[EA5A/W 2.5] Silnik 2.5l V6 pęknięta głowica |
Autor |
Wiadomość |
zazal
Nowy Forumowicz
Auto: Galant V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 7 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 26-03-2013, 16:53 [EA5A/W 2.5] Silnik 2.5l V6 pęknięta głowica
|
|
|
Witam,
Pierwszy post na forum, niestety dość smutny
Co do samochodu, 99r, skrzynia manual, przebieg 225 000km, 80 000tys przebiegu na LPG
Ostatnio wrociłem z trasy 2500km i chciałem sprawdzić co zmieniło się w płynach. Stan oleju ok, minimalny ubytek. Zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego pustynia a ba dnie z 5cm "budyniu czekoladowego".
Zapaliła się mi czerwona lampka skąd takie coś jest w zbiorniku wyrównawczym.
Wyczytałem że może to być uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica lub chłodnica oleju.
Sprawdzałem inne objawy:
- brak osadu na bagnecie czy korku oleju, olej raczej koloru takiego jaki wlewam
- dolewki oleju od 140 tys km ciągle robiłem takie same 1l na 10 000km, więcej nie wymagał, jeździł na 5w40
- wąż chłodnicy miękki
- auto nigdy się nie zagrzało, zawsze trzyma temperature
- na wolnych obrotach lekko szarpie
- moc taka jak zawsze, nie czuję różnicy.
Auto odstawiłem do mechanika na diagnozę, od początku mechanik zakładał na 99,9% ze pęknięta głowica i jedyne opłacalne wyjście to nowy silnik.
Dzisiaj przyjrzał się temu dokładnie i twierdzi że to na pewno pęknięta wewnętrznie głowica, że nie uszczelka. Podobno widać delikatne pęcherzyki powietrza pod korkiem chłodnicy, choć ja ich nie widziałem.
Pytanie co robić?
- brać auto z warsztatu, jeździć aż stanie i odmówi posłuszeństwa i wtedy wymienić silnik.
- wymieniać silnik odrazu, zakładać nowy rozrząd
- poprosić o rozbiórkę silnika i wskazanie gdzie jest pęknięcie, aby ewentualnie próbować ratować głowicę lub może okaże się ze to uszczelka po rozebraniu
Dzięki za wszelkie odpowiedzi
PS myślałem że silnik będzie ostatnią rzeczą jaką będę musiał wymianiać w galu... |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 26-03-2013, 17:17
|
|
|
Sama głowica nie wyjdzie taniej niż cały silnik?
Nie kopci na niebiesko? Z wydechu powinien się wydobywać charakterystyczny smród spalonego płynu chłodzącego tak przynajmniej w oplach było w przypadku uszczelki.
Nie cieknie Ci z któregoś wężyka ten płyn?
I opisz dokładnie co zostało na dnie zbiorniczka.. bo z tego co piszesz zrobiło się tzw masło... ale ja się spotkałem z takowym pod korkiem... dziwne jest to, że Ci oleju nie ubywa.
Dowiedz się też ile kosztuje zdjęcie głowicy i jej sprawdzenie, na początek myślę, że warto było by ją sprawdzić czy są nieszczelności jak już będzie zdjęta.
Tu jeszcze coś z innego forum na temat masła w zbiorniczku wyrównawczym:
Cytat: | Chociaż sprawa dotyczy Alfy, ja miałem podobne doświadczenie z Astrą. Pewnego dnia zauważyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym gromadzi się osad podobny do brudnego masła. Wszyscy znajomi oraz mechanicy stwierdzili zgodnie, że "padła" uszczelka pod głowicą. Okazało się, że winny był wymiennik olej-woda czyli chłodniczka oleju. Po wymianie części kłopotliwe okazało się wypłukanie układu chłodzenia, ale na szczęście kupiłem dobry preparat chyba Prestone i od mniej więcej roku Astra hula. |
|
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
ogon56
Mitsumaniak Cheerish your life

Auto: Honda Accord 2.4 Type-S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 134 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 26-03-2013, 18:37
|
|
|
Jeśli bawisz się w ściąganie głowicy i jej regenerowanie, podmianę, czy co jeszcze...
To niestety w V6 zdejmujesz obie głowice i obie planujesz, niestety. Chodzi o wyrównanie potem stopnia sprężania |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
ivan1977
Forumowicz
Auto: galant 2.0 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 84 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26-03-2013, 19:12
|
|
|
Ja proponuje sprawdzenie pekniecie głowicy przy kanale chłodzacym objawiało by sie płynem w oleju czyli potocznie mleko i kopcenie na niebiesko któremu towarzyszy taki kwaśny smród przy kanale wydechowym czuc bedzie spaliny w zbiorniczku wyrównawczym wymień płyn chłodzacy oczysc zbiornik i obserwuj czy dalej bedzie zachodził szlamem |
_________________ Elvis
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-03-2013, 21:30
|
|
|
T.j. pisze swinks_UK, demontaż obu głowic, sprawdzanie cisneniowe no chyba ze na uszczelce bedzie widoczne uszkodzenie, jednakze na poczatku zalecam sprawdzenie chlodnicy olejowej |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
zazal
Nowy Forumowicz
Auto: Galant V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 7 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 27-03-2013, 14:23
|
|
|
dzisiaj odebrałem auto od mechanika.
Myśle ze wymienie chłodnicę olejową, znikomy koszt, a może akurat będzie to.
Napiszę niedługo jakie będą efekty
Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-03-2013, 18:20
|
|
|
Nie zapomnij wypłukać układu chłodzenia |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
zazal
Nowy Forumowicz
Auto: Galant V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 7 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 27-03-2013, 18:21
|
|
|
tak, układ chłodzenia na pewno będę czyścił.
Mam pytanie, kto wie gdzie jest chłodniczka oleju? szukam opisów do silnika, ale nie potrafie znaleźć |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-03-2013, 18:25
|
|
|
 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
zazal
Nowy Forumowicz
Auto: Galant V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 7 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 27-03-2013, 19:21
|
|
|
wielkie dzięki |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10706 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 04-04-2013, 22:39
|
|
|
I jak się skoczyła historia? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
zazal
Nowy Forumowicz
Auto: Galant V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 7 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 20-04-2013, 15:23
|
|
|
Dzisiaj mogę już napisać z czystym sumieniem że to chłodnica oleju.
Z kumplem zmostkowalismy przewody pomijajac ją, 1 płukanie układu chłodzenia i zalany nowy płyn. Po 2000km czyściutko w chłodnicy, zadnych problemów
Teraz będę wymieniał tą chłodnicę oleju przy okazji zmiany oleju
Dzięki wszystkim za porady |
|
|
|
 |
dj87558
Nowy Forumowicz
Auto: EA5W 2,5V6 A/T 2001 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2015 Posty: 2 Skąd: lublin
|
Wysłany: 26-05-2016, 01:12
|
|
|
Witam, odkopuję temat ponieważ zdjęcie wygasło. Czy chłodnica oleju o której mowa to ta pętla z rurki przed chłodnicami? Pozdrawiam |
|
|
|
 |
muscle_car
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2,5 v6 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lip 2014 Posty: 124 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26-05-2016, 15:30
|
|
|
Filtr oleju jest wkręcony w chłodniczkę oleju. |
_________________ "Myślenie jest ważniejsze niż wiedza, ale nie ważniejsze niż obserwacja" - J.W.Goethe
Galant 2,5 V6
Fto GR 2,0 V6 |
|
|
|
 |
|