Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Wspomaganie - wyciek
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-12-2015, 20:35   

W niemal każdym Galancie EA wyciek wspomagania jest w okolicach zaznaczonych na zdjęciu (z rurki przymocowanej do podłużnicy).
Możesz zawsze dolać płynu, odpalić silnik i obserwować skąd cieknie.
 
 
gms 
Forumowicz

Auto: Galant 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 67
Skąd: BDG
Wysłany: 14-12-2015, 20:45   

Sęk w tym że moje oczy widzą wyciek z łączenia znajdującego się poniżej strzałki, i nie mogę rozebrać tych wszystkich łączeń ...

Ponawiam pytanie, czy można bez konsekwencji zrobić obejście i wyeliminować chłodnicę z układu?

Jeśli nie - co muszę rozebrać i jak aby dostać się bez problemu do wszystkich mocowań układu chłodzenia płynu wspomagania.

P.S. Jak dostać się do tego łączenia zaznaczonego strzałką? Nie wiem jak dojść do łapy od zbiorniczka płynu chłodzącego :(
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-12-2015, 21:09   

gms napisał/a:
Nie wiem jak dojść do łapy od zbiorniczka płynu chłodzącego
Zbiorniczek wyszarpujesz do góry i już masz jego uchwyt na wierzchu. 2 śruby na klucz 12 i odkręcony.
 
 
gms 
Forumowicz

Auto: Galant 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 67
Skąd: BDG
Wysłany: 16-12-2015, 19:33   

Sprawa ma się następująco.

Obszedłem układ chłodzący i bezpośrednio połączyłem wyjście ze zbiorniczka do przewodu idącego w stronę grodzi.

Zaznaczone łączenie na zdj jest szczelne, skorodował tylko uchwyt trzymający przewód do podłużnicy.

Układ odpowietrzyłem robiąc małe w koło komina kręcąc na maxa kilkukrotnie kierownicą (lewo-prawo), ale mam dziwne dźwięki - wysokie tony ale nie piski. Płynu jest ok. Teraz pytania bo mam obawy:
- układ jeszcze musi się odpowietrzyć co potrawa trochę (jak piszą na forum)
- zajechałem pompę jeżdżąc 1,5 dnia bez płynu w układzie
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-12-2015, 22:22   

gms napisał/a:
Teraz pytania
to gdzie te pytania?
 
 
gms 
Forumowicz

Auto: Galant 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 67
Skąd: BDG
Wysłany: 18-12-2015, 06:53   

Teraz pytania bo mam obawy:

- układ jeszcze musi się odpowietrzyć co potrawa trochę (jak piszą na forum)?
czy
- zajechałem pompę jeżdżąc 1,5 dnia bez płynu w układzie?
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-12-2015, 08:05   

Płyn musi być klarowny, bordowy, jezeli jest spieniony lub ma zaburzony przepływ - to jest gdzies problem na zasilaniu lub pompie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
gms 
Forumowicz

Auto: Galant 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 67
Skąd: BDG
Wysłany: 18-12-2015, 13:22   

Płyn zalałem świeży, początkowo był jakby spieniony ale pewnie przez to że po odpaleniu silnika pompa zaciągnęła całą zawartość zbiorniczka. Dolałem i teraz mam stan między min, a max.

Muszę dzisiaj sprawdzić stan w zbiorniczku.

Jaki wpływ może mieć na przeływ płynu wyłączenie z obiegu odcinka zbiornik - chłodnica?
 
 
 
Immortal lity 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 18
Skąd: Amsterdam
Wysłany: 29-03-2016, 14:25   

Moze ktos wie gdzie moge kupic taki przewod hydrauliczny do wspomagania do galanta 2.5 avance sedan ? Bede wdzieczny jak sie znajdzie ktos pomocny 8)

[ Dodano: 29-03-2016, 14:34 ]
Lub jakis dobry sposob zeby to zrobic bo ciezko mi dostac taka rurke tym bardziej ze jestem za granica ..Wyciek jest na laczeniu rurki gumowej z aluminiowa przy zbiorniczku od plynu wspomagania .
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 29-03-2016, 16:30   

Może zakleić???
Ja zakleiłem rurkę aluminiową.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-03-2016, 19:57   

Immortal lity napisał/a:
Wyciek jest na laczeniu rurki gumowej z aluminiowa przy zbiorniczku od plynu wspomagania .
Może wystarczy zmienić opaske, bo fabrycznie są spręzynowe które z wiekiem przestaja trzymać, najlepszym rozwiazniem jest jednak nowa rurka, ja placiłem około 2zł za metr bieżacy rurki
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Immortal lity 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 18
Skąd: Amsterdam
Wysłany: 30-03-2016, 09:29   

Zmienilem opaski zalozylem dwie skrecane na srube i nic to samo, a wyciek jest na przez ten wlasnie gumowy waz ktory nachodzi na aluminiowa rurke wlasnie na laczeniu koncowce weza.. i problem w tym ze niemoge nigdzie znalezc tego przewodu gumowego .
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-03-2016, 10:11   

Bo ten przewód pęka wzdłuż od środka. Jak go zdejmiesz, to zobaczysz spękania.
Metr dobrego przewodu 10mm kosztuje parę zł - musi być odporny na olej i zbrojony, taki do wysokich ciśnień.
Np.: http://allegro.pl/waz-gum...6087844112.html
 
 
Immortal lity 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 18
Skąd: Amsterdam
Wysłany: 30-03-2016, 10:55   

No dobra ok to bylby najlepszy pomysl a zna moze ktos jakie wymiary bedzie mial ten waz bo niemam pojecia jak to sprawdzic ?
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
 
 
Michał94 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2015
Posty: 37
Skąd: Wieleń
Wysłany: 30-05-2016, 21:00   

Ja proszę o pomoc ponieważ nie wiem jak wymontować pompę wspomagania, zdjąłem pasek, odkręciłem śruby pod kołem pasowym pompy oraz śrubę z tej metalowej rurki od dołu. Pompa już się rusza, ale ten sztywny przewód nadal ją trzyma i nie wiem jak ją wyciągnąć.
I jaki najlepiej zalać płyn?

Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.