 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[II 2.0 DID] Spalanie w mieście |
Autor |
Wiadomość |
mentosik
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2016 Posty: 37 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-03-2016, 15:15 [II 2.0 DID] Spalanie w mieście
|
|
|
Jadąc autostradą 110km/h lub drogami krajowymi w godzinach po szczytowych gdzie sunę się za sznurkiem aut 70-80/km/h spalanie w outlanderze jest przyzwoite i odpowiednio okolicach 7 na autostradzie i 8-9 w trybie poza miejskim żółwikowym.
Natomiast jak jadę w mega korkach to spalanie mam na poziomie 14-18 litrów. Zabiera mi przyjemność z jazdy bo mi się nóż w portfelu otwiera bo przesiadłem się ze skodzinki która na mieście nie paliła więcej niż 8...
Domyślam się, że ta różnica jest ponieważ trzeba to cielsko ważące 1770kg ruszyć z miejsca i w momencie ruszania zassanie paliwa jest straszne. I tu pytanie, jest jakiś optymalny sposób na jazdę takim autem w mieście w dużych korkach ? Typu ruszanie jednak nie na samym sprzęgle tylko jednak dodawać gazu albo jakieś sztuczki, żeby wir w baku się nie robił ?
Swoją drogą ruszanie na samym sprzęgle - nawet na cieplutkim silniku - nie jest takie proste bo albo robię to jak papciowozy i działkowcy na rowerach mnie łykają na starcie albo jak chcę nieco żwawiej to się dławi i muszę ciut gazu wcisnąć. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 07-03-2016, 16:09
|
|
|
mentosik napisał/a: | I tu pytanie, jest jakiś optymalny sposób na jazdę takim autem w mieście w dużych korkach ? | nie jeździć
A poważniej - to takiego oszusta, jakim jest komputer w Mitsu to trudno znaleźć. Zawyża Ci w mieście i zaniża po za miastem. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
emil_d
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 248 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: 07-03-2016, 22:04 Re: Spalanie w mieście
|
|
|
Sprawdź czy przypadkiem z autem wszystko jest OK.
Ja mam:
1. miasto 7.5 - 9l
2. poza miastem:
a) 110 - 6,5 l
b) 130 - 7,2 l
c) 150 - 8 - 9 l |
_________________
 |
|
|
|
 |
mentosik
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2016 Posty: 37 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-03-2016, 23:14
|
|
|
Co to znaczy sprawdzić czy z autem jest ok ?
Byłem przedwczoraj na przeglądzie rejestracyjnym i pod tym względem było ok ale to raczej zawieszenie itp itd.
Myślę o chip tuningu bo boję się tira wyprzedzać na trasie. Rzeczywiście brakuje mu trochę mocy (140km). I wtedy pewnie się dowiem jak dokładnie stoi moje autko pod względem turbiny i ogólnie silnika. |
|
|
|
 |
michalch
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0DI-D, Passat 1.8T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2015 Posty: 27 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 08-03-2016, 08:14
|
|
|
Mi na trasie, jadąc w sznurku 80-90 km/h pali 6,3 l/100 km, na ekspresówce przy prędkości około 120 km/h pali 6,8 l/100 km, a na autostradzie przy 150 km/h pali około 7,8 l/100 km (wszystkie wartości wg. wskazań komputera, który na trasie zaniża te wartości o około 0,3-0,4 l)
W mieście komputer pokazuje zwykle około 9 l/100 km.
Także kolego, albo masz coś nie tak z autem, albo musisz zmienić styl jazdy:) Co do braku mocy, to przesiadłem się z mocniejszego auta w stosunku do masy i faktycznie momentami czuje jej delikatny brak, ale mimo wszystko TIRy wyprzedzam z dużą skutecznością, więc może coś z tym Twoim autem jest nie tak? Może zacznij od ogólnej diagnostyki silnika i sprawdzenia, czy nie masz zapieczonych hamulców z tyłu, bo podobno takie rzeczy dzieją się w Outku. |
_________________ Pozdrawiam
 |
|
|
|
 |
jurellas
Forumowicz

Auto: outlander 2008 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2015 Posty: 100 Skąd: SBL
|
Wysłany: 08-03-2016, 09:29
|
|
|
Panowie,nie upajajcie się wskazaniami komputra bo to się ma nijak do rzeczywistości.
Chcesz sprawdzić ile pali na setkę ? to lej pod korek aż zobaczysz paliwo,zeruj licznik pomocniczy i w drogę Po przejechaniu w różnych warunkach - bo jednostajne to tylko na torze w Poznaniu - większego dystansu aż po rezerwę lub ciut dłużej tankujemy znowu pod korek jak na początku , ilość wlanego paliwa mnożymy przez sto i dzielimy przez przejechane kilometry z licznika wcześniej wyzerowanego. Ten wzór jest chyba jedynym bardzo dokładnym sposobem, kamień z nogi i w drogę bo musi wyjść pięknie
U mnie komputr na odcinku spokojnej jazdy wskazuje 6.2 ale ostatecznie podczas obliczeń wyżej wspomnianych wychodzi około 7.4 Mnie ten wynik w zupełności zadowala zważywszy na fakt że Outlandejros lekki nie jest a 173 kucyki łyknąć potrzebują. Pzdr Jurellas |
_________________ 126p,Zastava,126p,Golf,126p,Wartburg,125p,Polonez,Taunus,Punto,Croma,Vectra,Astra,Frontera,Audi,Jimny,Outlander 1986-20015 Zabudowa miśka - http://forum.karawaning.p...-nasza-salonka/ |
|
|
|
 |
NuMeR
Forumowicz
Auto: Outlander II GEN 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Gru 2013 Posty: 46 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-03-2016, 10:29
|
|
|
Jak masz Androida to za instaluj sobie aplikacje Fuelio i tym sprawdzaj mój jest ciągle butowany i spalanie w cyklu mieszanym 8L na ekspresówce 130KM/h 7,4 autostrada 150KM/h daje mi wynik 8,7L Na twoim miejscu zrobił bym diagnozę Turbiny jak moja od mówiła posłuszeństwa to spalanie skoczyło o 1,5-2L. Twoje wskazania 14-18L są z kosmosu jak dla tego silnika. |
_________________ Fiat 126p -> Polonez Caro 1,6 -> Hyundai Pony 1,5 LPG -> Honda Civic Coupe 1,5 -> Nissan NAVARA 2,5 -> Mitsubishi Outlander II 2.0 DiD -> VOLVO XC60 3.0 T6 R-Designe |
|
|
|
 |
mentosik
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2016 Posty: 37 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-03-2016, 11:24
|
|
|
Jak dla mnie są 2 sposoby pomiaru. Jeden to pomiar z komputera i referencja do innych użytkowników tego modelu. Drugi to pod korek, zjechać do rezerwy i policzyć. Tyle tylko że zerowanie do rezerwy trwa, u mnie średnio 2 tygodnie (chociaż teraz ciut częściej bo auto pali więcej niż mój poprzedni bolid).
I ten pierwszy sposób pomiaru mnie martwi bo wasze wskazania są dużo lepsze niż moje. A mam lekką nogę, staram się jeździć w miarę delikatnie, nie wciskam gazu na maxa, przyspieszam tak nie jak dziadzio ale też nie but w podłogę. Uczę się jeździć tym autem bo mam go dopiero od 2 tygodni i stąd pytań mam wiele bo takim dużym autem nie jeździłem nigdy. W dodatku 4x4.
No i właśnie jeżdżę w ustawieniu 4x4auto. Ktoś pisał na forum, że spalanie niezauważalnie większe. Założyłem już opony letnie i nie chcę na razie 2wd włączać za często bo bywa ślisko.
Co do diagnostyki silnika - co to znaczy? Do jakiegokolwiek mechanika mogę pojechać i mi powie co jest z silnikiem, w jakim stanie jest turbo, sprzęgło i powie mi czy auto pali ile powinno ? Czy to tylko w ASO ? Ile może mnie kosztować taka diagnostyka we wrocku ?
Hamulce nie są zapieczone, byłem kilka dni temu na przeglądzie, diagnosta pieczątkę przybił a na pytanie czy coś jest do roboty powiedział, że auto jest ok (ale silnika nie sprawdzał bo to nie to badanie).
UPDATE: Dzwoniłem do mojego lokalnego mechanika i powiedział mi, że wpięcie do komputera to koszt 50zł i oni mogą coś takiego zrobić tylko nie wiem czy taka diagnostyka cokolwiek może pokazać? Co może być nie tak z silnikiem, że więcej może palić? Jest jakaś jedna typowa usterka czy to może być wszystko ? |
|
|
|
 |
dab
Mitsumaniak

Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 917 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-03-2016, 12:06
|
|
|
he he spalanie ok 6l przy spokojnej jezdzie w outku....to chyba musi byc mega spokojna jazde polegajaca na rozpedzeniu sie i utrzymywaniu staleji niewielkiej predkosci, muskajac jedynie pedal gazu na prostej drodze
Tylko kto tak jezdzi???
Dodatkkowo, dajecie rade jechac dluzej 150km/h??? Chyba z radiem na maxa |
_________________ Pozdrawiam
dab
 |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 17-03-2016, 18:51
|
|
|
Komputer przekłamuje w moim przypadku ok 1L/100km (na niekorzyść). U mnie średnie spalanie wychodzi 7,5l w cyklu mieszanym (ale 90% jazdy to około 80km/h), więc najbardziej ekonomiczne auto to nie jest. Inna sprawa, że komputer pokazuje średnio 6,5l, więc jeśli ktoś się tylko tym sugeruje, to pewnie i do 6l się da zejść, ale na 99% będzie to oznaczało ZPJ czyli oszczędność 4 zł / 100 km paliwa, za to przyspieszone wydatki na turbosprężarkę, katalizator i koło dwumasowe, czyli w sumie ze 4 000 zł (czytaj ZPJ się nie opłaca). |
|
|
|
 |
mentosik
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2016 Posty: 37 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-03-2016, 08:53
|
|
|
Mi na trasie udało się zejść do 6.5. Ale droga z Bielawy do Wrocławia czyli lekko z górki
Wrocław - Jarocin 7,5L i w drugą stronę tyle samo.
Zaczynam odmulać auto i spalanie maleje. Teraz zamiast 14L mam w korkach 10. Nie podtaczam się jak dziadzio tylko przyspieszam normalnie.
Zauważyłem, że im człowiek się mniej skupia na 'ecodrivingu' tym mniejsze spalanie jest. Ta masa nie lubi bardzo małych obrotów i się chyba po prostu jakby dławi czyli zachłystuje się paliwem.
Wczoraj zalałem paliwko na stacji i wyszło mi, że średnie spalanie w trybie mieszanym miałem na poziomie 7,8L. Co chyba jest ok, bo to tylko 1,5L od skody fabii którą wcześniej jeździłem. |
|
|
|
 |
|
|