Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer - wady, czy mity?
Autor Wiadomość
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-06-2016, 20:01   

Sport w nazwie i w świadomości posiadacza :mrgreen:

Chodziło mi o tą ostatnią fazę (3 faza) tj kiedy jest najdłuższy czas otwarcia i największy skok, w tym momencie jest odczuwalny nagły wzrost mocy. Ta faza jest aktywowana przy określonych obrotach.
O tym mówisz https://www.youtube.com/watch?v=KbSxhS73vLI#t=38
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-06-2016, 13:00   

grzesiopol, no właśnie jeszcze inny filmik, gdzie łatwiej było zobaczyć, że nie ma skokowego zmiany faz, a płynne zwiększanie... oczywiście masz racje, że od 4k rpm czuć wyraźną różnice, ale nie jest to skok jak był w starych Hondowskich VTECach...
Choć trzeba przyznać, że jak w 1,5 i 1,6 moment rośnie stopniowo do maksa i później po krótkim utrzymaniu dość szybko spada (kręcenie pow. 5,8rpm w 1,5 już nic nie dawało poza wyciem), tak w 1,8 jest najpierw zrównoważony wzrost, później dziwne wachlowanie, by znowu wejść szybciej na maksa i później dłuższe utrzymywanie stałego...a kręcenie do odcinki wyciskało z silnika coraz więcej... (przynajmniej z tego co pamiętam, a widziałem kilka wykresów i takie dziwne delikatne wachlowanie/zatrzymanie przyrostu momentu dla 3-4k rpm było w każdym 1,8). I dlatego też do tych 4k rpm różnica w stosunku do 1,5/1,6 nie była wyraźna a dopiero później 1,8 rozwijał skrzydła...

Ciekawe czy ktoś kiedyś to analizował z punktu widzenia działania MIVECa...
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
marcink 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sedan Intense 4A92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 568
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-06-2016, 22:26   

Ale dostaniemy po uszach za off topic zaraz ;) Wątku 'nie na temat' witam Cię! :D

U mnie w 1.6 wyczuwam różnicę w przyspieszeniu, co by się pokrywało mniej więcej z wykresem z hamowni w jednym z wątków. Moment nie rozkłada się liniowo, jadę 20km/h na dwójce, dodaję gazu, do 2,5 tys obrotów nic się nie dzieje, robię sobie kawę, czytam gazetę i wtedy samochód zaczyna trochę ciągnąć. Rozpędza się ale jakby opory toczenia zaczynają wygrywać z przyspieszeniem (okolice 3-3,5 tys obrotów). Pani w clio na sąsiednim pasie w miedzyczasie odrabia straty po wolnej zmianie biegu na trójkę. Chwilę potem silnik dostaje drugie życie, wraca mu wigor, może mu te clio na ambicje wjechało, nie wiem. Ale już ładnie idzie do ok 90, bo mimo, że do czerwonego jest kawałek, nie chce już tak fajnie jechać.

Pani w clio zostaje w tyle, chciałbym napisać, że wącha spaliny ale mam cleartec'a :D

Druga sprawa - jadąc nówka, mając ok 3,5k rpm czułem że auto nie może się zdecydować czy hamuje silnikiem, czy przyspiesza, mimo, że autostrada płaska, gaz tak samo wciśnięty, obroty stały.

Stąd moje wrażenie o nie do końca płynnej zmianie. Ale też nigdy nie jeździłem vteciem i nie mam porównania.
_________________
Mój misiek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.