Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Tryb awaryjny po przekroczeniu 160 km/h
Autor Wiadomość
AlexRo 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID 170KM CP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 2
Skąd: Gliwice
  Wysłany: 11-06-2016, 19:44   [II 2.0 DID] Tryb awaryjny po przekroczeniu 160 km/h

Witajcie, miłośnicy Mitsubishi.
Mam problem ze swoim samochodem - Mitsubishi Outlander II GEN 2.0 DID 140KM [chip zamontowany w autoryzowanym salonie Mitsu przez pierwszego właściciela w dniu zakupu auta]
Zacznę od tego, że jestem 2gim właścicielem autka, auto ma przejechane około 82 tyś km, rocznik 2010. Auto posiadam od ponad roku, a problem zaczął się miesiąc temu. Mianowicie, podczas jazdy autostradą wyprzedzałem auta, osiągając prędkość w okolicach 165 km/h, potem zwolnienie do 140 i znowu kilka raza razy powtarzałem taki manewr aż w końcu podczas ostatniego wyprzedzania auto straciło moc, gaz był wciśnięty w podłogę ale auto się nie rozpędzało. Prędkość spadła do około 120 km/h i tak udało mi się dokończyć przejazd autostradą i wjechać do miasta. W mieście auto nie chciało się rozpędzać, na każdym z biegów obroty dochodziły do max 2,5-3 tyś obrotów i tylko poprzez zmianę przełożeń na większe udało zwiększyć prędkość. Pod domem poczekałem na luzie aż silnik się ostudzi i wyłączyłem auto. Po ponownym uruchomieniu silnika auto jeździło normalnie.
Tydzień po tym zdarzeniu znowu jadę auto stradą i znowu - dokładnie po przekroczeniu 160 km/h auto znowu straciło moc i przeszło w stan awaryjny. Po ponownym uruchomieniu auta wszystko było okej, od tej pory staram się nie przekraczać krytycznej prędkości więc więcej takich problemów nie było ale jest to bardzo uciążliwe zwłaszcza na autostradach bez ograniczenia prędkości. Dodam że poprzedni właściciel podczas 5 letniego użytkowania samochodu miał taki problem raptem 2 razy - auto zostało podpięte pod komputer który nie wykazał błędów.
Ja się wstrzymuję z wizytą w warsztacie, ponieważ liczę na jakąś podpowiedź, może ktoś z was miał taki problem i coś poradzi?..
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 11-06-2016, 22:41   

na początek zmień stację na której tankujesz. Aby wykluczyć, czy nie ma to związku z paliwem. Na 70% masz zawalone sadzą kierowniczki w turbinie albo padniętą gruszkę, która nimi steruje - do zdiagnozowania na hamowni. 25% na zawór EGR, 5% na inne nie wiadomo jakie sprawy.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
and 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2.0 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 95
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11-06-2016, 23:50   

Dość wcześnie, to może będziesz miał szczęście i wszystkiemu jest winne "tylko" paliwo.U mnie zaczęło się od ok.130 kkm. (ale silnik bez chipowania).Przy redukcji biegu nagły spadek mocy,zero pracy turbiny,po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko OK,odczyt na kompie ASO zero błędów.Po próbie czyszczenia układu dolotowego i turbiny chemicznie poprawa na krótko.I tak skończyło się na regeneracji turbiny.Być może to samo.
 
 
AlexRo 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID 170KM CP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 2
Skąd: Gliwice
Wysłany: 12-06-2016, 12:07   

Stacja na której tankowałem to była BP, wcześniej lałem z shella i było okej, więc wracam do shella. Zastanawia mnie to czemu akurat przy prędkości 160 km/h.
Czy jakiś dodatek do paliwa pomoże?
Jaką jazdą rozruszać kierowniczki?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 12-06-2016, 18:08   

Dwa z trzech przejść w tryb awaryjny miałem na BP Ultimate. Trzeci, a właściwie pierwszy w kolejności był w HR na autostradzie.
Ja używałem Castrola TDA profilaktycznie czyli 25ml na zbiornik. Tryb jazdy aby rozruszać to pełny gaz i odpuszczenie.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 12-06-2016, 22:21   

Najwyraźniej zawiesza się turbina (łopatki zmiennej geometrii). Przy takiej prędkości (160km/h) już nie potrzeba wspomagania i ustawiają się w "chorągiewkę". No i w tej pozycji się zawieszają. Prawdopodobnie wystarczy wykręcić i wyczyścić. Są także jakieś środki dolewane do paliwa na takie właśnie okazje - nim się cokolwiek rozkręci można najpierw spróbować.
Z tego co się orientuję komputer nie zgłasza błędu przy za niskim ciśnieniu w kolektorze. Jedynie przy zbyt wysokim.
 
 
alojso 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 194
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 13-06-2016, 19:49   

Imo masz to co napisał rezon i Moody; miałem to samo, choć u mnie komputer zgłaszał błąd doładowania. Pomogło (póki co) agresywne czyszczenie chemią turbiny, mam nadzieję że na dłużej (póki co przejechałem 1000km i jest ok). Nie zapominam też o dawaniu 'ognia' na autostradzie (każdy bieg do odcięcia, a potem przez kilkanaście km jazda na 4 biegu ~140km/h), coby sadza mogła się wypalić.

PS. Nie ufaj żadnym preparatom do paliwa, które rzekomo czyszczą turbo. Jak jest zawalona, to trzeba ją wrzucić na noc do nafty. Ja straciłem na jakieś r3 i inne forty ponad 150 zł. Tego typu środki można stosować raczej prewencyjnie, ale jak już się pojawi takie coś, to trzeba działać na ostro.
Ostatnio zmieniony przez Piwor 15-06-2016, 07:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.