Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY3A 1.8] brak mocy na 5 biegu
Autor Wiadomość
fllix 
Nowy Forumowicz
Szymon

Auto: Lancer Sportback 1.8 2009 GS4
Kraj/Country: UK
Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 14
Skąd: Barnsley
  Wysłany: 04-04-2016, 22:08   [CY3A 1.8] brak mocy na 5 biegu

Witam was wszystkich serdecznie. Jestem tu nowy i nie wiem czy wszystko robię dobrze. Jeśli nie to wybaczcie nowicjuszowi. Lancerka posiadam od listopada i do tej pory wszystko było ok. Ostatnio zauważyłem, że czasami jadąc autostradą na 5 biegu mojemu lancerowi brakuje mocy. Niby obroty i prędkość idą powoli w górę ale bardzo powoli. Po redukcji do czwórki i kolejnym wrzuceniu 5 wszystko jest tak jak być powinno. Jak do tej pory zaobserwowałem to 3 razy więc nie jest to częste. Po prostu czasem wciskam gaz do podłogi i reakcja jest bardzo słaba w całym zakresie obrotów. Nie zapalają się żadne kontrolki. Byłem na diagnostyce i żadnego błędu na komputerze też nie wykazało. Na niższych biegach nigdy tego nie zaobserwowałem. Tylko na 5. Ktoś z was podpowie co to może być? Może ktoś już to przerabiał?

Druga sprawa to spadająca o jedną kreskę temperatura silnika na wyświetlaczu. Dzieje się tak tylko przy większych prędkościach na autostradzie, głównie nimi się poruszam. W terenie zabudowanym i przy mniejszych prędkościach tego nie zauważam... Termostat? Czujnik temperatury płynu chłodzącego? Czy może po prostu ten wyświetlacz tak już ma i czasami oszukuje o tą jedną kreseczkę? Pomoże ktoś??

[ Dodano: 04-04-2016, 22:29 ]
nikt nie pomoże??? :cry:
 
 
.swat. 
Forumowicz


Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 412
Skąd: 3City
Wysłany: 05-04-2016, 12:46   

Trochę nie rozumiem problemu.
Na 5 biegu Ci nie przyśpiesza? Przecież nie masz turbinki :mrgreen:
Jakie wówczas masz obroty gdy nie ma tej reakcji? Po redukcji biegu na niższy i powrót na wyższy masz zazwyczaj wyższy moment obrotowy i wyższe obroty, stąd poprawa. Nawiasem mówiąc w naszych autkach moment obrotowy bereta nie zrywa, tym bardziej na najwyższym biegu.

Jak dla mnie jest to normalny objaw.
Misiek lubi obroty, wtedy pokazuje swoją moc.
Bez paniki. :D
 
 
Robert_N 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sportback '09, 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 304
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-04-2016, 14:14   

Pociągnij na czwórce do 5-6 tysięcy i wtedy zapnij piątkę i daj znać czy przyspiesz czy nie :roll:
_________________
Lancer Sportback '09, 1.8
 
 
fllix 
Nowy Forumowicz
Szymon

Auto: Lancer Sportback 1.8 2009 GS4
Kraj/Country: UK
Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 14
Skąd: Barnsley
Wysłany: 05-04-2016, 14:58   

Sprawdze dzis, moze faktycznie spanikowalem he a co z ta temperatura? Ktos cos? U was tez tak jest ze czasami spada o jedna kreske i za chwile znow wraca do polowy?
 
 
.swat. 
Forumowicz


Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 412
Skąd: 3City
Wysłany: 05-04-2016, 16:27   

Na temperaturę rzadko patrzę :mrgreen:
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-04-2016, 16:39   

fllix napisał/a:
Sprawdze dzis, moze faktycznie spanikowalem he a co z ta temperatura? Ktos cos? U was tez tak jest ze czasami spada o jedna kreske i za chwile znow wraca do polowy?

Normalne w mojej opinii - wiele razy mi się "przydarzyło".

Stosujesz się do podstawowych zasad eksploatacji silnika (czyli umiarkowana jazda dopóki temp. oleju nie osiągnie optymalnej wartości - myślę, że to jakieś 8-15km, w zależności od temp. otoczenia)?
 
 
fllix 
Nowy Forumowicz
Szymon

Auto: Lancer Sportback 1.8 2009 GS4
Kraj/Country: UK
Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 14
Skąd: Barnsley
Wysłany: 05-04-2016, 17:48   

Tak robie. Zmieniam plyny, oleje i filtry na czas, ale w poprzednich autach zawsze wskazowka stala w polowie.
 
 
aequitas 
Forumowicz

Auto: Lancer CY2A Sedan 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 83
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-04-2016, 21:08   

fllix napisał/a:
U was tez tak jest ze czasami spada o jedna kreske i za chwile znow wraca do polowy?
Prawie zawsze gdy po dłuższej spokojnej jeździe podciągam obroty pod czerwone pole.
 
 
lobuzek 
Forumowicz
lobuzek


Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 576
Skąd: Tarnów
Wysłany: 05-04-2016, 21:19   

Skoro jeździsz po autostradach z dużą prędkością, to znacznie skuteczniej wychładzasz silnik pędem powietrza. Inna jest sytuacja, gdy kisisz się w korku, wtedy pędu powietrza nie ma i silnik musi radzić sobie sam.
U mnie w 1,6 tego nie ma, ale zaobserwowałem taki objaw w 1,8 szwagra. Moim zdaniem nic się nie dzieje.

[ Dodano: 05-04-2016, 21:21 ]
RalfPi napisał/a:
fllix napisał/a:
Sprawdze dzis, moze faktycznie spanikowalem he a co z ta temperatura? Ktos cos? U was tez tak jest ze czasami spada o jedna kreske i za chwile znow wraca do polowy?

Normalne w mojej opinii - wiele razy mi się "przydarzyło".

Stosujesz się do podstawowych zasad eksploatacji silnika (czyli umiarkowana jazda dopóki temp. oleju nie osiągnie optymalnej wartości - myślę, że to jakieś 8-15km, w zależności od temp. otoczenia)?

Pamiętajcie że temperatura cieczy chłodzącej to nie to samo co temperatura oleju. Na desce są wskazania temperatury cieczy.
 
 
.swat. 
Forumowicz


Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 412
Skąd: 3City
Wysłany: 06-04-2016, 12:11   Re: brak mocy na 5 biegu

fllix napisał/a:
Druga sprawa to spadająca o jedną kreskę temperatura silnika na wyświetlaczu.
Jeśli spada to znaczy układ sobie radzi i prawidłowo chłodzi. Czyli dobrze. Gorzej byłoby gdyby pasek szedł w prawą stronę lub w górę. :wink:
Ostatnio zmieniony przez tyku 06-04-2016, 13:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
fllix 
Nowy Forumowicz
Szymon

Auto: Lancer Sportback 1.8 2009 GS4
Kraj/Country: UK
Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 14
Skąd: Barnsley
Wysłany: 06-04-2016, 13:11   

Dzieki panowie. Rozwialiscie moje obawy. jak zaznaczyc wam ze pomogliscie? Jestem nowy...

Dzis biore for za naprawe zacisku tylnego i wymiane klockow you. Cos mam zblokowane w prawym kole... mam nadzieje ze sobie poradze eh... w uk ciezko o dobrego mechanika, wiec wole powoli sam to zrobic...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.