[EAxA] Wysokość tylnego zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-03-2015, 23:00
|
|
|
robertdg napisał/a: | komarsnk napisał/a: | Kopruch, jeśli zrobisz tak jak piszesz to KPK pójdzie trochę w pozytyw. Zbieżność zostanie bez zmian. | Skoro kpk się zmieni to i zbieznośc się zmieni, pomyśl, podnosisz bude względem zawieszenia, czyli zmieniasz zakres pracy drązków, wszystko sie zmieni |
Racja - nie wziąłem wszystkich kwestii pod uwagę
[ Dodano: 08-03-2015, 23:02 ]
Kopruch napisał/a: | Sorry ale co to KPK ? |
Kąt pochylenia koła.
Na tym zdjęciu też masz galanta z butlą w kole
Niemniej muszę przyznać, że po dwóch latach sprężyny lekko się ubiły.
Jeżdżą teraz w sedanie i nie stoi tak wysoko jak kombi ze zdjęcia |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Kopruch
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 '99 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2015 Posty: 7 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 08-03-2015, 23:16
|
|
|
No więc właśnie o to KPK mi chodziło gdy pytałem o zbieżność tylko nie wiedziałem jak to nazwać . W takim razie muszę trafić z wysokością dystansu tak, żeby obciążony był tak wysoko, jak nieobciążony bez podkładek żeby nie ścinać opon. Tak to rozumiem. Co do sprężyn to na pewno nie ma twardszych bez minusa ?? |
_________________ Zawsze chciałem mieć takie coś |
|
|
|
 |
Shockwave
Mitsumaniak
Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 181 Skąd: Bestwinka
|
Wysłany: 08-03-2015, 23:36
|
|
|
KPK- Kąt pochylenia kola.
Jak obniżasz lub dźwigasz zawieszenie samochodu to zawsze geometria się rozjedzie. Przerabiałem temat w calibrze obniżyłem i trzeba było ustawiać, po 2 miesiącach się rozmyśliłem i znów do ustawiania po montażu oryginału.
Kopruch napisał/a: | Szkoda że nie ma utwardzanych sprężyn nieobniżających |
Są firmy które dorabiają sprężyny poszukaj w google podzwoń i popytaj |
|
|
|
 |
Sibi GDI
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant GDI SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2016 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-05-2016, 19:45
|
|
|
Moj gal siedzi z tylu baaardzo nisko mysle nad lozeniem sprezyn od kombi jest jakas roznica? |
_________________ SiBi GDI |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-05-2016, 19:52
|
|
|
Sibi GDI napisał/a: | mysle nad lozeniem sprezyn od kombi jest jakas roznica? |
Kolosalna Taka, że mając standard z przodu obciąłem jeden górny zwój bo był taki Allroad |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Sibi GDI
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant GDI SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2016 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-05-2016, 20:28
|
|
|
Niezle ! a co zrobic zeby przy takim setupie zachowac sztywnosc zeby gal nie bujal sie na zakretach jak statek ? |
_________________ SiBi GDI |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 16-05-2016, 20:48
|
|
|
Sibi GDI napisał/a: | Moj gal siedzi z tylu baaardzo nisko mysle nad lozeniem sprezyn od kombi jest jakas roznica? |
proponuję Ci zdecydowanie coś innego, mianowicie spręzyny wspomagające firmy MAD, dedykowane do Galanta - koszt, ok. 300zł.
Jeżdżę na czymś takim i jest MEGA! sztywno z zakrętach, nic nie dobija, można mocno obciążyć tył...
ogólnie zasada taka:
 |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-05-2016, 21:48
|
|
|
Tomasz87 napisał/a: | proponuję Ci zdecydowanie coś innego, mianowicie spręzyny wspomagające firmy MAD, dedykowane do Galanta - koszt, ok. 300zł.
Jeżdżę na czymś takim i jest MEGA! sztywno z zakrętach, nic nie dobija, można mocno obciążyć tył... |
Uwierz mi - na sprężynach z kombi też jest meega sztywno i można śmiało ładować |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 17-05-2016, 09:57
|
|
|
komarsnk napisał/a: | Tomasz87 napisał/a: proponuję Ci zdecydowanie coś innego, mianowicie spręzyny wspomagające firmy MAD, dedykowane do Galanta - koszt, ok. 300zł.
Jeżdżę na czymś takim i jest MEGA! sztywno z zakrętach, nic nie dobija, można mocno obciążyć tył...
Uwierz mi - na sprężynach z kombi też jest meega sztywno i można śmiało ładować |
Ale z kombi spreżyny tylne czy przednie na tył... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-05-2016, 12:56
|
|
|
Marcino napisał/a: | Uwierz mi - na sprężynach z kombi też jest meega sztywno i można śmiało ładować |
Ale z kombi spreżyny tylne czy przednie na tył...[/quote]
Z kombi tylne sprężyny standardowe. |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Mushkin
Forumowicz
Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2015 Posty: 126 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 18-05-2016, 18:56
|
|
|
[quote="komarsnk"] Marcino napisał/a: |
Z kombi tylne sprężyny standardowe. |
też mam, też polecam - jedyne remedium (wraz z podkładkami pod górny wahacz), jeśli ktoś ma spory negatyw na tyle |
|
|
|
 |
kury
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2012 Posty: 2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-12-2016, 11:09
|
|
|
Nieco odświeżę wątek. Mam mały problem z moim Galantem, mianowicie tył stoi trochę za wysoko. Mój egzemplarz to Sport Edition 1998 sedan. Auto mam już prawie rok, ale po jakimś czasie zaczęło mnie to drażnić, bo koza z tyłu wygląda niezbyt fajnie, tymbardziej, że seryjny sport na Eibachu stoi z tyłu dosyć nisko (miałem już kiedyś 2 sporty i wiem mniej więcej jak to wygląda). W dodatku zwróciłem uwagę, że z prawej strony jest nieco wyżej niż z lewej. Byłem przekonany, że to wina sprężyn, były już stare, zdecydowałem się więc na wymianę. Założyłem zatem nowe sprężyny Vogtland -35/35 i samochód minimalnie się obniżył, prowadzi się lepiej, ale tył wciąż stoi zdecydowanie za wysoko a z prawej strony również jest wciąż wyższy. Dodam tylko, że ktoś wcześniej założył amortyzatory Koni. Sprawiają one wrażenie sprawnych, amortyzacja jak dla mnie jest ok. Będę wdzięczny za pomoc i sugestie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 02-10-2017, 23:18
|
|
|
Teraz mam z tylu w kombi tylko 33cm od środa koła do rantu błotnika. Opony 195/65 wiec chyba trochę glebę mam. Nie wiedziałem ze to sedanów sprężyny chyba i za słabe u mnie w kombi. Albo będę szukał ori od kombi i zrobię jak konarsnk utne jak za wysoko albo spróbuje przednie bo mam ale tez skrócę.
Inna opcja yo przełożyć wyżej talerzyki na amorkach bo mam taka opcje tzn muszę dorobić podkładkę na amorek a pod talerzyk. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|