| 
		[E34A 1.8TD] Jaki najlepszy akumulator?? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 futro68  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: L-400, Astra H, Nissan NV200 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 16 Lip 2006 Posty: 208 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-11-2006, 21:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wielkie dzięki zobaczę czy odpali jutro:-) ciekawe jeszce czy alarm nie powariuje jest dosć skomplikowany  i nie do końca wiem czego się można po nim spodziewać | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Simones [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-11-2006, 23:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wow, a tego to nie wiedzialem, ale lipa :/ szkoda wachy     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Firebee  		  
		 
         admin mitsumaniak
  
  
                  Auto: A160, Space Gear, 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 4114 Skąd: Grudziądz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-11-2006, 23:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               mowicie o 45 Ah o 70 Ah    To co ja mam powiedziec, jak udalo mi sie wcisnac akusa od BMW    Dokladnie to 100 Ah.. raczej problemow z odpaleniem nie bede mial    Problem byl z jego wcisnieciem...
 
Zdrowka
 
Firek | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Simones [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-11-2006, 00:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wspolczuje twojemu alternatorowi, biedaczysko zostanie zajezdzone w strasznych mekach bez chwili wytchnienia, bo Mr Paker 100Ah ciagle glodny        
 
W zeszlym roku mialem 55Ah przy silniku 2,2... pamietacie te najwieksze mrozy? o 6 rano nie mialem najmniejszego problemu z odpaleniem auta, bo sie prad rozruchowy liczyl, a nie Ah    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dany642 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-11-2006, 08:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A jaki akumulator polecacie na takie tęgie mrozy??? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Simones [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-11-2006, 11:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Poczytaj poprzednia strone chociaz, a potem sprawdz jaki masz alternator. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 futro68  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: L-400, Astra H, Nissan NV200 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 16 Lip 2006 Posty: 208 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-11-2006, 19:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | po naładowaniu i podłaczeniu zapaliła się lampka punktowa od strony kierowcy - więc przycyzna zamarcia aku już jest znana:) wielkie dzieki chłopaki ! misiu przetestowany i chodzi jak mażenie, dzięki pa_pi zrobiłem wedle wskazówek i jest git | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 maniakowy [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-11-2006, 20:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wreszcie i mi padl aku:) ale chce najpierw naladowac stary.. wg tego co mowi znacza czesc ludzi to jesli bede ladowal mniejszym pradem -> 6V to bedzie lepiej ale za to jakies 3 dni powinno sie ladowac:) popieracie taka opcje?
 
 
a i jeszcze jedno.. chodzi o te ustawianie kompa.. mam LPi w aucie.. w trakcie "pierwszego" odpalania po resecie mam zostawic go tak jak zwykle dziala -> czyli odpalania benzyna -> pozniej sam przelacza sie na gaz.. czyy mam go zostawic na samej benzynie?;] | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Simones [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-12-2006, 08:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | 6V to napiecie !!! a to zostawmy w spokoju najlepiej na wartosci 12-14V. Prad mierzy sie w [A] (amperach). | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 maniakowy [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-12-2006, 10:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ale jak na prostowniku mam tylko do wybory 6V i 12V ?;] ale takim 6V nie nabije bo kilku dniach aku?;] 
 
 
[ Dodano: 01-12-2006, 17:32 ]
 
heh noi dobra:) najpierw przez cala noc dawalem 6V (nie smiac sie) pozniej dalem na 3 godziny 12V i sie niby naladowal:) koles od aku mi sprawdzal jakas przekleta maszyna i niby w miare dobry jest:P czyli wychodzi ze 6V tez mozna ladowac:) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 josie  		  
		 
         Mitsumaniak majsterklepka
  
  
                  Auto: Omega B 2.0 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-12-2006, 22:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | maniakowy napisał/a: | 	 		  | czyli wychodzi ze 6V tez mozna ladowac:) | 	  
 
 
Dając mu 6V chciałeś akumulatorem naładować prostownik - także nie pisz że można ładować. Jakby prostownik nie miał diody zabezpieczającej przed takim czymś to aku mógłbyś na śmietnik wynieść    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 konrad2 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-12-2006, 10:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam wszystkich. miałem dołączyć do tematu kilka dni wcześniej ale brakło czasu.
 
Moja firma zajmuje się sprzedażą wszelkich narzędzi a takrze mam w swojej ofercie AKUMULATORY siedmiu różnych marek i z przykrością muszę stwierdzić że akumulatory centry nie są najlepsze, gdyż jest bardzo dużo reklamacji (na 50 sprzedanych aku centry około 15 idzie do reklamacji z czego zaledwie jednego producent (Centra) uznaje - wymienia na nowy. Z siedmio letniego doświadczenia z akumulatorami stwierdzam iż z tych aku którymi handluję (Centra, Banner, Bosch, AutoPart, Akuma, Moll i Warta) najlepszymi są Bannery - przez 2 lata ZERO reklamacji i klienci ich chwalą.
 
I jeszcze słowo o doborze aku do samochodu a mianowicie nie można zakładać do auta zbyt dużego akumulatora ani za małego (mówię o ....AH ) gdyż jedno i drugie powoduje zbyt szybkie zużycie akumulatora (związki czynne którymi są pokryte płyty aku opadają na dno aku i powodują zwarcie lub samoistne rozładowywanie i brak mocy rozruchowej).
 
I jesze o bezobsługowości aku. Aku Centra Futura i Exide nie są całkowicie bezobsługowymi gdyż posiadają one centralne odpowietrzenie odprowadzające gazyi i z tego powodu ubywa elektrolitu. Centra wprowadziła na rynek w listopadzie ( w ubiegłym miesiącu) na rynek całkowicie bezobsługowe Centra Futura+ i Exide X-treme2. Niestety co do jakości niewiele mogą powiedzieć bo to nowość. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-12-2006, 18:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zobaczymy jak to będzie. Ja od kilku dni ujeżdżam Centrę Futurę, wcześniej miałem Banner i po 4 latach w zimie był już baaardzo kiepski. Jeszcze poprzedni - Yuasa - to był AKUMULATOR przez wielkie A - 8 lat i zero problemów, a padł przez moją niewiedzę... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pa_pi  		  
		 
         Mitsumaniak Piotrek
  
  
                  Auto: Galant 2.0 16 V + LPG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Sie 2006 Posty: 123 Skąd: Olkusz / Krzywopłoty 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-04-2007, 19:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No i stało się padł aku zupełnie   , dlatego ponownie podnoszę temat, dlaczego ? Sięgnąłem do instrukcji obsługi mojego gala i ku mojemu zdumieniu akumulator do 2.0, 2,5 V6 benzynki to 52Ah, a do diesla 64 Ah    i jestem w szoku, zastanawiam się czy kupić taki jak zaleca producent czy może odrobinę większy. Szkoda że w instrukcji nie podają prądu rozruchowego, jedynie typ akumulatora 75D26L lecz co by nie było to wszystko po japońsku    | 
             
						
				_________________ Piotrek
 
Dzięki Ci ... za to forum ...
 
 
Ursus - dziękuję   
 
 
Mój Galant!
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ryszard Kondrat [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-04-2007, 20:58   Sprawa akumulatora
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Myślę że kup akumulator o większej pojemności.Mam w galu 55 ah. i lepszej klasy radio CD.Na postoju jak podgłośnię chwilę pogra i się wył. Wynik =mała pojemność akumulatora Pozdrawiam R.Kondrat | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |