Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Silnik 2.5l V6 pęknięta głowica
Autor Wiadomość
zazal 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 26-03-2013, 16:53   [EA5A/W 2.5] Silnik 2.5l V6 pęknięta głowica

Witam,
Pierwszy post na forum, niestety dość smutny :(
Co do samochodu, 99r, skrzynia manual, przebieg 225 000km, 80 000tys przebiegu na LPG
Ostatnio wrociłem z trasy 2500km i chciałem sprawdzić co zmieniło się w płynach. Stan oleju ok, minimalny ubytek. Zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego pustynia a ba dnie z 5cm "budyniu czekoladowego".
Zapaliła się mi czerwona lampka skąd takie coś jest w zbiorniku wyrównawczym.
Wyczytałem że może to być uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica lub chłodnica oleju.
Sprawdzałem inne objawy:
- brak osadu na bagnecie czy korku oleju, olej raczej koloru takiego jaki wlewam
- dolewki oleju od 140 tys km ciągle robiłem takie same 1l na 10 000km, więcej nie wymagał, jeździł na 5w40
- wąż chłodnicy miękki
- auto nigdy się nie zagrzało, zawsze trzyma temperature
- na wolnych obrotach lekko szarpie
- moc taka jak zawsze, nie czuję różnicy.

Auto odstawiłem do mechanika na diagnozę, od początku mechanik zakładał na 99,9% ze pęknięta głowica i jedyne opłacalne wyjście to nowy silnik.
Dzisiaj przyjrzał się temu dokładnie i twierdzi że to na pewno pęknięta wewnętrznie głowica, że nie uszczelka. Podobno widać delikatne pęcherzyki powietrza pod korkiem chłodnicy, choć ja ich nie widziałem.

Pytanie co robić?
- brać auto z warsztatu, jeździć aż stanie i odmówi posłuszeństwa i wtedy wymienić silnik.
- wymieniać silnik odrazu, zakładać nowy rozrząd
- poprosić o rozbiórkę silnika i wskazanie gdzie jest pęknięcie, aby ewentualnie próbować ratować głowicę lub może okaże się ze to uszczelka po rozebraniu


Dzięki za wszelkie odpowiedzi ;)
PS myślałem że silnik będzie ostatnią rzeczą jaką będę musiał wymianiać w galu...
 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 26-03-2013, 17:17   

Sama głowica nie wyjdzie taniej niż cały silnik?

Nie kopci na niebiesko? Z wydechu powinien się wydobywać charakterystyczny smród spalonego płynu chłodzącego tak przynajmniej w oplach było w przypadku uszczelki.

Nie cieknie Ci z któregoś wężyka ten płyn?

I opisz dokładnie co zostało na dnie zbiorniczka.. bo z tego co piszesz zrobiło się tzw masło... ale ja się spotkałem z takowym pod korkiem... dziwne jest to, że Ci oleju nie ubywa.

Dowiedz się też ile kosztuje zdjęcie głowicy i jej sprawdzenie, na początek myślę, że warto było by ją sprawdzić czy są nieszczelności jak już będzie zdjęta.

Tu jeszcze coś z innego forum na temat masła w zbiorniczku wyrównawczym:

Cytat:
Chociaż sprawa dotyczy Alfy, ja miałem podobne doświadczenie z Astrą. Pewnego dnia zauważyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym gromadzi się osad podobny do brudnego masła. Wszyscy znajomi oraz mechanicy stwierdzili zgodnie, że "padła" uszczelka pod głowicą. Okazało się, że winny był wymiennik olej-woda czyli chłodniczka oleju. Po wymianie części kłopotliwe okazało się wypłukanie układu chłodzenia, ale na szczęście kupiłem dobry preparat chyba Prestone i od mniej więcej roku Astra hula.
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
ogon56 
Mitsumaniak
Cheerish your life


Auto: Honda Accord 2.4 Type-S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 134
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26-03-2013, 17:38   

Nowa głowica jeśli jest pęknięta, niech nie przyjdzie do głowy jej uszczelniać czymkolwiek. Aczkolwiek poszukaj też silników bo może się okazać, że całkiem dobry silnik z rozbitka będzie w cenie nowej głowicy, ale głowy sobie za to nie dam uciąć ;)
_________________
Historia mojego autka

Ex. Mitsubishi Galant 2.4GDI
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=78977

Ex. Fiat 125P
http://forum.mitsumaniaki...1178798#1178798
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 26-03-2013, 18:37   

Jeśli bawisz się w ściąganie głowicy i jej regenerowanie, podmianę, czy co jeszcze...
To niestety w V6 zdejmujesz obie głowice i obie planujesz, niestety. Chodzi o wyrównanie potem stopnia sprężania :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
ivan1977 
Forumowicz

Auto: galant 2.0 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 84
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 26-03-2013, 19:12   

Ja proponuje sprawdzenie pekniecie głowicy przy kanale chłodzacym objawiało by sie płynem w oleju czyli potocznie mleko i kopcenie na niebiesko któremu towarzyszy taki kwaśny smród przy kanale wydechowym czuc bedzie spaliny w zbiorniczku wyrównawczym wymień płyn chłodzacy oczysc zbiornik i obserwuj czy dalej bedzie zachodził szlamem
_________________
Elvis
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-03-2013, 21:30   

T.j. pisze swinks_UK, demontaż obu głowic, sprawdzanie cisneniowe no chyba ze na uszczelce bedzie widoczne uszkodzenie, jednakze na poczatku zalecam sprawdzenie chlodnicy olejowej
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
zazal 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 27-03-2013, 14:23   

dzisiaj odebrałem auto od mechanika.
Myśle ze wymienie chłodnicę olejową, znikomy koszt, a może akurat będzie to.
Napiszę niedługo jakie będą efekty ;)
Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi ;)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-03-2013, 18:20   

Nie zapomnij wypłukać układu chłodzenia
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
zazal 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 27-03-2013, 18:21   

tak, układ chłodzenia na pewno będę czyścił.
Mam pytanie, kto wie gdzie jest chłodniczka oleju? ;) szukam opisów do silnika, ale nie potrafie znaleźć :(
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-03-2013, 18:25   

_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
zazal 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 27-03-2013, 19:21   

wielkie dzięki :)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10706
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 04-04-2013, 22:39   

I jak się skoczyła historia?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
zazal 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 20-04-2013, 15:23   

Dzisiaj mogę już napisać z czystym sumieniem że to chłodnica oleju.
Z kumplem zmostkowalismy przewody pomijajac ją, 1 płukanie układu chłodzenia i zalany nowy płyn. Po 2000km czyściutko w chłodnicy, zadnych problemów ;)

Teraz będę wymieniał tą chłodnicę oleju przy okazji zmiany oleju ;)
Dzięki wszystkim za porady ;)
 
 
dj87558 
Nowy Forumowicz

Auto: EA5W 2,5V6 A/T 2001 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2015
Posty: 2
Skąd: lublin
Wysłany: 26-05-2016, 01:12   

Witam, odkopuję temat ponieważ zdjęcie wygasło. Czy chłodnica oleju o której mowa to ta pętla z rurki przed chłodnicami? Pozdrawiam
 
 
muscle_car 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 v6 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 124
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-05-2016, 15:30   

Filtr oleju jest wkręcony w chłodniczkę oleju.
_________________
"Myślenie jest ważniejsze niż wiedza, ale nie ważniejsze niż obserwacja" - J.W.Goethe

Galant 2,5 V6
Fto GR 2,0 V6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.