Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E54A 2.0 V6] Odpala i gaśnie
Autor Wiadomość
Dawidblabla123 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E54A 2.0 V6 1995r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2016
Posty: 3
Skąd: Białystok
  Wysłany: 15-04-2016, 16:48   [E54A 2.0 V6] Odpala i gaśnie

Witam, jestem nowy na forum, lecz Galant był już dosyć szeroko opisywany przez użytkownika Marycjusz.
Problem pojawił się dzisiaj podczas ruszania ze skrzyżowania, po ruszeniu auto zaczęło tracić moc, dławić się, obroty spadały oraz nie reagowało na gaz. Po kilku metrach zgasło.
Przy próbie odpalenia Galant odpala na ułamek sekundy, innym razem odpali i przytrzyma kilka sekund te 1000 obrotów, raz udało się go wkręcić na 4 tysiące, jednak za każdym razem skutek jest jeden - po dodaniu gazu silnik się dławi, obroty spadają i w końcu gaśnie. Paliwo w baku jest, problem występuje na benzynie jak i na gazie (gaz sekwencja). Akumulator był odpinany. Odpięcie przepływomierza nie daje żadnego skutku, efekt jest taki sam jak i z podłączoną przepływką. Przed awarią przestał działać licznik kilometrów - po prostu się zatrzymal (nie wiem czy ma to jakikolwiek związek).
Po 4 godzinach sterczenia pod maską poddałem się i piszę tutaj z nadzieją, że ktoś pomoże... :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-04-2016, 18:10   

Padł aparat zapłonowy, na 99% cewka zapłonowa. Sprawdź jaki kolor ma iskra na świecy. Jeśli pomarańczowy, czerwonawy lub nie ma jej wcale to na 100% aparat.
 
 
Dawidblabla123 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E54A 2.0 V6 1995r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2016
Posty: 3
Skąd: Białystok
Wysłany: 15-04-2016, 18:25   

Aż takie prawdopodobieństwo? W tej chwili nie mam jak sprawdzić, jestem dość daleko od samochodu. Ogólnie zauważyłem coś jeszcze, http://obrazki.elektroda....02751_thumb.jpg
Coś podobnego po prostu wisi przy lewym kielichu, ma dolutowane jakieś kable.. Sęk w tym, że po odłączeniu od tego wtyczki samochód zupełnie nie odpala. Może ktoś wie co to dokładnie jest?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-04-2016, 20:38   

Dawidblabla123 napisał/a:
Coś podobnego po prostu wisi przy lewym kielichu, ma dolutowane jakieś kable..
:shock: :shock: :shock: Masakra, to jest właśnie moduł zapłonowy. Jest to integralna część aparatu zapłonowego i musi się w nim znajdować. Jest zabezpieczana uszczelkami itp., bo zawsze musi być suchy! Jest to część wymienna i montuje się ją w aparacie. To już wiesz co padło...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-04-2016, 20:55   

Jak to wisi? - przecież tam jest (m.in.) czujnik położenia wałka rozrządu - bez tego czujnika silnik nie ma prawa działać. Tzn. może odpalić ale po 5 sek. zgaśnie. Przyczyna więc raczej znaleziona.
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 24-07-2016, 03:33   

Trochę stare, ale w woli sprostowania.....aparat zapłonowy w 2.0 V6? :shock: :shock: :shock: :shock:

Moduł zapłonowy J723T, kostka przykręcana do tylnej głowicy w oryginale na dwie wtyczki 6 i 3 pin w komplecie z trzema podwójnymi cewkami i 6 kabli WN. Bez aparatu z rozdzielaczem, a czujnik położenia wałka jest pod kołem rozrządu na tylnej głowicy :wink:

Tamto "coś" wisieć sobie mogło, bo może moduł był tylko częściowo uwalony i nie sterowało jednej cewki(dwóch cylindrów) Jeżeli ledwo odpalał, to pewnie ledwo na 2 gary palił....
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.