Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1.8 GDI obroty
Autor Wiadomość
MatricePL 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2015
Posty: 14
Skąd: Białystok
Wysłany: 10-06-2016, 16:29   1.8 GDI obroty

Witam. Jakiś czas temu moje autko wróciło z wymiany rozrządu, wymiany filtrów, płynów i paru jeszcze innych mankamentów. No i od tego czasu "wariuje". Chodzi o to, że po odpaleniu jeżeli postoi na luzie i wolnych obrotach tak ok 5 minut to obroty zwiększają się do ok 1500 i tak stoją. Pomaga zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika. Czasami też przy dojeździe do skrzyżowania przy wrzuceniu na luz obroty podskakują tak samo, ale wtedy normują się po jakichś 10 sekundach. Komputer diagnostyczny nic nie znalazł. Rozrząd złożony prawidłowo (dwóch innych mechaników potwierdziło). Tata mojego kolegi podsunął mi pomysł o zaworze EGR i poradził go wyczyścić, ale przepustnica jest bardzo mocno dokręcona i podejrzewam, że bez pneumatyka nie dam rady. Nie przeszkadza to w jeździe, ale każdy chce aby jego samochód działał w 100% sprawnie ;) Jakieś pomysły co to może być?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-06-2016, 16:46   

Odepnij akumulator na parę minut i po podpięciu przeprowadź naukę obrotów, może pomoże 8) .
http://forum.mitsumaniaki...t=31379&start=0
Ewentualnie może dogorywać przepustnica.
Czym sprawdzałeś błędy :?: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
MatricePL 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2015
Posty: 14
Skąd: Białystok
Wysłany: 10-06-2016, 17:22   

Naukę obrotów robiłem już chyba z 5 razy, przy różnych temperaturach powietrza, silnika i kilku odstępach odłączania akumulatora. Błędy były sprawdzane w warsztacie kiedy pojechałem sprawdzić ten rozrząd
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-06-2016, 17:23   

Jaki rocznik :?: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
MatricePL 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2015
Posty: 14
Skąd: Białystok
Wysłany: 10-06-2016, 17:24   

2003. Dodam, że zanim oddałem na serwis wszystko chodziło jak w zegarku
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-06-2016, 17:45   

Wypadało by zacząć od przeczyszczenia przepustnicy i dolotu, bo nagar to bolączka GDi.
Jeśli to nie pomoże to prawdopodobnie może być problem z odklejającym się magnesem ale to powinno zapalić CE.
Specem od przepustnic na forum jest Bartek.
http://forum.mitsumaniaki...viewprofile&u=6
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
MatricePL 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2015
Posty: 14
Skąd: Białystok
Wysłany: 10-06-2016, 18:11   

Przepustnica, egr i cały układ dolotowy podobno były czyszczone w warsztacie, ale okej. Sprawdzę to :) dzięki za radę
 
 
benton66 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 118
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 10-06-2016, 23:40   

Wygląda mi to na rozregulowaną przepustnicę, ktoś niepotrzebnie pokręcił srubką fixed sas
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-06-2016, 23:45   

Ciekawe jak to czyścili, w przepustnicy sa cienkie kanały, może przy czyszczeniu Ci je pozatykali lub rozregulowali przepustnicę. Jest w niej kilka śrubek regulacyjnych których lepiej nie ruszać bo są ustawione fabrycznie.
 
 
benton66 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 118
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 11-06-2016, 00:45   

Jeśli Bartek Cię nie poratuje, bo ciężko będzie wrócić do ustawień fabrycznych, skoro ici niby mechanicy pokrecili czym się dało, to będziesz musiał szukać nowej przepustnicy. Następnym razem zmień mechanika
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.