 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przebudowa baku paliwa i butla LPG pod auto |
Autor |
Wiadomość |
bylet
Mitsumaniak
Auto: Mazda CX-3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2015 Posty: 47 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-04-2016, 10:00 Przebudowa baku paliwa i butla LPG pod auto
|
|
|
Witam.
Jestem w trakcie odbudowy mojej jeżdżącej korozji z silnikiem MPI i do nadkol etc. doszła podłoga i będę się do tego przymierzał w niedługim czasie. Podczas tych prac zbiornik będzie demontowany, a niestety tego może już nie przeżyć i tu naszła mnie myśl o przebudowie baku na mniejszy i umieszczenie butli z gazem pod autem, tym samym odzyskanie jakże cennej przestrzeni w bagażniku.
Chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś już przerabiał temat, gdyż na forum znalazłem tylko informację, że były do tego przymiarki podczas instalacji gazu do silnika MPI przez Piotrek4, ale skończyło się standardowo z butlą w bagażniku.
Ewentualnie, może kilka podpowiedzi, czy jak zostawię tylko pompę i jeden zawór zabezpieczający, a wywalę drugi zawór i manometr z drugiej połówki to nie zwariuje mi komputer? Czy może będę musiał jakoś oszukać komputer, gdyż wiązka pozostanie nie podpięta.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i sugestie.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Piotrek4
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 216 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 26-04-2016, 11:19
|
|
|
Szkoda zachodu. Nic dużego sie pod spód nie zmieści, no chyba ze 30l brutto Ci wystarczy. |
_________________ 2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś |
|
|
|
 |
mstrucz
Forumowicz

Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 272 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-04-2016, 14:28
|
|
|
Spróbować można, tylko doświadczenie innych terenówek pokazuje, że butla pod budą nie bardzo się sprawdza. Możesz podjechać do serwisu 4x4 (akurat masz niedaleko) i się podpytać czy polecają. Pojemność akurat przy liczbie stacji jest do przyjęcia. |
_________________
 |
|
|
|
 |
dareqq
Forumowicz
Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 287 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 26-04-2016, 16:29
|
|
|
Jestem przekonanany , że da się zmieścić więcej niż 30 l przy zbiorniku na paliwo 10 l . temat do pokombinowania |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 26-04-2016, 16:57
|
|
|
mstrucz napisał/a: | Pojemność akurat przy liczbie stacji jest do przyjęcia. |
O ile jeździ się tylko po Polsce. I raczej po trasach. Na ewentualne wypady za granicę (zwłaszcza w terenie, po bezdrożach) ciut, a nawet więcej niż ciut za mało.
dareqq napisał/a: | przy zbiorniku na paliwo 10 l |
Uuuuuu....odważny jesteś No ale zawsze w razie czego można wozić kanister z zapasem. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 26-04-2016, 19:57
|
|
|
Znajomy planował w niwie dać butle do trumny na dach .
Ale na planach się skończyło. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
bylet
Mitsumaniak
Auto: Mazda CX-3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2015 Posty: 47 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-04-2016, 10:50
|
|
|
Co do zastosowania auta to będzie głównie jeździło po czarnym, tylko okazjonalny zjazd do lasu, czyli nie boję się o uszkodzenie butli i osprzętu w terenie jak i zwiększonego spalania.
W tej chwili mam w bagażniku butlę walczaka 40l, czyli netto około 32l i jeśli zmieściła by się butla o zbliżonej pojemności to było by super. Dzisiaj będę u blacharza więc przemierzę to i owo pod autem bez zdejmowania zbiornika, bo ten jeszcze chwilę musi podziałać. Jak zdejmę wymiary to podam, może ktoś wypowie się dokładniej na temat ewentualnej butli i pomoże coś dobrać.
Zbiornik na benzynę 10l powinien wystarczyć, na uruchomienie auta, zawsze lepiej wozić ze sobą kanister i mieć normalny bagażnik. Tylko nadal pozostaje pytanie, czy mogę bezkarnie wyrzucić jeden zawór i drugi wskaźnik paliwa z połówki zbiornika.
[ Dodano: 04-05-2016, 11:13 ]
Miałem napisać wcześniej, ale nie miałem czasu. Mianowicie, z pomiarów wyszło mi, że pod autem powinna zmieścić się spokojnie moja butla 40l + osłona.
Wymiary na aucie po lewej stronie: szerokość do maksymalnie 37cm, długość to 47cm wnęki na zbiornik i jeszcze 14cm o niższej wysokości pod podłogą, które można wykorzystać, razem 61cm, wysokość 42cm wnęka i 30cm kawałek pod podłogą mierzone mniej więcej do dyferencjału.
Wymiary butli walczaka 40l: średnica 32cm+osprzęt do max 10cm (zmierzyłem, ale zapomniałem zapisać, ale spokojnie się mieści ), długość 60cm.
Montując butlę wzdłuż auta osprzęt trafia w okolicach otworu w podłodze. Możliwe, że otwór trzeba będzie powiększyć. Docelowo auto po wykonaniu pomiarów zostało podniesione o 3cm co było już zaplanowane wcześniej, także będzie też zapas na osłonę z aluminium lub nierdzewki, ale nawet nie podnosząc auta niewiele zabieramy z jego prześwitu, więc nie powinno być problemu, zakładając, że nie jedziemy w teren, a po czarnym.
Wymiary z prawej strony są identyczne, ale kilka cm należy odjąć na podłączenie rury wlewu. Co do zmniejszonego zbiornika paliwa decyzja jeszcze nie zapadła, co zostanie użyte. Jak tylko pojawia się nowe informacje to postaram się w miarę możliwości o update, jak i o zdjęcia z wykonywanych prac. |
|
|
|
 |
dareqq
Forumowicz
Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 287 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 04-05-2016, 18:42
|
|
|
Przyjacielu drogi rób dokumentację zdjęciową , zapisuj wymiary . to wszystko dla potomnych! Jeśli wyjdzie Ci to w normalnych pieniądzach to ja też się zdecyduje |
|
|
|
 |
sylwek12345
Forumowicz
Auto: Mitshubishi Pajero Pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2016 Posty: 33 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-06-2016, 08:01
|
|
|
dokladnie też szukam alternatywy na butle lpg jak cos zdjecia info |
|
|
|
 |
bylet
Mitsumaniak
Auto: Mazda CX-3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2015 Posty: 47 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-06-2016, 08:20
|
|
|
Auto ciągle u blacharza, bo jest więcej do zrobienia, także trochę jeszcze czasu upłynie zanim załączę dokładny opis i zdjęcia, ale mogę potwierdzić, że temat nie umarł. |
|
|
|
 |
|
|