Błękitna strzała OPC - "Garnek" |
Autor |
Wiadomość |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-04-2016, 13:19
|
|
|
Właśnie dlatego jeździłem z gościem, który sprawdzał mi AFR. Z gazem w podłodze do >200km/h. Sam widziałem jakie jest AFR na PB i na LPG. Na słowo to ja mało ufny jestem
A pytam z ciekawości, bo u mnie w wolnossącym byłi niskie 12. Chwilami nawet 11.8. |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 12-04-2016, 13:31
|
|
|
Owczar napisał/a: | u mnie w wolnossącym byłi niskie 12. Chwilami nawet 11.8. | No to faktycznie o 2 za mało |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-04-2016, 14:21
|
|
|
Wyjaśnijcie bo jestem zielony... AFR to proporcja mieszanki?
Bo jeśli tak to na LPG powinna być skrajnie różna niż na Pb... czyż nie? |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-04-2016, 14:24
|
|
|
gzesiolek napisał/a: | AFR to proporcja mieszanki? | Air Fuel Ratio - dokładnie tak jak piszesz, proporcja mieszanki |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10686 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-04-2016, 16:05
|
|
|
gzesiolek napisał/a: | Bo jeśli tak to na LPG powinna być skrajnie różna niż na Pb... czyż nie? |
WG mnie to samo.. czyli około 14:1... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 12-04-2016, 16:26
|
|
|
Gazowałem u prawdopodobnie najlepszego gazownika na śląsku "Davanti" polecanego na forum-lpg i serwisowałem tam carisme i nie miałem zastrzeżeń |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-04-2016, 16:51
|
|
|
mjsystem napisał/a: | No to faktycznie o 2 za mało |
Akurat w tym wypadku im mniej tym więcej paliwa Mieszanka stechiometryczna dla LPG to coś koło 15,1, dla PB 14,7. Dlatego na LPG ustawia się minimalnie wyższe AFR. Chyba, że EGT jest wysokie.
Cytat: | Gazowałem u prawdopodobnie najlepszego gazownika na śląsku "Davanti" polecanego na forum-lpg i serwisowałem tam carisme i nie miałem zastrzeżeń
_________________ |
To będzie dobrze |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 21-04-2016, 15:59
|
|
|
Kilka aktualnych fotek
Co do minusów i awari to szyby z lusterek zewnętrznych się odkleiły wrrr... cena 21 zł, ale czytając po forach to problem jednak jest. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
|