[EAxx] Stuki w ukladzie kierowniczym |
Autor |
Wiadomość |
Mandrake
Forumowicz
Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: 01-03-2016, 13:58
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Ewcia80 napisał/a: | "widac masz OK" | że skoro nie masz luzu na kole kierownicy to połączenie głowicy do listwy maglownicy jest OK
natomiast ew. stuki mogą być kwestią czegoś innego:
https://www.youtube.com/watch?v=ScL9GbnK8Xk |
U mnie tak to właśnie brzmi |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-03-2016, 14:35
|
|
|
Nie, to nie Galant (Galant ma na końcówce listwy - od tej strony - zabezpieczenie, taką krańcówkę) - pierwszy z brzegu film, żeby uzmysłowić co najczęściej stuka.
To są te teflonowe ślizgi (akurat tu są dość spore luzy), je się zwyczajnie wymienia, ale trzeba ocenić zużycie całości. Czasem jest wymagana obróbka całości (np. zdjęcie pół mm po obwodzie) i założenie części nadwymiarowych. Przy okazji wymiana uszczelniaczy - te ciśnieniowe są trochę inne od zwykłych obrotowych:
np.: http://allegro.pl/uszczel...5641428172.html |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-03-2016, 17:55
|
|
|
Mandrake, a u Ciebie ten stukot jak na filmie to tez sie pojawia w czasie jazdy,jaknp.jedziesz po nierownosciach?U mnie jest troche inny dzwiek.W piatek jade na kontrole.U mnie nic nie stuka podczas jazdy |
|
|
|
 |
Mandrake
Forumowicz
Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: 01-03-2016, 18:08
|
|
|
Jak skręcam, jadę lub stoję. |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-03-2016, 18:33
|
|
|
Mandrake czy mam rozumiec ze jak masz kierownice ustawiona do jazdy na wprost to nie stuka podczas jazdy,tak?. |
|
|
|
 |
Mandrake
Forumowicz
Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: 01-03-2016, 19:08
|
|
|
Tak. Nawet na nierównościach jej nie słychać. |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-03-2016, 19:16
|
|
|
Mandrake i stuka Ci za kazdym razem i coraz glosniej?a jak stuka to czujesz cos ne kierownicy?jaki masz przebieg aura i rocznik? |
|
|
|
 |
Mandrake
Forumowicz
Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: 02-03-2016, 07:23
|
|
|
Za każdym. 99r przebieg jakieś 220000 |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-03-2016, 07:35
|
|
|
Mandrake to Ty masz latwiej bo wiecej jest mavlownic do Twojego auta.U mnie stuka tylko jak mam kola w lewo 90 stopni podczas parkowania w garazu i to raz na 10 skretow.Sama juz nei wiem.w piatek bede cos wiecej wiedziec
[ Dodano: 02-03-2016, 07:36 ]
P.s.jak stuknie to zawsze tylko raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-03-2016, 07:43
|
|
|
Ewcia80, Na początek na kanale polecam sprawdzić dokręcenie wszystkich (6 szt.) śrub i nakrętek mocujących wózek zawieszenia do podwozia. Szczerze wątpię, że przekładnia jest powodem tych stuków. |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-03-2016, 08:00
|
|
|
Hugo,dzieki za sugestie.tak zrobie.dam znac w piatek co to jest. |
|
|
|
 |
kondzik135
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2015 Posty: 70 Skąd: ZST
|
Wysłany: 23-05-2016, 14:04
|
|
|
Witam. Czy długość kolumny kierownicy można w jakiś sposób regulować. Otóż mam takie problem, że po wymianie maglownicy nie mogę włożyć krzyżak do końca w wieloklin magla. Proszę o pomoc lub jakieś sugestie, walczę już z tym 3 dni |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-05-2016, 22:15
|
|
|
Kupiłeś dobry magiel? - bo były różnice między sankami stalowymi a aluminiowymi. |
|
|
|
 |
kondzik135
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2015 Posty: 70 Skąd: ZST
|
Wysłany: 24-05-2016, 10:45
|
|
|
Krzyzak, wszystko pasuje, sprzedający mi magiel powiedział że jest on od z takiego Galanta jak mój (magiel po regeneracji). Brakuje dosłownie 2-3mm żeby włożyć go do końca, inaczej nie mogę wkręcić śruby mocującej.
Ktoś coś może jeszcze podpowie, w weekend mam zamiar znowu zacząć działać. |
|
|
|
 |
wojbud
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 90 Skąd: Łobżenica
|
Wysłany: 17-10-2016, 13:42
|
|
|
Dziś na przeglądzie diagnosta stwierdził, że mam luz w maglownicy z lewej strony. Na podniesionym aucie przy ruszaniu kołem na boki było słychać stuki. Podczas jazdy nic nie stuka. Diagnosta twierdzi, że jest tam jakieś jabłko i ono się wyrobiło. Płynu od 3 lat jak jeżdżę nic nie ubyło ani się nie pieni. To jabłko jest naprawialne i jak to mniej więcej wygląda, bo nie uśmiecha mi się regeneracja magla? A może macie inny pomysł? Końcówka drążka odpada, bo mówił, że jest ok. |
|
|
|
 |
|