 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Outlander - czy jest tak źle? |
Autor |
Wiadomość |
Artipb
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II FL 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2016 Posty: 23 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 17-05-2016, 15:55
|
|
|
Jeszcze krótkie pytanie silnikowe. 2.0 DID by VW znane,problemy z nim też, a co ewentualnie można stracić lub zyskać biorąc zamiast tego 2.2 ze stajni PSA? Problemy z zamarzaniem w zimę (czy da się im zapobiec, czy trzeba się pogodzić),urywające się zbiorniki z Eolisem i co najważniejsze w okolicy 170 kkm kosmicznie drogi serwis FAP (filtrem i płyn do wymiany).W zamian za to dużo lepsze przyśpieszenie, ale też wyższe niż 2.0 spalanie, oraz aksamitna w porównaniu do 2.0 praca silnika i dużo ciszej w środku. Coś pominąłem? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 17-05-2016, 19:48
|
|
|
napisałeś najważniejsze rzeczy. Zamarzanie ostatnio było na forum rozwiązanie z podgrzewaczem paliwa. Spalanie potrafi być znacznie wyższe - mnie na jazdach testowych udało się zrobić 10,5 w 2.0 i 14,5 w 2.2 Ale kultura pracy faktycznie znacznie wyższa. Przy 140-160 nie jest już dużo ciszej bo oprócz huku traktora jest przede wszystkim powietrze i opony - bardzo wyraźne. 2,2 jest znacznie bardziej wrażliwy na jakość paliwa, ale z tym to ostatnio nie ma problemów w PL. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
krecisie
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Maj 2015 Posty: 105 Skąd: Checiny
|
Wysłany: 17-05-2016, 20:42
|
|
|
Zawsze można podkręcić 2.0 na 170km i śmigać całkiem żwawo. Jak to się mówi-na wszystko jest sposób..wytłumienie auta również zostało rozpracowane.
Nie wiem kto narzekał na 2.0 jesli chodzi o serwisowanie ale ja mam swój ponad rok i naprawdę nic złego mi się w tym aucie do tej pory nie przytrafiło. |
_________________ Polonez Caro 94' - Opel Astra GT 1.6 94'- Opel Tigra 1.4 98' - Mazda 323F 1.5 - Rover 416 - Skoda Roomster 1.9- Mercedes W210 3.0- VW Passat 1.9 AT 02'- VW Passat B5FL MT 04' - Outlander II - Audi A5 TDI 14'
 |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 17-05-2016, 22:33
|
|
|
W temacie zagościł Black PR - stosownie do tytułu. |
|
|
|
 |
Artipb
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II FL 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2016 Posty: 23 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 17-05-2016, 22:36
|
|
|
Ja po Skodzie też mam zaufanie do 2.0 i w sumie odgłos silnika na swój sposób lubiłem.Z tym że z definicji wykluczam wszelkie wirusy-skoro producent wymyślił 140 KM, to nie ma co na siłę poprawiać.Nie wiem, czy takie dodatkowe kucyki wyciągnięte z silnika na dłuższą metę nie oznaczają problemów.
W każdym razie poważnie szukam teraz używanego Outlandera i wszelkie zawirusowane egzemplarze od razu skreślam.
W Skodzie przy przebiegu 140-253 zaliczyłem regenerację turbiny,bo zaczęła się pocić,padla jedna świeca żarowa - wymieniłem komplet,padła klapa gasząca - kupiłem nową.Liczyłem się z ewentualną wymianą bądź regeneracją wtrysków - do dnia sprzedaży było ok.Oprócz tego tuż po zakupie sprzęgło i dwumas.Razem koło 6 tys. na nieplanowane usługi poza przeglądami w ciągu 6 lat.Auto objechało Rumunię,5x południowe Węgry,Czarnogórę i Chorwację,tras od 200 do 600 km po Polsce nie zliczę.Nigdy lawety nie widziało,raz przy okazji klapy CHECK EINGINE,przy czym spokojnie zajechałem do warsztatu.Nie wirusowałem,nie zaślepiałem EGR.
Jeśli podobnie jest w Miśku, to naprawdę nie ma mowy o czarnym PR |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 18-05-2016, 08:19
|
|
|
akurat delikatne i PROFESJONALNE zawirusowanie 140KM nie jest takim złym pomysłem, bo chodzi wtedy znacznie lepiej - większa elastyczność, spokojniejsza praca. mowa oczywiście o programie dopasowanym na hamowni pod silnik, a nie wgranym gotowcu. Oczywiście dynamika też jest znacznie lepsza, ale 2.2 też można podkręcić.
Georg napisał/a: | W temacie zagościł Black PR - stosownie do tytułu. | gdzie tu widzisz czarny PR? To tylko czarna rzeczywistość Outek ma swój urok, ale nie jest pozbawiony wad - aerodynamika kiosku ruchu w połączeniu ze śladową ilością wytłumień musi dać efekt Styropian też jest dość rzadko spotykanym materiałem tłumiącym podłogę w autkach o cenie pow. 100kzł akurat Outek jest jedynym, jaki znam z takim wypasem |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 18-05-2016, 08:37
|
|
|
rezon, ze styropianem już było tłumaczone - zdziwiłbyś się czym wytłumia się klasę premium.
Mitsu strzeliło sobie w stopę jednym - łatwo się do niego dostać i "odkryć".
Co do współczynnika oporu powietrza... III ma 0,33 - nie wiem czy znajdziesz kiosk z takim oporem
II coś koło 0,36 (tu strzelam ) - też kiosk to to nie jest |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 18-05-2016, 09:10
|
|
|
mkm napisał/a: | zdziwiłbyś się czym wytłumia się klasę premium. | po odkryciu przez znajomego ok. 10lat temu zmieniarki CD made by "no name China" w S-Class mało mnie co dziwi, natomiast fakt, że w Superbie mam chyba więcej mat wyklejonych fabrycznie tylko w bagażniku niż w Outku na całości jest bezpsporny. Dokładałem to i owo w jednym i drugim, więc zdejmowałem tapicerki aby pociągnąć kable - mam porównanie. Wyklejenie podłogi bagażnika i chociażby tylnych nadkoli to mało inwazyjna, a istotna inwestycja, którą zrobiłbym w Outku, gdybym nie miał przyblokowanych sprawą sądową większych udogodnień.
mkm napisał/a: | co do współczynnika oporu powietrza... III ma 0,33 - nie wiem czy znajdziesz kiosk z takim oporem II coś koło 0,36 (tu strzelam ) - też kiosk to to nie jest | Mierzyłeś współczynnik oporu kiosku Ruchu? A poważniej to nie chodzi o współczynnik oporu, tylko o generację dźwięku. Wystarczy kilka elementów mniej dopracowanych i współczynnik oporu będzie ok, a wrażenia akustyczne bardzo bogate. W Octavii 2 były to np. uszczelki stałych szybek w tylnych drzwiach. Outek jest bogatszy - cały szumi przy większych prędkościach Na pewno bardzo głośne są lusterka, a innych lokalizacji nie jestem w stanie wskazać dokładnie.
idealnie widać to w niektórych szybowcach - doskonałość niby przyzwoita, ale przy większych prędkościach wręcz huk powietrza, a w innych znacznie ciszej, a latają podobnie - zakłóceń w postaci silnika czy opon brak .
Aby skrócić dalszą dyskusję przytoczę kilka swoich słów z pierwszej strony Outek to sUV. sportu tam się nie znajdzie, ale Utility to przez bardzo duże U i z drugiej strony Outek jest bardzo użytkowym autkiem i zmiana z Octavii nie jest zmianą na klasę niżej, ale też i nie znacząco wyżej.
co do celowości stosowania styropianu w budownictwie to cytat z http://www.tremolo.pl/Art...l#_Toc198634233 "Najczęściej stosowanym materiałem dźwiękochłonnym jest styropian, nie cieszy się on najlepszą opinią wśród akustyków. Jednak za popularnością styropianu przemawia fakt, iż jest to jeden z najtańszych materiałów, jest lekki, ma niski koszt montażu i bardzo dobry stosunek dźwiękoizolacyjności do ceny." wypisz wymaluj pasuje do Outlandera . 8mm mata tłumiąca ma większą skuteczność tłumienia niż 5cm styropianu. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 18-05-2016, 13:11
|
|
|
jak miałeś skodę w 2.0 tdi to nic cie nie zaskoczy tym bardziej że outki mają poprawione silniki w stosunku do tych do 2007 szególnie z pasatów i audi jeżeli chodzi o resztą to zero problemów .według mnie to napewno zmiana wyżej bo skoda ma prezencją mopa w porównaniu z outkiem |
_________________
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 19-05-2016, 18:13
|
|
|
rezon, styropian (a raczej wyrób "styropianopodobny" - bo jak sprawdzisz to zobaczysz, że styropian z bagażnika ma inne oznaczenia niż styropian spod pedałów) ma jeszcze inną zaletę o której nie wspominasz - odporność na wilgoć.
Maty bitumiczne są lepsze, ale łapią korozję jak magnes - już Mercedes "zatopił" pewne roczniki w "bitgumach" i łatka aut znikających w prospektach przylgnęła.
Drugi plus styropianu to waga - jest lekki.
W Naszych Miśkach jeden Klubowicz zważył Galanta przed oklejeniem matami i po i na plusie ma 70kg
Tak więc styropian zły nie jest -fakt można było go prysnąć na jakiś "niestyropianowy" kolor, ale cóż... |
|
|
|
 |
Artipb
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II FL 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2016 Posty: 23 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 24-05-2016, 12:56
|
|
|
Rozpędzam się coraz bardziej. Od 35kkz dochodzę do 48 kkz i egzemplarzy po lifcie.
Zmieniony grill przód (IMHO przed liftem ładniejsze), zamieniony obrotomierz z prędkościomierzem + inna szata graficzna zegarów z kolorowym wyświetlaczem, coś ala skórka na desce rozdzielczej i coś, co miałoby ewentualnie największy wpływ na decyzję - podobno poprawione wygłuszenie. Pominąłem jakąś istotną różnicę?
Dylemat jest taki - czy 2008-2009 za gotówkę bez wyżyłowania się, czy 2009-2010 po lifcie ale już w absolutnych wyżynach możliwości finansowych, może nawet z jakąś drobną pożyczką w rodzinie.
Z drugiej strony nie kupuję tego auta na wieki, za 5-6 lat będę musiał sprzedać serwisowanego i utrzymanego 11-14 letniego Outlandera z nalotem coś ok. 250kkm - pytanie, czy dziś włożone pieniążki w wersję po lifcie jakoś widocznie zaprocentują przy odsprzedaży. W przypadku Octavii fakt, że była to wersja przed, a nie po lifcie - rok starsza niż lift, nie wpłynął jakoś widocznie na zainteresowanie autem.
Z drugiej strony dziś Outki 2008-2011, jeśli nie są zmordowane i nie od dziadka z Niemiec, z małym przebiegiem i przyzwoitą ceną nie czekają długo na nabywcę. Co będzie za lat 5 tego nikt nie wie, a robić prognozy w oparciu o sprzedaż OI gen. (delikatnie mówiąc dość dziwnego i niszowego auta) się nie podejmuję. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 24-05-2016, 20:56
|
|
|
Artipb napisał/a: | podobno poprawione wygłuszenie | tak - biały styropian zamieniono na szary poważnie |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 25-05-2016, 10:47
|
|
|
Cytat: | Zmieniony grill przód (IMHO przed liftem ładniejsze), zamieniony obrotomierz z prędkościomierzem + inna szata graficzna zegarów z kolorowym wyświetlaczem, coś ala skórka na desce rozdzielczej i coś, co miałoby ewentualnie największy wpływ na decyzję - podobno poprawione wygłuszenie. |
Ja dokładnie z tych powodów zdecydowałem się na wersję poliftową. Poza faktem, że dla mnie przód 'myśliwca' jest mega, uwielbiam ten wygląd Najważniejsze było (poza wyglądem zewnętrznym) oczywiście wygłuszenie, ale też wyświetlacz który widać w każdych warunkach (tego sprzed FL nie było widać w słońcu). No i też uznałem, że łatwiej mi go będzie kiedyś sprzedać, bo o ile wersje sprzed liftu stoją często stosunkowo długo, tak poliftowe idą jak ciepłe bułeczki (ale oczywiście za 3-5 lat mogą się już nie cieszyć taką popularnością). Zorientowałbym się też na Twoim miejscu czy jest DPF, bo im nowsze auto tym te wymagania były inne - mi się udało kupić wersję bez filtra. |
|
|
|
 |
Artipb
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II FL 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2016 Posty: 23 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 25-05-2016, 12:17
|
|
|
W budownictwie szary styropian często ma nieco lepsze parametry izolacyjności cieplnej.A czasem to tylko marketing,że niby taki hiper mega.Chyba że to szary styrodur,to już w ogóle wypas, dużo bardziej oporny na wodę i korozję biologiczną,izolacyjność cieplna też dużo wyższa.Nie wiem tylko, jak to się ma do auta, zakładając że go nie topimy w stawie
Jako aktualny kupujący stwierdzam,że zarówno przed jak i polifty idą jak świeże bułki, jeśli mają sensowny stan i przyzwoitą cenę.No chyba,że to igiełka od dziadka z Niemiec albo cena z kosmosu, to wtedy stoją.
[ Dodano: 01-06-2016, 09:54 ]
Stary - nowy Outek w rodzinie (czarny, FL,2010 r, 132 tys. km).
Na szersze opisy jeszcze przyjdzie czas.
Łyknąłem 700 km trasy, przerobiłem póki co z ciężarówki 5 os. na osobówkę 7-os (głównie na papierze, bo kraty w aucie nigdy nie było, a zydelek w bagażniku i pasy jak najbardziej), czekam na zmianę oleju i filtrów teraz oraz najboleśniejszy zakup - opony. Po trasie żadne niepokojące objawy nie wystąpiły.
Zadowolenie z auta póki co całkiem całkiem, przesiadka z Octavii II za wyjątkiem paru drobiazgów (lusterko wewnętrzne bez fotochroma, ale za to na "języczek", badziewne śruby szyny foteli bez żadnych zaślepek, brak podświetlenia konsoli przycisków w podłokietniku kierowcy poza jednym) to jednak awans w górę. Na starych oponach przy prędkościach 140-150 km/h na autostradzie po Octavce z tym samym silnikiem jest bardzo porównywalnie jeśli chodzi o hałas - ale to wersja po lifcie, nie mam porównania z przedliftową.
Klima chłodzi jak ma chłodzić, w Octavce do komfortu cieplnego w upalny dzień (+28) ustawiałem 19 st., tutaj jakieś 21, póki co objawów zmrożenia ani przegrzania nie doświadczyłem.
Troszkę więcej, i oby nie w dziale problemów, za czas jakiś.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 02-06-2016, 00:01
|
|
|
Lusterko fotochrom możesz dokupic i wstawić. Montaż b. prosty. O2 posiada dosyć dobrze przyciemnione szyby więc nie jest to absolutny "must have". Nowe lusterko nawet kiedy nie używane cieszy oko dużo bardziej estetycznym wyglądem... |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
|
|