[EA5A/W 2.5] Smród spod auta/silnika? |
Autor |
Wiadomość |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
Wysłany: 12-05-2014, 15:18
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | A co do nieszczelności wydechu i spalin w kabinie w trakcie jazdy... bezpieczeństwo się kłania. Łykanie sporych ilości CO, NOx oraz SOx jeszcze nikomu nie wyszło na zdrowie.
|
moje auto to nie konserwa, raczej zaczadzenie czy tam zatrucie związkami mi nie grozi
swinks_UK napisał/a: | Co do smrodu zgniłych jaj... jeśli faktycznie to ze spalin (układu wydechowego) i przy dużym obciążeniu silnika, to stawiałbym na oszukane paliwo, chrzczone dużą ilością związków opartych na siarce. Kiedyś stara Pb78 miała sporo siary w składzie. |
paliwko tankuję zawsze na SHELL i zawsze nitro+ czyli niby z wyższej półki to samo ma się do gazu tylko i wyłącznie shell-niewiem ile w tym prawdy ale gdzieś coś kiedyś ktoś...że to paliwa z niemiec
tomek84 napisał/a: | przy tym spalaniu LPG to raczej nie idzie na bogato |
słuszna uwaga, za mało mi gazu spala, żeby było za bogato
tomek84 napisał/a: | tylko ta emisja, (jeśli padł ten kat pod autem) |
okaże się w lipcu na przeglądzie |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 |
|
|
|
 |
zarow
Forumowicz
Auto: galant 2.5 2001r sprzedany
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2013 Posty: 34 Skąd: zawiercie
|
Wysłany: 14-05-2014, 22:41
|
|
|
Kolego u mnie była pęknięta osłona przegubu wewnętrznego.., smar pryskał po tłumniku ., wręcz się kopcił.., możesz i to sprawdzić. |
|
|
|
 |
keleron
Mitsumaniak sie gra sie ma

Auto: Galant 2,5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 249 Skąd: Warszawa-Bielany
|
Wysłany: 15-05-2014, 16:00
|
|
|
zarow napisał/a: | Kolego u mnie była pęknięta osłona przegubu wewnętrznego.., smar pryskał po tłumniku ., wręcz się kopcił.., możesz i to sprawdzić. |
U mnie też taka sytuacja miała miejsce....zajrzyj za silnik od strony grodzi i poświeć latarką na osłony przegubów |
_________________ ...02051/KMM
 |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-06-2014, 23:37
|
|
|
To ja mam pytanie: który kat najszybciej pada przy przegrzaniach? Te prekaty w kolektorach czy ten główny-ostatni?
Bo mam wyregulowaną instalkę na cacy ale gość nie może dojść dlaczego pod czerwonym polem idzie zawsze na bogato, na Pb również. Sondy odpadają bo wszystko leci w pętli otwartej. A śmierdzi ostro zgniłymi jajami Podejrzewa kończącego się kata i tym samym lekko przytkany wydech... Jakie mogą być jeszcze przyczyny bogatej mieszanki na wysokich obrotach? |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 28-06-2014, 00:03
|
|
|
komarsnk napisał/a: |
Bo mam wyregulowaną instalkę na cacy ale gość nie może dojść dlaczego pod czerwonym polem idzie zawsze na bogato, na Pb również.
Jakie mogą być jeszcze przyczyny bogatej mieszanki na wysokich obrotach? |
Fabyczne ustawienia map w ecu.
Na pełnym obciącżeniu afr spada do 10:2. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-06-2014, 05:41
|
|
|
Trochę dziwne że gazownik nie wie takich rzeczy. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 28-06-2014, 13:42
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Trochę dziwne że gazownik nie wie takich rzeczy. |
Dziwne, ale nie koniecznie.
Jeśli większość instalacji kładł do popularnych 4 garowych rzędówek, to tam afr przy pełnym obciążeniu może być w okolicy 12.5:1 a nawet 13.5:1. Np. turbo i wysilony 4G63T w Evo spokojnie zniesie jeszcze 12.7:1 jak dobrze wystrojony.
Po prostu Mitsi w 6A13 tak poukładało mapy bo sam silnik im średnio wyszedł i trzeba podlewać paliwem by nie było stuków albo detonacji. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-06-2014, 14:08
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Trochę dziwne że gazownik nie wie takich rzeczy. |
Nie wiem bo każdy silnik jest inny. A własnie tak podejrzewał, że to może być jego "uroda", że przelewa przy obciążeniu... W każdym razie dzięki swinks_UK - przekażę mu to i powinien spać spokojniej bo wczoraj nie dawało to gościowi spokoju
[ Dodano: 13-06-2016, 16:37 ]
Kurcze - czy ktoś tak dalej ma taki smród brzy butowaniu? U mnie teraz im cieplejszy dzień tym bardziej śmierdzi Katy były zmieniane bo było podejrzenie przytkania - to samo. W zimie ten objaw występował bardzo sporadycznie, ale może dlatego, że nie jeździłem z otwartym dachem
Przy szybkiej jeździe śmierdzi - zapach ostry, trochę zgniły. Nie jest to smród sprzęgła ani hamulców.
Czy przy takiej jeździe może śmierdzieć skrzynia? Czy tam przy pełnym sprzężeniu ma co śmierdzieć? nie mam objawów "ślizgania" sprzęgła, bardziej podejrzewam wydech. Tylko czy byłoby czuć w środku przy takiej prędkości? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 14-06-2016, 11:52
|
|
|
A może to olej cieknie z pokrywy i smaży się na tylnym klektorze? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-06-2016, 22:33
|
|
|
Marcino napisał/a: | A może to olej cieknie z pokrywy i smaży się na tylnym klektorze? |
Niee To jest zdecydowanie inny zapach Ten olejowy miałem w zeszłym roku i wiem jak śmierdzi |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-06-2016, 22:38
|
|
|
komarsnk napisał/a: | trochę zgniły |
Taki zapach ma mocno rozgrzany katalizator .... |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-06-2016, 00:50
|
|
|
deejay napisał/a: | komarsnk napisał/a: | trochę zgniły |
Taki zapach ma mocno rozgrzany katalizator .... |
Na to wygląda, a dokładnie niedopalone w cylindrze paliwo jak się spala na kacie to tak śmierdzi. Przez to wkład się własnie topi. I teraz: sondy były zmieniane, katy były zmieniane a dalej przelewa... Czy tylko u mnie i u bialyjayz?? |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
telewizoor
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Jurków/Kraków
|
Wysłany: 15-06-2016, 07:10
|
|
|
U mnie jest to samo... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 15-06-2016, 08:10
|
|
|
Wiem o jaki zapach chodzi, miałem to w 307 jak miałem problemy z LPG... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|