?
Jak tylko na przód to tylne koło przy zdjętych klockach i spuszczonym ręcznym powinno się w miarę swobodnie obracać. |
|
|
|
 |
kriss1918
Nowy Forumowicz uczę się samochodów
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lut 2016 Posty: 7 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 01-03-2016, 14:43
|
|
|
sluchajcie zapomnialem sie spytac, ja mam model outlandera 2004, czy tam tlok jest na mimosrod czy nie? moge go próbować odbic powloli czy trzeba go przekrac ? |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 01-03-2016, 20:28
|
|
|
W tym modelu nie ma mimośrodu. Tłoczek najzwyczajniej w świecie wciskasz. Tak jak napisał qulka2 ręczny jest bębnowy a nie na tarczy. A w naszych outkach mamy tarczobęben. Ale jak zdjąłeś zacisk i stwierdziłeś że stoi to on jest do regeneracji. Fajnie by było jakbyś wrzucił jakieś zdjęcia, wtedy można by było zweryfikować czy trzeba wymieniać cały zacisk czy też sam tłoczek z uszczelnieniami. Pozdrawiam. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
|