Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:56
problem
Autor Wiadomość
kriss1918 
Nowy Forumowicz
uczę się samochodów

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 7
Skąd: Tychy
  Wysłany: 29-02-2016, 09:35   problem

witajcie. dzis rano po odwieznieniu dzieci do sszkoly gdy wrocilem pod dom, jak wyszedlem z samochodu to poczulem zapach spalenizny. i troszke dymu wychodzacego skads tak zspod tylnego kola. co to moze byc? pozdrawiam
 
 
marrok 
Mitsumaniak


Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 290
Skąd: Biegun Północny
Wysłany: 29-02-2016, 10:02   Re: problem

kriss1918 napisał/a:
witajcie. dzis rano po odwieznieniu dzieci do sszkoly gdy wrocilem pod dom, jak wyszedlem z samochodu to poczulem zapach spalenizny. i troszke dymu wychodzacego skads tak zspod tylnego kola. co to moze byc? pozdrawiam


Może hamulec ci się zapiekł, tj. zacisk hamulca nie odbija i klocek hamulcowy cały czas jest przyciśnięty do tarczy hamulcowej.
Zrób małą trasę ,1-2 km, jak najmniej na niej hamuj i rób to delikatnie, prędkość auta nie ma większego znaczenia.
Jeżeli po tej trasie będzie uderzało gorącem od którejś tarczy z tyłu z jednej strony a z drugiej nie to masz odpowiedź- zaciski do czyszczenia i pewnie regeneracji. Nie dotykaj tylko tarcz bo możesz się oparzyć !
_________________
zawsze z podniesionym czołem...

Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był
 
 
kriss1918 
Nowy Forumowicz
uczę się samochodów

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 7
Skąd: Tychy
Wysłany: 29-02-2016, 10:17   

hej. wlasnie przejechalem sie chwile, i tak dodatkowe wnioski mam :)
podczas jazdy ewidentnie slychac obcieranie sie czegow wraz z obrotem kola, oraz od czasu do czasu jakis pisk. po dluzszej trasie felga jest goraca. hej
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 29-02-2016, 11:18   

Ja tak miałem z przody jak mi zaciski hamulcowe z przodu złapało.
Po przejechaniu paru kilometrów felgi się dotknąć nie dało taka była gorąca.
Do tego stopnia że aż mi się z wentyla zrobił taki balonik.
 
 
kriss1918 
Nowy Forumowicz
uczę się samochodów

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 7
Skąd: Tychy
Wysłany: 29-02-2016, 12:16   

hej. pozniej sprobujemy z kolega odbic zacisk. mieszkam za granica i kilka dni mi zajmie zanim zacisk mi przyjdzie z polski, doraznie sprobujemy odbic zebym mogl kilka dni pojezdzic powoli po miescie. myslicie ze mozna zaryzykowac powoli kilka dni jezdzic?
 
 
marrok 
Mitsumaniak


Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 290
Skąd: Biegun Północny
Wysłany: 29-02-2016, 13:20   

kriss1918 napisał/a:
hej. pozniej sprobujemy z kolega odbic zacisk. mieszkam za granica i kilka dni mi zajmie zanim zacisk mi przyjdzie z polski, doraznie sprobujemy odbic zebym mogl kilka dni pojezdzic powoli po miescie. myslicie ze mozna zaryzykowac powoli kilka dni jezdzic?


Nic nie odbijaj! Zacisk działa na tej zasadzie, że za każdym wciśnięciem hamulca i tak przysunie klocek do tarczy.
Zdejmij koło, klucz płaski ( nie pamiętam rozmiaru), odkręcasz 1 śrubę, wyjmujesz klocki hamulcowe, ściągasz zacisk i czyścisz. poszukaj na forum gdzieś będzie wątek o czyszczeniu zacisków, ewentualnie Pan Google. Chodzi ogólnie o wyczyszczenie tłoczka zacisku bo tam zbiera się syf który blokuje jego odbicie. Są zestawy naprawcze do regeneracji zacisków, no chyba ze chcesz zapłacić za nowy zacisk.
Usługa w warsztacie jeżeli nie masz doświadczenia z mechaniką też nie powinna być przesadnie droga, jest to jedna z podstawowych czynności serwisowych auta (zadzwoń i popytaj). Jeździć z takim zapieczonym zaciskiem odradzam. Krótkie trasy to jeszcze pół biedy, ale przy dłuższej ryzykujesz zniszczeniem tarczy, starciem klocków a w najgorszym przypadku zapieczeniem piasty i zapaleniem koła.
Temat trzeba zrobić jak najszybciej
_________________
zawsze z podniesionym czołem...

Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był
 
 
kriss1918 
Nowy Forumowicz
uczę się samochodów

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 7
Skąd: Tychy
Wysłany: 29-02-2016, 13:41   

hej marrok. doobrze. sprobujemy go wyczyscic moze rzeczywiscie jest tylko zabrydzony. moze to pomoze. nie bedziemy na sile odbijac. dam zanc pozniej co i jak ;) dzieki wielkie za fachowe rady. dopiero ucze sie samochodu ;) pozdrawiam
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 29-02-2016, 22:12   

Jedno pytanie: jak zachowuje się ręczny?
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 29-02-2016, 22:16   

Jaro1974 napisał/a:
Jedno pytanie: jak zachowuje się ręczny?


Dokładnie! O to samo chciałem spytać...
 
 
kriss1918 
Nowy Forumowicz
uczę się samochodów

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 7
Skąd: Tychy
Wysłany: 01-03-2016, 00:35   

hej.. z recznym nie zauwazylem zadnych problemow. ale sciagnalismy dzisiaj zacisk, i tak.. jest bardzo spieczony, ani na prowadnicy ani tloczek sie nie ruszaja. klocek dolny byl starty calkowicie do zera, juz blacha o blache tarla. jutro sprobujemy go wyczyscic wymienicc gumy... zobaczymy jesli to nic nie da i zacisku nie zregenerujemy to niestety pozostaje mi zamowic nowy choc ciezko to przelkne bo mieszkam za granica i sciagniecie tego z polski... auto bede mial uziemione na 2 tyg. zreszta szukalem w necie w polcse strasznie ciezko znalezc te zaciski w polsce na necie. pozdrawiam
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 01-03-2016, 07:01   

W sumie może też być kwestia ręcznego tak jak piszecie.
W Outku ręczny jest bębnowy w tylnej piaście.
Jak ściągniesz koło to szczęk nie widać bo są w środku.
Tam też się lubi często zapiekać. To też jest do sprawdzenia.
Masz napęd tylko na przód czy 4x4?
Jak tylko na przód to tylne koło przy zdjętych klockach i spuszczonym ręcznym powinno się w miarę swobodnie obracać.
 
 
kriss1918 
Nowy Forumowicz
uczę się samochodów

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 7
Skąd: Tychy
Wysłany: 01-03-2016, 14:43   

sluchajcie zapomnialem sie spytac, ja mam model outlandera 2004, czy tam tlok jest na mimosrod czy nie? moge go próbować odbic powloli czy trzeba go przekrac ?
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 01-03-2016, 20:28   

W tym modelu nie ma mimośrodu. Tłoczek najzwyczajniej w świecie wciskasz. Tak jak napisał qulka2 ręczny jest bębnowy a nie na tarczy. A w naszych outkach mamy tarczobęben. Ale jak zdjąłeś zacisk i stwierdziłeś że stoi to on jest do regeneracji. Fajnie by było jakbyś wrzucił jakieś zdjęcia, wtedy można by było zweryfikować czy trzeba wymieniać cały zacisk czy też sam tłoczek z uszczelnieniami. Pozdrawiam.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.