Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer - wady, czy mity?
Autor Wiadomość
Grief 
Nowy Forumowicz

Auto: Mondeo MkIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2016
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 04-06-2016, 13:48   Lancer - wady, czy mity?

Witam!

Od jakiegoś czasu szukam samochodu. Trafił się lancer - znajomy sprzedaje. 2010, 1.8 143KM SportBack, Invite. Nie brałem tego samochodu pod uwagę, ale jest pewniak, to zacząłem się zastanawiać. Mam niestety kilka wątpliwości - wiem, wiem, o wszystkim już coś było napisane - czytałem. Chodzi o to, żebyście podpowiedzieli mi, czy są to rzeczywiste problemy, niedociągnięcia, czy może przesadzone narzekania.

1.Złe prowadzenie. Jeżdżę Mondeo MkIII, jeździłem też Focusem MkII - prowadzenie, wiadomo - bajka. Auta dawały mi mnóstwo frajdy z jazdy. Pomimo, że kombi i z dieselami, to zawieszenie sprawiało i sprawia, że mam uśmiech na twarzy jeżdżąc po fajnych drogach - generalnie, lubię to! I teraz, czy Lancer 1.8 Sportback Invite, po przejażdżce sprawi, że powiem "nie no nie da się tym jeździć", czy bardziej "ech, to nie to samo co w Ford"?

2.Plastiki. Są aż tak tragiczne? Rozumiem, że twarde itp. W końcu samochód wyjściowo w salonie nie był drogi. Ale zmartwił mnie temat o rozpórkach na tym forum. Po zamontowaniu rozpórki, wielu z Was pisało, że plastiki przestały skrzypieć. Czyli co? Jest aż tak źle, że jedzie się po wyboistej drodze i auto skrzypi samo z siebie?:O

3.Osiągi 1.8 143KM. Jak patrze na papier to 143 KM wydaje się być bardzo przyzwoitą wartością, a jednak czytam dużo opinii o tym, że auto jest "krowiate". Jak to w końcu jest? Wiem, że osiągi/spalanie są kiepskim wynikiem. Ale osiągi same w sobie? Aż tak muli?

4.Jazda w trasie. Nie ma 5. biegu i podobno przy większych prędkościach jest głośno. Tak 140-160, jest aż taka tragedia? Swoja drogą jakie spalanie, przy autostradowych prędkościach jakie podałem?

5.Mam 195cm wzrostu, ustawie się bez dużych możliwości regulowania kierownicy?

PS. Wiem, wiem - auto od znajomego, "to weź chłopie nie pierdziel, tylko jedź się przejechać". Aktualnie nie mogę, a takie auto sprzeda się na pniu, więc wstępnie chcę wiedzieć czy prosić znajomego o chwilę cierpliwości.
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-06-2016, 14:43   

Grief,
Ad.1. SB nie jeździłem... Sedan był dla mnie jak przyklejony do drogi... I niezależnie czy 1,5 czy 1,8... wg mnie opinie o złym prowadzeniu dot. tego, że na starcie nieco ciężko wyczuć układ kierowniczy,a wysoka linia okien w tym nie pomaga... Jak się przyzwyczaisz to wg mnie ma spokojnie poziom Fokusa II w prowadzeniu... A w porównaniu do np. Astry czy Octavii to przepaść (moim osobistym zdaniem)... Aha to szybkiej jazdy w zakrętach i łukach zawiecha Lancera nadaje się znacznie lepiej niż jego fotele... musisz szybko załapać umiejętność zapierania się lewą nogą bo łatwo wylecieć z fotela... :P
Ad.2. Plastiki są tragiczne w wyglądzie i dotyku, ale spasowane są b.dobrze, i dopiero jeśli ktoś niewprawnie zmontował mogą skrzypieć... ale u mnie podczas normalnego użytkowania nie skrzypiało nic... a rozpórki nie miałem...
Ad.3. Osiągi... poniżej masz temat gdzie spieram się na ten temat z Grzesiopolem... Dla mnie Lancery są ospałe, ale nie są mulaste... Po prostu przeciętne... Nie napisałeś jakie silniki miałeś w Fordach... bo jak zwykłe benzynowe to szoku nie będzie... Jak diesle to powtarzaj sobie od początku jazdy... trzeba kręcić pow 4k rpm, trzeba kręcić pow 4k rpm, trzeba kręcić... Bo inaczej możesz wyjść baaardzo zawiedziony... Albo mieć tendencje do samobójstwa jak jeden z moich znajomych co to po całym życiu jazdy turbodieslami wsiadł w benzynową Hondę i zabrał się za wyprzedzanie tira z 2k rpm na obrotomierzu... on mu gaz do dechy i zdziwiony, że nic nie jedzie... Na siedzeniu pasażera miałem oczy wielkości 5zł patrząc na tira z naprzeciwka... na szczęście zdążył, ale zmieniliśmy się na następnej stacji benzynowej...
Ad.4. Nie ma 6. biegu... 5. jest :P Co do prędkości 160km/h to silnikiem się już nie przejmuj szum powietrza i opon skutecznie go zagłuszy... ale z tego co pamiętam w Fordzie Focusie wyciszenie było niewiele lepsze... a co do spalania to pow. 140 dość szybko rośnie... jak często osiągasz i przekraczasz 160 to przygotuj się na spalanie dwucyfrowe z takiej jazdy...
Ad.5. Ja przy 187cm się spokojnie mieściłem, ale trochę pokombinowałem by znaleźć optymalne ustawienie... Teraz w Maździe mam znacznie lepiej... a i trasy pow 3h przestały wymagać chwili na rozprostowanie kości, jak to miałem w Lancerze... Generalnie fotele w Lancerze mają tą zaletę dla wysokich ludzisk, że mają dość wysokie oparcie (ale jak wspominałem wcześniej z kiepskim trzymaniem bocznym)...

Jak masz okazje i pewną sztukę to co się zastanawiać... najwyżej po 1-2 latach sprzedasz jak Cię do siebie nie przekona...
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
Grief 
Nowy Forumowicz

Auto: Mondeo MkIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2016
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 05-06-2016, 12:46   

Wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź!!

1.A nie było przypadkiem tak, że SB miał to samo zawieszenie co sedan, ale dopiero w którejś wyżej opcji (Bodajże Intense, albo Instyle...)? To "bardziej sportowe"...

2.W Fordach dwa diesele. 2.0 TDDi 115KM w Mondeo i 1.8 TDCi 115KM w Focusie. Wcześniej była A3 8L 1.6 102KM, więc niestety zdaję sobie sprawę, że elastyczność benzyny powyżej pewnych prędkości nie istnieje w porównaniu do dieseli.

4.Literówka:p

Ma ktoś inne zdanie na ten temat?
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 05-06-2016, 13:05   

Grief napisał/a:
jeździłem też Focusem MkII - prowadzenie, wiadomo - bajka.

Dobrze napisałeś - to jest dobra bajka. :wink:

:D
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
Ostatnio zmieniony przez tyku 05-06-2016, 14:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Grief 
Nowy Forumowicz

Auto: Mondeo MkIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2016
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 05-06-2016, 14:30   

To napiszę jeszcze raz. Jeździłem Focusem MkII.
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 05-06-2016, 14:45   

tyku napisał/a:
Jeździłem Focusem MkII.
Myślisz, że MK3 ma gorsze zawieszenie :?: :wink:
Jeździłem również MK2, ale lancer zdecydowanie lepszy pod względem zawieszenia( obydwa samochody na balonach /60 i 16" felgach).
Wykonanie u forda zdecydowanie lepsze, bo lancer nawet w najlepszej wersji ma te same plastiki, tylko listwy ozdobne lepsze. :wink:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
Ostatnio zmieniony przez tyku 05-06-2016, 14:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Grief 
Nowy Forumowicz

Auto: Mondeo MkIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2016
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 05-06-2016, 14:50   

Tak, Mk3 ma gorsze zawieszenie. Gorsze, tzn bardziej komfortowe:P Rozmawiałem nawet o tym z przedstawicielem Ford Polska rok temu na targach Motor Show w Poznaniu. Przyznał, że przeciętny klient ma miękki tyłek i poszli w stronę przeciętnych gustów. Choć głośno o tym nie mówią. Mam również kilku znajomych, którzy zakochani w Focusach przesiedli się na MK3 i są bardzo zawiedzeni prowadzeniem.

A co do informacji, że Lancer prowadzi się lepiej - bardzo mnie Cieszy. Jednak widzę, że masz u siebie 18 cali i być może tą wyższą wersję ze sztywniejszym zawieszeniem. A lancer który mogę kupić, to wersja Invite, a nigdzie nie mogę się doszukać jak duże są te różnice między poszczególnymi wersjami, jeśli chodzi o prowadzenie:)
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 05-06-2016, 14:58   

Grief, Zawieszenie różni się grubością drążka stabilizatora z przodu(1mm), drążek z tyłu też inny, sprężyny z przodu inne tył ten sam, amortyzatory do 18" felg, rozpórka seryjnie i to tyle.
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-06-2016, 18:41   

Grief napisał/a:
elastyczność benzyny powyżej pewnych prędkości nie istnieje w porównaniu do dieseli

Nie do końca zrozumiałem... benzyna jest mniej "elastyczna" w znaczeniu niemieckiej prasy polskojęzycznej tzn. nie zbiera się na wyższym biegu i niższych prędkościach obrotowych jak diesel...
Ale co ma do tego prędkość to nie wiem... chyba że obrotowa silnika...
Chyba, że to taki skrót myślowy, że po rozpędzeniu się do stosunkowo dużej prędkości i toczeniu się na 5-6. biegu w dieslu masz dostępny moment na kołach bez redukcji ew. po krótkim lagu sprężarki... a w benzynie musisz zredukować...

Co do dyskusji o prowadzeniu... Focus II Hatchback prowadzi się bardzo dobrze... nawet gdy ma ciężkiego diesla na przodzie... z kombi wg mnie jest już znacznie gorzej, bo wymaga 50kg w bagażniku by mieć równie neutralne zachowanie...

Ale tak jak pisałem w Lancerze ciężej wyczuć układ kierowniczy, ale samo trzymanie się drogi Sedan Invite (standard, bez rozpórki i na 16stkach) ma b. podobne do Focusa II Hatchback na podobnych kołach...

Ale i tak, jeśli się sam nie przejedziesz to inni mają swoje odczucia i swoje egzemplarze do których się przyzwyczaili...
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-06-2016, 19:38   

gzesiolek napisał/a:
Grief napisał/a:
elastyczność benzyny powyżej pewnych prędkości nie istnieje w porównaniu do dieseli

Nie do końca zrozumiałem... benzyna jest mniej "elastyczna" w znaczeniu niemieckiej prasy polskojęzycznej tzn. nie zbiera się na wyższym biegu i niższych prędkościach obrotowych jak diesel...

Chodzi o to, że dla prędkości w okolicy 120-140 depczemy naszego Lancerka na 5'tce.. a ten nie chce zbytnio jechać - pod górkę to już wcale (np. w 2 osoby i załadowany) - redukcja na 4 lub 3 pomaga. W dieslu można go depnąć i mamy dostępny maksymalny moment obrotowy silnika, co przy przełożeniu diesla daje zdecydowanie lepszy rezultat jeśli chodzi o przyspiesznie.. Czyli krótko mówiąc:
gzesiolek napisał/a:
przy stosunkowo dużej prędkości i toczeniu się na 5-6. biegu w dieslu masz dostępny moment na kołach bez redukcji ew. po krótkim lagu sprężarki

Tak!

PS Pojęcie elastyczności silnika jest mierzalne i wyrażone 3 wskaźnikami:
http://autowiedza.republi...wn_silnika.html

Co do prowadzenia - odnoszę wrażenie, że bardzo wiele czynników gra tu rolę -w normalnej eksploatacji raczej nie odczuje się specjalnej różnicy - co innego w ostrych zakrętach - ale tutaj jest ciężko cokolwiek pomierzyć.... Więc jest to sprawa subiektywna. Co innego depnięcie do setki czy przyjemność z jazdy. Jeździłem w ostatnim czasie kilkom samochodami - Rapid (1.6 105KM) , ASX (150KM), ASTRA I (97KM?), Seicento, Panda, Golf 5 (105KM), BMW 5 (20 letnie 2.0 150KM), Volskwagen (ala dosatawczy - diesel 2.0 chyba 150KM) i powiem szczerze, że Lancerem jeździ mi się bardzo dobrze w porównaniu do pozostałych aut. Jest dobrze wyczuwalny, dobrze trzyma się drogi.
Minusem są fotele, które zwyczajnie nie trzymają na bok (ale po 550km wogóle nie czuję zmęczenia pleców czy nóg czy czegokolwiek) i przy wrzuconej 1 i ostrym braniu zakrętu siły dziajające na przednie koła ściągają jakby kierownice i ją zakręcają do wewnątrz - Zahar o tym mówił w przypadku ASX'a.
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-06-2016, 02:22   

gzesiolek napisał/a:
poniżej masz temat gdzie spieram się na ten temat z Grzesiopolem.
nie spieramy się tylko dyskutujemy :P
To i ja wtrące swoje "12 groszy"
Ad 1. Prowadzi się fajnie, zakręty i proste, w przypadku włączonego ASC trudno go wyprowadzić z równowagi a próbowałem to zrobić, rozpórka z przodu chyba pomaga aczkolwiek nie jeździłem sedanem to się nie wypowiem. Jak to mówią "Ford gówno wort ale z drugiej strony nie każda morda pasuje do Forda" a tak mówiąc to do każdego samochodu idzie sie przyzwyczaić w zależności od upodobań i oczekiwań. Najgorzej Lancer(ale i inne samochody) prowadzi się na 15 calach i dużym profilu a lepiej na większych calach ale mniejszym profilu. Ja jeździłem na 17 calach i oponach 215/50 i dla mnie to było optymalne i dobre. Po prostu tak nie buja samochodem.
Ad 2. Plastików jest dużo, u mnie nie trzeszczały zbyt denerwująco ale za to były zbyt delikatne jak dla mnie. Rozpórka o ile pamiętam była w Sportbacku w większości modeli, ale nie do końca pamiętam czy była we wszystkich czy tylko w wyższych wersjach. Rozpórka daje dużo bo wzmacnia konstrukcje.
Ad 3. Jeżeli chodzi o Sportbacka to silniki były 1,8 benzyna i 2.0 DID, a od 2011 były już silniki 1,6 i 1.8 benzyna i 1,8 DID, potem już nie można bylo dostać 1.8 benzyny - ekologia. te 143 KM było lepsze niż 117 KM z 1.6, oczywiście pod wzgledem stosunku mocy do masy. Paliwożerność na znośnym poziomie. Krowiastość, no cóż w stosunku do sedana sportback jest cięższy, więc jest od niego gorszy ale jeżeli jezdziłes jakims samochodem mniejszej mocy to będzie mniej krowiasty ale jezeli jeździłeś podobnej mocy to możesz mieć takie wrażenie. Jedno jest pewne mocy brakuje zawsze i w każdym samochodzie bo apetyt rośnie w miarę jedzenia. W tym samochodzie i silniku trzeba sie nawajchować aby dostać co się chce.
Ad 4. Co do głośności - są głośniejsze samochody ale sa i cichsze. Prędkość autostradowa w Polsce to 140 km/h - przy tej prędkości to mi wychodziło przy 1,8 spalania od 9,4 do 10,2 ale to przy zróżnicowanej jeździe tj. wyprzedzanie, obudzenie się :wink: itd.. Przy stałej prędkości np tempomat możesz uzyskać mniejszy wynik.
Ad 5. Samochód jest wygodny, nie jestem wysoki ale za to powiedzmy "dobrze zbudowany" i nigdy nie miałem problemu. Siedzi się wygodnie, nawet długie trasy nie sprawiają że czujesz się zmęczony, nawet przy braku trzymania bocznego ale w końcu to nie rajdówka więc co tu wymagać. :mrgreen:
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-06-2016, 10:14   

grzesiopol, gwoli ścisłości SB 1,5 też był, ale w Polsce dostępny raptem przez chyba 1-2lata...
Ale nie wiem jak sobie radził z nieco cięższą budą SB...
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
marcink 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sedan Intense 4A92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 568
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-06-2016, 11:00   

Ad 4. Spalanie - powyżej pewnych obrotów jest duży wzrost spalania, ale chyba każde auto ze zmienną fazą rozrządu tak ma. U mnie w 1.6 na autostradzie mogę jechać albo do 125km/h (3k rpm) albo ile fabryka dała, bo od 140 w górę (3,5k rpm +) spalanie jest wyższe i nie rośnie potem jakoś gwałtownie. Ale daje sobie radę z oporami toczenia i wzniesieniami, poniżej 3 tys obrotów na 5-tce i pasażerami walczę o utrzymanie prędkości pod górkę. (Silnik 1.6)
_________________
Mój misiek
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-06-2016, 13:00   

gzesiolek opieram się na oficjalnym katalogu i w tym z 2009 nie ma silnika 1,5, ale tak jak mówisz mogły być wycofane z uwagi, że były za słabe, różnica wagi między sedan 1,5 a sedan 1,8 to około 70 kg masy własnej, sportback jest w wersji 1,8 o 35 kg cięższy od sedana 1,8. Zresztą poruw3nując sedana i Sportbacka w tych samych wersjach silnikowych to różnica jest tylko około 40 kg masy własnej.
Ale raczej wsadzali silniki większe do Sportbacka z uwagi na nazwę SPORT 8) back, jak można wsadzić silnik 1,5 do samochodu sportowego - tak ja myślę że MMC tak rozumowało. :mrgreen:

marcink o ile zauważyłem i gdzieś wyczytałem to zmienne fazy włączają się przy 3800 rpm ale to w 1,8 biorąc pod uwagę że 1.6 ma maksymalny moment niżej niż 1.8 to pewnie i fazy włączają się też niżej.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-06-2016, 19:27   

grzesiopol, sedan na początku i w anglojęzycznych materiałach też był sportsedan (w Polsce prawie od razu był zwykłym sedanem, może po prostu SS się źle kojarzy) ;)
Zresztą na miano sport nie zasługuje żaden z tych silników... ale 1,8 jest choć z tej samej rodziny co 4B11T... Tylko, że MMC jakoś EVO SB nie zrobiło... więc jak jest z tym sportem :mrgreen:

SB 1,5 pojawił się w Polsce z tego co pamiętam na jeden rocznik (chyba w 2008 dla MY2009) i na pewno przed MY 2010 (to ten katalog co jest w sieci z sierpnia 2009) a później zastąpił go już nawet sedanie 1,6 od MY2011 (czyli w połowie 2010)...


Aha, w 1,5, 1,6 czy 1,8 nie włączają się fazy w jednym konkretnym momencie jak w niektorych VTECach Hondy... MIVEC tam jest na zasadzie, że płynnie wraz ze wzrostem obrotów zmienia się długość otwarcia zaworów (kiedyś widziałem fajny filmik który to pokazywał)...
Przy czym w 4B1x i wlotowych i wylotowych, a w 4A9x tylko na wlotowych...
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.