Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander - czy jest tak źle?
Autor Wiadomość
Artipb 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II FL 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 23
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 17-05-2016, 15:55   

Jeszcze krótkie pytanie silnikowe. 2.0 DID by VW znane,problemy z nim też, a co ewentualnie można stracić lub zyskać biorąc zamiast tego 2.2 ze stajni PSA? Problemy z zamarzaniem w zimę (czy da się im zapobiec, czy trzeba się pogodzić),urywające się zbiorniki z Eolisem i co najważniejsze w okolicy 170 kkm kosmicznie drogi serwis FAP (filtrem i płyn do wymiany).W zamian za to dużo lepsze przyśpieszenie, ale też wyższe niż 2.0 spalanie, oraz aksamitna w porównaniu do 2.0 praca silnika i dużo ciszej w środku. Coś pominąłem?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 17-05-2016, 19:48   

napisałeś najważniejsze rzeczy. Zamarzanie ostatnio było na forum rozwiązanie z podgrzewaczem paliwa. Spalanie potrafi być znacznie wyższe - mnie na jazdach testowych udało się zrobić 10,5 w 2.0 i 14,5 w 2.2 ;) Ale kultura pracy faktycznie znacznie wyższa. Przy 140-160 nie jest już dużo ciszej bo oprócz huku traktora jest przede wszystkim powietrze i opony - bardzo wyraźne. 2,2 jest znacznie bardziej wrażliwy na jakość paliwa, ale z tym to ostatnio nie ma problemów w PL.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
krecisie 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 105
Skąd: Checiny
Wysłany: 17-05-2016, 20:42   

Zawsze można podkręcić 2.0 na 170km i śmigać całkiem żwawo. Jak to się mówi-na wszystko jest sposób..wytłumienie auta również zostało rozpracowane.
Nie wiem kto narzekał na 2.0 jesli chodzi o serwisowanie ale ja mam swój ponad rok i naprawdę nic złego mi się w tym aucie do tej pory nie przytrafiło.
_________________
Polonez Caro 94' - Opel Astra GT 1.6 94'- Opel Tigra 1.4 98' - Mazda 323F 1.5 - Rover 416 - Skoda Roomster 1.9- Mercedes W210 3.0- VW Passat 1.9 AT 02'- VW Passat B5FL MT 04' - Outlander II - Audi A5 TDI 14'
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 17-05-2016, 22:33   

W temacie zagościł Black PR - stosownie do tytułu. :wink:
 
 
Artipb 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II FL 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 23
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 17-05-2016, 22:36   

Ja po Skodzie też mam zaufanie do 2.0 i w sumie odgłos silnika na swój sposób lubiłem.Z tym że z definicji wykluczam wszelkie wirusy-skoro producent wymyślił 140 KM, to nie ma co na siłę poprawiać.Nie wiem, czy takie dodatkowe kucyki wyciągnięte z silnika na dłuższą metę nie oznaczają problemów.
W każdym razie poważnie szukam teraz używanego Outlandera i wszelkie zawirusowane egzemplarze od razu skreślam.

W Skodzie przy przebiegu 140-253 zaliczyłem regenerację turbiny,bo zaczęła się pocić,padla jedna świeca żarowa - wymieniłem komplet,padła klapa gasząca - kupiłem nową.Liczyłem się z ewentualną wymianą bądź regeneracją wtrysków - do dnia sprzedaży było ok.Oprócz tego tuż po zakupie sprzęgło i dwumas.Razem koło 6 tys. na nieplanowane usługi poza przeglądami w ciągu 6 lat.Auto objechało Rumunię,5x południowe Węgry,Czarnogórę i Chorwację,tras od 200 do 600 km po Polsce nie zliczę.Nigdy lawety nie widziało,raz przy okazji klapy CHECK EINGINE,przy czym spokojnie zajechałem do warsztatu.Nie wirusowałem,nie zaślepiałem EGR.
Jeśli podobnie jest w Miśku, to naprawdę nie ma mowy o czarnym PR
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 18-05-2016, 08:19   

akurat delikatne i PROFESJONALNE zawirusowanie 140KM nie jest takim złym pomysłem, bo chodzi wtedy znacznie lepiej - większa elastyczność, spokojniejsza praca. mowa oczywiście o programie dopasowanym na hamowni pod silnik, a nie wgranym gotowcu. Oczywiście dynamika też jest znacznie lepsza, ale 2.2 też można podkręcić.
Georg napisał/a:
W temacie zagościł Black PR - stosownie do tytułu.
gdzie tu widzisz czarny PR? To tylko czarna rzeczywistość ;) Outek ma swój urok, ale nie jest pozbawiony wad - aerodynamika kiosku ruchu w połączeniu ze śladową ilością wytłumień musi dać efekt :D Styropian też jest dość rzadko spotykanym materiałem tłumiącym podłogę w autkach o cenie pow. 100kzł ;) akurat Outek jest jedynym, jaki znam z takim wypasem :D
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 18-05-2016, 08:37   

rezon, ze styropianem już było tłumaczone - zdziwiłbyś się czym wytłumia się klasę premium.
Mitsu strzeliło sobie w stopę jednym - łatwo się do niego dostać i "odkryć".
Co do współczynnika oporu powietrza... III ma 0,33 - nie wiem czy znajdziesz kiosk z takim oporem :roll:
II coś koło 0,36 (tu strzelam :wink: ) - też kiosk to to nie jest :mrgreen:
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 18-05-2016, 09:10   

mkm napisał/a:
zdziwiłbyś się czym wytłumia się klasę premium.
po odkryciu przez znajomego ok. 10lat temu zmieniarki CD made by "no name China" w S-Class mało mnie co dziwi, natomiast fakt, że w Superbie mam chyba więcej mat wyklejonych fabrycznie tylko w bagażniku niż w Outku na całości jest bezpsporny. Dokładałem to i owo w jednym i drugim, więc zdejmowałem tapicerki aby pociągnąć kable - mam porównanie. Wyklejenie podłogi bagażnika i chociażby tylnych nadkoli to mało inwazyjna, a istotna inwestycja, którą zrobiłbym w Outku, gdybym nie miał przyblokowanych sprawą sądową większych udogodnień.
mkm napisał/a:
co do współczynnika oporu powietrza... III ma 0,33 - nie wiem czy znajdziesz kiosk z takim oporem II coś koło 0,36 (tu strzelam ) - też kiosk to to nie jest
Mierzyłeś współczynnik oporu kiosku Ruchu? :lol: A poważniej to nie chodzi o współczynnik oporu, tylko o generację dźwięku. Wystarczy kilka elementów mniej dopracowanych i współczynnik oporu będzie ok, a wrażenia akustyczne bardzo bogate. W Octavii 2 były to np. uszczelki stałych szybek w tylnych drzwiach. Outek jest bogatszy - cały szumi przy większych prędkościach :lol: Na pewno bardzo głośne są lusterka, a innych lokalizacji nie jestem w stanie wskazać dokładnie.
idealnie widać to w niektórych szybowcach - doskonałość niby przyzwoita, ale przy większych prędkościach wręcz huk powietrza, a w innych znacznie ciszej, a latają podobnie - zakłóceń w postaci silnika czy opon brak :lol: .
Aby skrócić dalszą dyskusję przytoczę kilka swoich słów z pierwszej strony Outek to sUV. sportu tam się nie znajdzie, ale Utility to przez bardzo duże U i z drugiej strony Outek jest bardzo użytkowym autkiem i zmiana z Octavii nie jest zmianą na klasę niżej, ale też i nie znacząco wyżej.
co do celowości stosowania styropianu w budownictwie to cytat z http://www.tremolo.pl/Art...l#_Toc198634233 "Najczęściej stosowanym materiałem dźwiękochłonnym jest styropian, nie cieszy się on najlepszą opinią wśród akustyków. Jednak za popularnością styropianu przemawia fakt, iż jest to jeden z najtańszych materiałów, jest lekki, ma niski koszt montażu i bardzo dobry stosunek dźwiękoizolacyjności do ceny." wypisz wymaluj pasuje do Outlandera ;) . 8mm mata tłumiąca ma większą skuteczność tłumienia niż 5cm styropianu.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 18-05-2016, 13:11   

jak miałeś skodę w 2.0 tdi to nic cie nie zaskoczy tym bardziej że outki mają poprawione silniki w stosunku do tych do 2007 szególnie z pasatów i audi jeżeli chodzi o resztą to zero problemów .według mnie to napewno zmiana wyżej bo skoda ma prezencją mopa w porównaniu z outkiem
_________________

 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 19-05-2016, 18:13   

rezon, styropian (a raczej wyrób "styropianopodobny" - bo jak sprawdzisz to zobaczysz, że styropian z bagażnika ma inne oznaczenia niż styropian spod pedałów) ma jeszcze inną zaletę o której nie wspominasz - odporność na wilgoć.
Maty bitumiczne są lepsze, ale łapią korozję jak magnes - już Mercedes "zatopił" pewne roczniki w "bitgumach" i łatka aut znikających w prospektach przylgnęła.
Drugi plus styropianu to waga - jest lekki.
W Naszych Miśkach jeden Klubowicz zważył Galanta przed oklejeniem matami i po i na plusie ma 70kg :wink:

Tak więc styropian zły nie jest -fakt można było go prysnąć na jakiś "niestyropianowy" kolor, ale cóż... :wink:
 
 
Artipb 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II FL 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 23
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 24-05-2016, 12:56   

Rozpędzam się coraz bardziej. Od 35kkz dochodzę do 48 kkz i egzemplarzy po lifcie.

Zmieniony grill przód (IMHO przed liftem ładniejsze), zamieniony obrotomierz z prędkościomierzem + inna szata graficzna zegarów z kolorowym wyświetlaczem, coś ala skórka na desce rozdzielczej i coś, co miałoby ewentualnie największy wpływ na decyzję - podobno poprawione wygłuszenie. Pominąłem jakąś istotną różnicę?

Dylemat jest taki - czy 2008-2009 za gotówkę bez wyżyłowania się, czy 2009-2010 po lifcie ale już w absolutnych wyżynach możliwości finansowych, może nawet z jakąś drobną pożyczką w rodzinie.

Z drugiej strony nie kupuję tego auta na wieki, za 5-6 lat będę musiał sprzedać serwisowanego i utrzymanego 11-14 letniego Outlandera z nalotem coś ok. 250kkm - pytanie, czy dziś włożone pieniążki w wersję po lifcie jakoś widocznie zaprocentują przy odsprzedaży. W przypadku Octavii fakt, że była to wersja przed, a nie po lifcie - rok starsza niż lift, nie wpłynął jakoś widocznie na zainteresowanie autem.
Z drugiej strony dziś Outki 2008-2011, jeśli nie są zmordowane i nie od dziadka z Niemiec, z małym przebiegiem i przyzwoitą ceną nie czekają długo na nabywcę. Co będzie za lat 5 tego nikt nie wie, a robić prognozy w oparciu o sprzedaż OI gen. (delikatnie mówiąc dość dziwnego i niszowego auta) się nie podejmuję.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 24-05-2016, 20:56   

Artipb napisał/a:
podobno poprawione wygłuszenie
tak - biały styropian zamieniono na szary :lol: poważnie :lol:
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
alojso 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 194
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 25-05-2016, 10:47   

Cytat:
Zmieniony grill przód (IMHO przed liftem ładniejsze), zamieniony obrotomierz z prędkościomierzem + inna szata graficzna zegarów z kolorowym wyświetlaczem, coś ala skórka na desce rozdzielczej i coś, co miałoby ewentualnie największy wpływ na decyzję - podobno poprawione wygłuszenie.


Ja dokładnie z tych powodów zdecydowałem się na wersję poliftową. Poza faktem, że dla mnie przód 'myśliwca' jest mega, uwielbiam ten wygląd :) Najważniejsze było (poza wyglądem zewnętrznym) oczywiście wygłuszenie, ale też wyświetlacz który widać w każdych warunkach (tego sprzed FL nie było widać w słońcu). No i też uznałem, że łatwiej mi go będzie kiedyś sprzedać, bo o ile wersje sprzed liftu stoją często stosunkowo długo, tak poliftowe idą jak ciepłe bułeczki :) (ale oczywiście za 3-5 lat mogą się już nie cieszyć taką popularnością). Zorientowałbym się też na Twoim miejscu czy jest DPF, bo im nowsze auto tym te wymagania były inne - mi się udało kupić wersję bez filtra.
 
 
Artipb 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II FL 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 23
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 25-05-2016, 12:17   

W budownictwie szary styropian często ma nieco lepsze parametry izolacyjności cieplnej.A czasem to tylko marketing,że niby taki hiper mega.Chyba że to szary styrodur,to już w ogóle wypas, dużo bardziej oporny na wodę i korozję biologiczną,izolacyjność cieplna też dużo wyższa.Nie wiem tylko, jak to się ma do auta, zakładając że go nie topimy w stawie :D

Jako aktualny kupujący stwierdzam,że zarówno przed jak i polifty idą jak świeże bułki, jeśli mają sensowny stan i przyzwoitą cenę.No chyba,że to igiełka od dziadka z Niemiec albo cena z kosmosu, to wtedy stoją.

[ Dodano: 01-06-2016, 09:54 ]
Stary - nowy Outek w rodzinie (czarny, FL,2010 r, 132 tys. km).
Na szersze opisy jeszcze przyjdzie czas.
Łyknąłem 700 km trasy, przerobiłem póki co z ciężarówki 5 os. na osobówkę 7-os (głównie na papierze, bo kraty w aucie nigdy nie było, a zydelek w bagażniku i pasy jak najbardziej), czekam na zmianę oleju i filtrów teraz oraz najboleśniejszy zakup - opony. Po trasie żadne niepokojące objawy nie wystąpiły.

Zadowolenie z auta póki co całkiem całkiem, przesiadka z Octavii II za wyjątkiem paru drobiazgów (lusterko wewnętrzne bez fotochroma, ale za to na "języczek", badziewne śruby szyny foteli bez żadnych zaślepek, brak podświetlenia konsoli przycisków w podłokietniku kierowcy poza jednym) to jednak awans w górę. Na starych oponach przy prędkościach 140-150 km/h na autostradzie po Octavce z tym samym silnikiem jest bardzo porównywalnie jeśli chodzi o hałas - ale to wersja po lifcie, nie mam porównania z przedliftową.
Klima chłodzi jak ma chłodzić, w Octavce do komfortu cieplnego w upalny dzień (+28) ustawiałem 19 st., tutaj jakieś 21, póki co objawów zmrożenia ani przegrzania nie doświadczyłem.

Troszkę więcej, i oby nie w dziale problemów, za czas jakiś.
Pozdrawiam
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 02-06-2016, 00:01   

Lusterko fotochrom możesz dokupic i wstawić. Montaż b. prosty. O2 posiada dosyć dobrze przyciemnione szyby więc nie jest to absolutny "must have". Nowe lusterko nawet kiedy nie używane cieszy oko dużo bardziej estetycznym wyglądem...
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.