Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przebudowa baku paliwa i butla LPG pod auto
Autor Wiadomość
bylet 
Mitsumaniak

Auto: Mazda CX-3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 47
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-04-2016, 10:00   Przebudowa baku paliwa i butla LPG pod auto

Witam.

Jestem w trakcie odbudowy mojej jeżdżącej korozji z silnikiem MPI i do nadkol etc. doszła podłoga i będę się do tego przymierzał w niedługim czasie. Podczas tych prac zbiornik będzie demontowany, a niestety tego może już nie przeżyć i tu naszła mnie myśl o przebudowie baku na mniejszy i umieszczenie butli z gazem pod autem, tym samym odzyskanie jakże cennej przestrzeni w bagażniku.

Chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś już przerabiał temat, gdyż na forum znalazłem tylko informację, że były do tego przymiarki podczas instalacji gazu do silnika MPI przez Piotrek4, ale skończyło się standardowo z butlą w bagażniku.

Ewentualnie, może kilka podpowiedzi, czy jak zostawię tylko pompę i jeden zawór zabezpieczający, a wywalę drugi zawór i manometr z drugiej połówki to nie zwariuje mi komputer? Czy może będę musiał jakoś oszukać komputer, gdyż wiązka pozostanie nie podpięta.

Z góry dziękuję za odpowiedzi i sugestie.

Pozdrawiam.
 
 
Piotrek4 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 216
Skąd: Olesno
Wysłany: 26-04-2016, 11:19   

Szkoda zachodu. Nic dużego sie pod spód nie zmieści, no chyba ze 30l brutto Ci wystarczy.
_________________
2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-04-2016, 14:28   

Spróbować można, tylko doświadczenie innych terenówek pokazuje, że butla pod budą nie bardzo się sprawdza. Możesz podjechać do serwisu 4x4 (akurat masz niedaleko) i się podpytać czy polecają. Pojemność akurat przy liczbie stacji jest do przyjęcia.
_________________

 
 
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 26-04-2016, 16:29   

Jestem przekonanany , że da się zmieścić więcej niż 30 l przy zbiorniku na paliwo 10 l . temat do pokombinowania
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-04-2016, 16:57   

mstrucz napisał/a:
Pojemność akurat przy liczbie stacji jest do przyjęcia.

O ile jeździ się tylko po Polsce. I raczej po trasach. Na ewentualne wypady za granicę (zwłaszcza w terenie, po bezdrożach) ciut, a nawet więcej niż ciut za mało.
dareqq napisał/a:
przy zbiorniku na paliwo 10 l

Uuuuuu....odważny jesteś :D No ale zawsze w razie czego można wozić kanister z zapasem.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-04-2016, 19:57   

Znajomy planował w niwie dać butle do trumny na dach 8) .
Ale na planach się skończyło.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
bylet 
Mitsumaniak

Auto: Mazda CX-3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 47
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-04-2016, 10:50   

Co do zastosowania auta to będzie głównie jeździło po czarnym, tylko okazjonalny zjazd do lasu, czyli nie boję się o uszkodzenie butli i osprzętu w terenie jak i zwiększonego spalania.

W tej chwili mam w bagażniku butlę walczaka 40l, czyli netto około 32l i jeśli zmieściła by się butla o zbliżonej pojemności to było by super. Dzisiaj będę u blacharza więc przemierzę to i owo pod autem bez zdejmowania zbiornika, bo ten jeszcze chwilę musi podziałać. Jak zdejmę wymiary to podam, może ktoś wypowie się dokładniej na temat ewentualnej butli i pomoże coś dobrać.

Zbiornik na benzynę 10l powinien wystarczyć, na uruchomienie auta, zawsze lepiej wozić ze sobą kanister i mieć normalny bagażnik. Tylko nadal pozostaje pytanie, czy mogę bezkarnie wyrzucić jeden zawór i drugi wskaźnik paliwa z połówki zbiornika.

[ Dodano: 04-05-2016, 11:13 ]
Miałem napisać wcześniej, ale nie miałem czasu. Mianowicie, z pomiarów wyszło mi, że pod autem powinna zmieścić się spokojnie moja butla 40l + osłona.

Wymiary na aucie po lewej stronie: szerokość do maksymalnie 37cm, długość to 47cm wnęki na zbiornik i jeszcze 14cm o niższej wysokości pod podłogą, które można wykorzystać, razem 61cm, wysokość 42cm wnęka i 30cm kawałek pod podłogą mierzone mniej więcej do dyferencjału.

Wymiary butli walczaka 40l: średnica 32cm+osprzęt do max 10cm (zmierzyłem, ale zapomniałem zapisać, ale spokojnie się mieści :-) ), długość 60cm.

Montując butlę wzdłuż auta osprzęt trafia w okolicach otworu w podłodze. Możliwe, że otwór trzeba będzie powiększyć. Docelowo auto po wykonaniu pomiarów zostało podniesione o 3cm co było już zaplanowane wcześniej, także będzie też zapas na osłonę z aluminium lub nierdzewki, ale nawet nie podnosząc auta niewiele zabieramy z jego prześwitu, więc nie powinno być problemu, zakładając, że nie jedziemy w teren, a po czarnym.

Wymiary z prawej strony są identyczne, ale kilka cm należy odjąć na podłączenie rury wlewu. Co do zmniejszonego zbiornika paliwa decyzja jeszcze nie zapadła, co zostanie użyte. Jak tylko pojawia się nowe informacje to postaram się w miarę możliwości o update, jak i o zdjęcia z wykonywanych prac.
 
 
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 04-05-2016, 18:42   

Przyjacielu drogi rób dokumentację zdjęciową , zapisuj wymiary . to wszystko dla potomnych! Jeśli wyjdzie Ci to w normalnych pieniądzach to ja też się zdecyduje
 
 
sylwek12345 
Forumowicz

Auto: Mitshubishi Pajero Pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2016
Posty: 33
Skąd: Białystok
Wysłany: 02-06-2016, 08:01   

dokladnie też szukam alternatywy na butle lpg jak cos zdjecia info
 
 
bylet 
Mitsumaniak

Auto: Mazda CX-3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 47
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-06-2016, 08:20   

Auto ciągle u blacharza, bo jest więcej do zrobienia, także trochę jeszcze czasu upłynie zanim załączę dokładny opis i zdjęcia, ale mogę potwierdzić, że temat nie umarł.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.