Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Dymi w trakcie przyspieszania (nie zawsze)
Autor Wiadomość
marko22 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 29
Skąd: Siedlce
Wysłany: 30-04-2016, 11:20   [Cari 1.9DI-D] Dymi w trakcie przyspieszania (nie zawsze)

Wracam ponownie ze swoją staruszką....Objaw tak jak w temacie. Wydaje mi się, że to problem z przepływomierzem. Całkiem niedawno się to stało. Przyspieszając dymi sporo, ale nie zawsze. Z chwilą zaświecenia Check engine (rozumiem, że silnik przechodzi wtedy w tryb awaryjny), jedzie normalnie i nie dymi. Jak odłączyłem przepływomierz, to check engine świeci cały czas, ale znowu niemożliwa staje się praktycznie jazda. Max 100-110km/h i koniec. A rozpędza się wieki...Kiedy check engine nie świeci, a przyspieszam, to słychać pod maską jakby "świerszcze", obrazowo mówiąc....czyli jakby ewidentnie brakowało mu powietrza....Wyjąłem przepływomierz, ale ani nic uszkodzone nie jest (druciki całe), ani brudne....można to jakoś inaczej zdiagnozować? Czy to aby na pewno to?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-05-2016, 19:58   

Podpiąc pod skaner diagnostyczny i sprawdzić parametry biezace pracy, wnioskujac po samym zachowaniu to wina nie jest jednoznaczna po stronie przeplywki, bo jezeli po jej odpieciu auto traci moc to raczej objaw prawidłowy (wzgledem samego zachowania).
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 02-05-2016, 13:39   

Może najzwyczajniej w świecie kończy Ci się któryś wtryskiwacz (albo kilka) i leje. Najlepiej byłoby podjechać gdzieś na tester i na diagnostykę. Nawiasem mówiąc moja również kopci i mam wrażenie, że skończył się kolejny wtryskiwacz (jeden był robiony pół roku temu).

Jak ze spalaniem ? Pali Ci normalnie czy może lekko skoczyło ?
 
 
marko22 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 29
Skąd: Siedlce
Wysłany: 02-05-2016, 20:31   

Nie mam szans podpiąć pod tester... Auto jest w Belgii... A druga sprawa, to szczerze mówiąc, nie mam nawet czasu. Wiem, że w takim przypadku to wróżenie z fusów, ale jeśli wtryski padają, to zachowanie byłoby cały czas takie samo. Tak mi się wydaje. Ale jak zaświeci check engine, to idzie jak głupia....Przez Niemcy leciała i 170 chwilami i było ok. Póki znowu nie zgasł check engine. Zamówię przepływomierz... W granicach 200zl kosztuje jakiś wynalazek...

[ Dodano: 29-06-2016, 21:52 ]
Przepływomierz wymieniony na nowy, oryginalny Siemensa....dalej ten sam objaw...błędy na kompie pokazały właśnie przepływomierz i EGR....
 
 
RavRav 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lip 2016
Posty: 36
Skąd: Pruszków
Wysłany: 08-07-2016, 20:41   

Ja zaczal bym na twoim miejscu sprawdzac podcisnienia, rozgalezienia i krucce. Znam podobny przypadek z mazdy 323f 2.0d. Bylo nadlamane wejscie na zaworku i dostawal lewego powietrza. Auto wtedy kopcilo i zbieralo sie jak stary polonez...
 
 
marko22 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 29
Skąd: Siedlce
Wysłany: 10-07-2016, 11:26   

Dzięki za odpowiedź....mnie tylko ciekawi jedna rzecz...kiedy zaświeci się check engine, auto idzie w miarę normalnie...żadnego dymienia, delikatnie jakbym czuł, że nie ma odpowiedniej mocy, ale to nie to samo, co w trakcie braku check engine. I wszystko objawia się w okolicach 100-110km/h. Szczerze mówiąc, nie wiem konkretnie za co się zabrać...czujnik podciśnienia? I ten słyszalny świergot powietrza w trakcie przyspieszania właśnie w okolicach tych 100km/h. Z chwilą jak przestanie, zaświeca się kontrolka i jadę dalej normalnie....oczywiście do następnego zgaśnięcia i zabawa powtarza się od nowa...
 
 
RavRav 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lip 2016
Posty: 36
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-07-2016, 15:57   

Jeszcze sprawdz czy jest dokrecony waz od turbo.
 
 
marko22 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 29
Skąd: Siedlce
Wysłany: 13-08-2016, 22:06   

Przyczyna znaleziona....nieszczelny intercooler....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.