Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej do skrzyni? w 2,0
Autor Wiadomość
freddros 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 54
Skąd: Mazury
Wysłany: 03-05-2015, 17:15   Jaki olej do skrzyni? w 2,0

Witam. Chciałbym wymienic olej w skrzyni ale nie wiem na jaki itp proszę o jakieś instrukcje? I takie pytanie z innej beczki czy ktoś ma do sprzedania Lancera? Kolega szuka.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-05-2015, 18:44   

Instrukcja obsługi od Lancera CS przewiduje do manuala 2.0, olej przekładniowy wg. klasyfikacji API GL-4, SAE 75W-85W lub 75W-90.
Ilość 2,1L.
Screen z manuala o wymianie:

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
kamel1015 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Kombi Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39
Skąd: Podlasie
Wysłany: 06-05-2015, 17:44   

Ja wlałem 2 litry "Ravenol" 75W-85W niemiecki olej jakoś 80zł za 2 litry zapłaciłem, biegi zaczęły lżej wchodzić, ogółem polecam ten olej.
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 24-02-2016, 16:09   

Odkopię temat. Macie jakieś doświadczenia związane z wymianą oleju w skrsyni biegów?
 
 
adiski 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 9
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 25-02-2016, 14:51   

U mnie ta skrzynia dość dziwnie pracuje. Podczas włączania i wyłączania biegów trzeba użyć sporo siły. Przez to, dość ciężko jest zmieniać szybko biegi. Mam wrażenie jakbym musiał "trafiać" w przełożenia. Wymiana oleju by pomogła ?
 
 
Thom2litry 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VIII Combi 2.0 99KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 7
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 25-02-2016, 17:35   

Do tej pory mi wybijało delikatnie 1
nie mogę wrzucać bezpośrednio z 1 na 2 tylko wyrzucać na luz i dopiero
i też z 2 na 3 też za szybko nie można było i to wszystko na zimnym, jak zrobił ze 20 km to skrzynka pływała.
słyszałem że to wada fabryczna i że z 8 na 10 egzemplarzy tak poprostu ma.
Wymieniony był olej na mobilube 1 shc... nie pomogło.
W ten weekend pojechałem z warszawy do wrocławia i powrót.
jadąc do wrocka po 200km bardzo ciężko zaczeły wchodzić niemalże wszystkie biegi,bez 5.
Po tej trasie już tak mi zostało...
Na zgaszonym silniku skrzynka pływa idealnie.
Odpowietrzenie sprzęgła też nie pomogło, zresztą wogule nie było zapowietrzone.
Też potrzebuje pomocy
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 25-02-2016, 18:52   

Remi, wymiana co hmmm 3 lata lub 100kkm

Adiski, często pomaga, tylko olej musi być porządny, a nie byle co. W MSS 1.3 ostatnio wymieniałem i zalałem ELFa - skrzynia pracuje lżej i biegi wchodzą pewniej.

Thom2litry, bo jak się zalało taki olej to tak jest - trzeba było zalać normalny olej :]
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Thom2litry 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VIII Combi 2.0 99KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 7
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 26-02-2016, 11:03   

Niewiem niewiem...narazie obstawiam tulejki na wybieraku albo cięgna pordzewiałe...uznany przeze mnie mechanik na przykładzie olejów do silników to testował przeróżne oleje i twierdzi że jednak mobil robi dobre oleje, w bmw lał castrola, elf'a i jeszcze jakiś inny to były problemy z vanosem i słychać było zawory, na mobilu 0w40 wszystko gra i to nie jedyny przypadek.Ale ilu mechaników tyle opini więc spoko.
No wymieni się olej jak już pozostałe rzeczy powykluczam.
Jaki proponujesz?ten Ravenol" 75W-85 jak kolega wyżej spróbować?
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 26-02-2016, 16:48   

Zakupiony Rovenol, w przyszłym tygodniu wymieniam. W instrukcji napisali, że co 105 tys wymiana, ja mam teraz 217 tys, kupiony przy 210 tys. Myślę, że miśkowi wymiana się należy. Po wymanie opiszę efekty.
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 26-02-2016, 23:28   

Thom2litry, Remi, miałem u siebie w Primerze P11 Ravenola TSG 75W90 i względnie był ok. Obecnie ma zalane Eni Rotra LSX 75W90 i jest lepiej niż na Ravenolu.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 27-02-2016, 23:08   

Tylko problem jest taki, że jest to jedyny olej który znalazłem i który był dostępny o lepkości 75w 85. Jeśli chodzi o lepkości 75w80 i 75w90, to faktycznie wybór jest spory.
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 27-02-2016, 23:31   

A patrzyłeś na normy jakie ma spełniać olej, bo są GL4, GL5, GL4/GL5, GL4+? I niektóre skrzynie mające GL4 nie lubią GL5 lub GL4+, który potrafi rozpuścić powłoki na synchronizatorach. Wtedy skrzynia będzie do wymiany. Ale olej mający GL4/GL5 można już zalać.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 28-02-2016, 16:03   

Janq, no nie patrzyłem na to....ale popatrzę. Prawdę powiedziawszy to nawet o tym nie pomyślałem. Skupiłem siętylko na lepkości. Zobaczę jutro jakie są normy tego oleju i jakie normy ma lancer.
 
 
p_k 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 156
Skąd: WWA
Wysłany: 28-02-2016, 22:55   

U siebie do skrzyni wlałem Millers, różnicy nie czuje porównując z fabryką.
Działa działa jak nowa a ma już 13 lat.
 
 
Thom2litry 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VIII Combi 2.0 99KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 7
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 29-02-2016, 11:38   

Mój mobil niby GL4/G5 75W90...Sprawdzone tulejki wybieraka, cięgna i to wszystko i nic...wszystko wydaje się być ok...Jeszcze zobacze poduszke na skrzyni, pod akumulatorem, ale czy mogłaby ona powodować takie objawy?Nie ma zgrzytów tylko ciężko wbija się biegi na pracującym silniku :/ na zgaszonym jest dobrze, ogólnie od początku dość niekomfortowo się zmienia biegi w moim lancerze, przy zmianie biegów 123 jest takie prawie że nieuniknione szarpnięcie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.