1.8 GDI obroty |
Autor |
Wiadomość |
MatricePL
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2015 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10-06-2016, 16:29 1.8 GDI obroty
|
|
|
Witam. Jakiś czas temu moje autko wróciło z wymiany rozrządu, wymiany filtrów, płynów i paru jeszcze innych mankamentów. No i od tego czasu "wariuje". Chodzi o to, że po odpaleniu jeżeli postoi na luzie i wolnych obrotach tak ok 5 minut to obroty zwiększają się do ok 1500 i tak stoją. Pomaga zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika. Czasami też przy dojeździe do skrzyżowania przy wrzuceniu na luz obroty podskakują tak samo, ale wtedy normują się po jakichś 10 sekundach. Komputer diagnostyczny nic nie znalazł. Rozrząd złożony prawidłowo (dwóch innych mechaników potwierdziło). Tata mojego kolegi podsunął mi pomysł o zaworze EGR i poradził go wyczyścić, ale przepustnica jest bardzo mocno dokręcona i podejrzewam, że bez pneumatyka nie dam rady. Nie przeszkadza to w jeździe, ale każdy chce aby jego samochód działał w 100% sprawnie Jakieś pomysły co to może być? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
MatricePL
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2015 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10-06-2016, 17:22
|
|
|
Naukę obrotów robiłem już chyba z 5 razy, przy różnych temperaturach powietrza, silnika i kilku odstępach odłączania akumulatora. Błędy były sprawdzane w warsztacie kiedy pojechałem sprawdzić ten rozrząd |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-06-2016, 17:23
|
|
|
Jaki rocznik . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
MatricePL
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2015 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10-06-2016, 17:24
|
|
|
2003. Dodam, że zanim oddałem na serwis wszystko chodziło jak w zegarku |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-06-2016, 17:45
|
|
|
Wypadało by zacząć od przeczyszczenia przepustnicy i dolotu, bo nagar to bolączka GDi.
Jeśli to nie pomoże to prawdopodobnie może być problem z odklejającym się magnesem ale to powinno zapalić CE.
Specem od przepustnic na forum jest Bartek.
http://forum.mitsumaniaki...viewprofile&u=6 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
MatricePL
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2015 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10-06-2016, 18:11
|
|
|
Przepustnica, egr i cały układ dolotowy podobno były czyszczone w warsztacie, ale okej. Sprawdzę to dzięki za radę |
|
|
|
 |
benton66
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 118 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 10-06-2016, 23:40
|
|
|
Wygląda mi to na rozregulowaną przepustnicę, ktoś niepotrzebnie pokręcił srubką fixed sas |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-06-2016, 23:45
|
|
|
Ciekawe jak to czyścili, w przepustnicy sa cienkie kanały, może przy czyszczeniu Ci je pozatykali lub rozregulowali przepustnicę. Jest w niej kilka śrubek regulacyjnych których lepiej nie ruszać bo są ustawione fabrycznie. |
|
|
|
 |
benton66
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 118 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 11-06-2016, 00:45
|
|
|
Jeśli Bartek Cię nie poratuje, bo ciężko będzie wrócić do ustawień fabrycznych, skoro ici niby mechanicy pokrecili czym się dało, to będziesz musiał szukać nowej przepustnicy. Następnym razem zmień mechanika |
|
|
|
 |
|