| 
		Błękitna strzała OPC - "Garnek" | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Owczar  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: CLS 450 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-04-2016, 12:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Właśnie dlatego jeździłem z gościem, który sprawdzał mi AFR. Z gazem w podłodze do >200km/h. Sam widziałem jakie jest AFR na PB i na LPG. Na słowo to ja mało ufny jestem    
 
 
A pytam z ciekawości, bo u mnie w wolnossącym byłi niskie 12. Chwilami nawet 11.8. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mjsystem  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: ... 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ... 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-04-2016, 12:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Owczar napisał/a: | 	 		  |  u mnie w wolnossącym byłi niskie 12. Chwilami nawet 11.8. | 	  No to faktycznie o 2 za mało     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gzesiolek  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-04-2016, 13:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wyjaśnijcie bo jestem zielony... AFR to proporcja mieszanki?
 
Bo jeśli tak to na LPG powinna być skrajnie różna niż na Pb... czyż nie? | 
             
						
				_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
 
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015
 
 
 
  
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-04-2016, 13:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | gzesiolek napisał/a: | 	 		  |  AFR to proporcja mieszanki? | 	  Air Fuel Ratio - dokładnie tak jak piszesz, proporcja mieszanki | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-04-2016, 15:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | gzesiolek napisał/a: | 	 		  | Bo jeśli tak to na LPG powinna być skrajnie różna niż na Pb... czyż nie? | 	  
 
WG mnie to samo.. czyli około 14:1... | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Morfi  		  
		 
         Mitsumaniak Street Hunter
  
  
                  Auto: Opel OPC i FORD KA 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-04-2016, 15:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Gazowałem u prawdopodobnie najlepszego gazownika na śląsku "Davanti" polecanego na forum-lpg i serwisowałem tam carisme i nie miałem zastrzeżeń    | 
             
						
				_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
 
 
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości. 
 
----------------------------------------------- 
 
Mark Twain | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Owczar  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: CLS 450 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-04-2016, 15:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | mjsystem napisał/a: | 	 		  | No to faktycznie o 2 za mało   | 	  
 
 
Akurat w tym wypadku im mniej tym więcej paliwa    Mieszanka stechiometryczna dla LPG to coś koło 15,1, dla PB 14,7. Dlatego na LPG ustawia się minimalnie wyższe AFR. Chyba, że EGT jest wysokie. 
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  Gazowałem u prawdopodobnie najlepszego gazownika na śląsku "Davanti" polecanego na forum-lpg i serwisowałem tam carisme i nie miałem zastrzeżeń 
 
_________________ | 	   
 
 
To będzie dobrze    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Morfi  		  
		 
         Mitsumaniak Street Hunter
  
  
                  Auto: Opel OPC i FORD KA 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-04-2016, 14:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kilka aktualnych fotek 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Co do minusów i awari to szyby z lusterek zewnętrznych się odkleiły wrrr... cena 21 zł, ale czytając po forach to problem  jednak jest.     | 
             
						
				_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
 
 
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości. 
 
----------------------------------------------- 
 
Mark Twain | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |