Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxA] Wysokość tylnego zawieszenia
Autor Wiadomość
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-03-2015, 23:00   

robertdg napisał/a:
komarsnk napisał/a:
Kopruch, jeśli zrobisz tak jak piszesz to KPK pójdzie trochę w pozytyw. Zbieżność zostanie bez zmian.
Skoro kpk się zmieni to i zbieznośc się zmieni, pomyśl, podnosisz bude względem zawieszenia, czyli zmieniasz zakres pracy drązków, wszystko sie zmieni

Racja - nie wziąłem wszystkich kwestii pod uwagę :P

[ Dodano: 08-03-2015, 23:02 ]
Kopruch napisał/a:
Sorry ale co to KPK ?

Kąt pochylenia koła.
Na tym zdjęciu też masz galanta z butlą w kole ;)
Niemniej muszę przyznać, że po dwóch latach sprężyny lekko się ubiły.
Jeżdżą teraz w sedanie i nie stoi tak wysoko jak kombi ze zdjęcia ;)
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Kopruch 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 '99 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 08-03-2015, 23:16   

No więc właśnie o to KPK mi chodziło gdy pytałem o zbieżność tylko nie wiedziałem jak to nazwać :) . W takim razie muszę trafić z wysokością dystansu tak, żeby obciążony był tak wysoko, jak nieobciążony bez podkładek żeby nie ścinać opon. Tak to rozumiem. Co do sprężyn to na pewno nie ma twardszych bez minusa ??
_________________
Zawsze chciałem mieć takie coś :)
 
 
Shockwave 
Mitsumaniak

Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 181
Skąd: Bestwinka
Wysłany: 08-03-2015, 23:36   

KPK- Kąt pochylenia kola.
Jak obniżasz lub dźwigasz zawieszenie samochodu to zawsze geometria się rozjedzie. Przerabiałem temat w calibrze obniżyłem i trzeba było ustawiać, po 2 miesiącach się rozmyśliłem i znów do ustawiania po montażu oryginału.
Kopruch napisał/a:
Szkoda że nie ma utwardzanych sprężyn nieobniżających

Są firmy które dorabiają sprężyny poszukaj w google podzwoń i popytaj ;)
 
 
Sibi GDI 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant GDI SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-05-2016, 19:45   

Moj gal siedzi z tylu baaardzo nisko mysle nad lozeniem sprezyn od kombi jest jakas roznica?
_________________
SiBi GDI
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-05-2016, 19:52   

Sibi GDI napisał/a:
mysle nad lozeniem sprezyn od kombi jest jakas roznica?

Kolosalna :) Taka, że mając standard z przodu obciąłem jeden górny zwój bo był taki Allroad ;)
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Sibi GDI 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant GDI SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-05-2016, 20:28   

Niezle ! a co zrobic zeby przy takim setupie zachowac sztywnosc zeby gal nie bujal sie na zakretach jak statek ?
_________________
SiBi GDI
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 16-05-2016, 20:48   

Sibi GDI napisał/a:
Moj gal siedzi z tylu baaardzo nisko mysle nad lozeniem sprezyn od kombi jest jakas roznica?


proponuję Ci zdecydowanie coś innego, mianowicie spręzyny wspomagające firmy MAD, dedykowane do Galanta - koszt, ok. 300zł.
Jeżdżę na czymś takim i jest MEGA! sztywno z zakrętach, nic nie dobija, można mocno obciążyć tył...
ogólnie zasada taka:
 
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-05-2016, 21:48   

Tomasz87 napisał/a:
proponuję Ci zdecydowanie coś innego, mianowicie spręzyny wspomagające firmy MAD, dedykowane do Galanta - koszt, ok. 300zł.
Jeżdżę na czymś takim i jest MEGA! sztywno z zakrętach, nic nie dobija, można mocno obciążyć tył...

Uwierz mi - na sprężynach z kombi też jest meega sztywno i można śmiało ładować :D
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 17-05-2016, 09:57   

komarsnk napisał/a:
Tomasz87 napisał/a: proponuję Ci zdecydowanie coś innego, mianowicie spręzyny wspomagające firmy MAD, dedykowane do Galanta - koszt, ok. 300zł.

Jeżdżę na czymś takim i jest MEGA! sztywno z zakrętach, nic nie dobija, można mocno obciążyć tył...

Uwierz mi - na sprężynach z kombi też jest meega sztywno i można śmiało ładować

Ale z kombi spreżyny tylne czy przednie na tył...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-05-2016, 12:56   

Marcino napisał/a:
Uwierz mi - na sprężynach z kombi też jest meega sztywno i można śmiało ładować

Ale z kombi spreżyny tylne czy przednie na tył...[/quote]
Z kombi tylne sprężyny standardowe.
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Mushkin 
Forumowicz

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2015
Posty: 126
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 18-05-2016, 18:56   

[quote="komarsnk"]
Marcino napisał/a:

Z kombi tylne sprężyny standardowe.


też mam, też polecam - jedyne remedium (wraz z podkładkami pod górny wahacz), jeśli ktoś ma spory negatyw na tyle :)
 
 
kury 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2012
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-12-2016, 11:09   

Nieco odświeżę wątek. Mam mały problem z moim Galantem, mianowicie tył stoi trochę za wysoko. Mój egzemplarz to Sport Edition 1998 sedan. Auto mam już prawie rok, ale po jakimś czasie zaczęło mnie to drażnić, bo koza z tyłu wygląda niezbyt fajnie, tymbardziej, że seryjny sport na Eibachu stoi z tyłu dosyć nisko (miałem już kiedyś 2 sporty i wiem mniej więcej jak to wygląda). W dodatku zwróciłem uwagę, że z prawej strony jest nieco wyżej niż z lewej. Byłem przekonany, że to wina sprężyn, były już stare, zdecydowałem się więc na wymianę. Założyłem zatem nowe sprężyny Vogtland -35/35 i samochód minimalnie się obniżył, prowadzi się lepiej, ale tył wciąż stoi zdecydowanie za wysoko a z prawej strony również jest wciąż wyższy. Dodam tylko, że ktoś wcześniej założył amortyzatory Koni. Sprawiają one wrażenie sprawnych, amortyzacja jak dla mnie jest ok. Będę wdzięczny za pomoc i sugestie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 02-10-2017, 23:18   

Teraz mam z tylu w kombi tylko 33cm od środa koła do rantu błotnika. Opony 195/65 wiec chyba trochę glebę mam. Nie wiedziałem ze to sedanów sprężyny chyba i za słabe u mnie w kombi. Albo będę szukał ori od kombi i zrobię jak konarsnk utne jak za wysoko albo spróbuje przednie bo mam ale tez skrócę.
Inna opcja yo przełożyć wyżej talerzyki na amorkach bo mam taka opcje tzn muszę dorobić podkładkę na amorek a pod talerzyk.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.