Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Smród spod auta/silnika?
Autor Wiadomość
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 12-05-2014, 15:18   

swinks_UK napisał/a:
A co do nieszczelności wydechu i spalin w kabinie w trakcie jazdy... bezpieczeństwo się kłania. Łykanie sporych ilości CO, NOx oraz SOx jeszcze nikomu nie wyszło na zdrowie.

moje auto to nie konserwa, raczej zaczadzenie czy tam zatrucie związkami mi nie grozi :)
swinks_UK napisał/a:
Co do smrodu zgniłych jaj... jeśli faktycznie to ze spalin (układu wydechowego) i przy dużym obciążeniu silnika, to stawiałbym na oszukane paliwo, chrzczone dużą ilością związków opartych na siarce. Kiedyś stara Pb78 miała sporo siary w składzie.

paliwko tankuję zawsze na SHELL i zawsze nitro+ czyli niby z wyższej półki to samo ma się do gazu tylko i wyłącznie shell-niewiem ile w tym prawdy ale gdzieś coś kiedyś ktoś...że to paliwa z niemiec :)
tomek84 napisał/a:
przy tym spalaniu LPG to raczej nie idzie na bogato

słuszna uwaga, za mało mi gazu spala, żeby było za bogato :P
tomek84 napisał/a:
tylko ta emisja, (jeśli padł ten kat pod autem)

okaże się w lipcu na przeglądzie :)
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
zarow 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 2001r sprzedany
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 34
Skąd: zawiercie
Wysłany: 14-05-2014, 22:41   

Kolego u mnie była pęknięta osłona przegubu wewnętrznego.., smar pryskał po tłumniku ., wręcz się kopcił.., możesz i to sprawdzić.
 
 
keleron 
Mitsumaniak
sie gra sie ma


Auto: Galant 2,5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 249
Skąd: Warszawa-Bielany
Wysłany: 15-05-2014, 16:00   

zarow napisał/a:
Kolego u mnie była pęknięta osłona przegubu wewnętrznego.., smar pryskał po tłumniku ., wręcz się kopcił.., możesz i to sprawdzić.

U mnie też taka sytuacja miała miejsce....zajrzyj za silnik od strony grodzi i poświeć latarką na osłony przegubów
_________________
...02051/KMM
 
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 15-05-2014, 19:29   

dobra Wielkie dzięki Panowie za liczne podpowiedzi :)
każdą z opcji sprawdzę na kanale lada dzień
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-06-2014, 23:37   

To ja mam pytanie: który kat najszybciej pada przy przegrzaniach? Te prekaty w kolektorach czy ten główny-ostatni?
Bo mam wyregulowaną instalkę na cacy ale gość nie może dojść dlaczego pod czerwonym polem idzie zawsze na bogato, na Pb również. Sondy odpadają bo wszystko leci w pętli otwartej. A śmierdzi ostro zgniłymi jajami :evil: Podejrzewa kończącego się kata i tym samym lekko przytkany wydech... Jakie mogą być jeszcze przyczyny bogatej mieszanki na wysokich obrotach?
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 28-06-2014, 00:03   

komarsnk napisał/a:

Bo mam wyregulowaną instalkę na cacy ale gość nie może dojść dlaczego pod czerwonym polem idzie zawsze na bogato, na Pb również.
Jakie mogą być jeszcze przyczyny bogatej mieszanki na wysokich obrotach?

Fabyczne ustawienia map w ecu.
Na pełnym obciącżeniu afr spada do 10:2.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-06-2014, 05:41   

Trochę dziwne że gazownik nie wie takich rzeczy.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 28-06-2014, 13:42   

plecho1 napisał/a:
Trochę dziwne że gazownik nie wie takich rzeczy.

Dziwne, ale nie koniecznie.
Jeśli większość instalacji kładł do popularnych 4 garowych rzędówek, to tam afr przy pełnym obciążeniu może być w okolicy 12.5:1 a nawet 13.5:1. Np. turbo i wysilony 4G63T w Evo spokojnie zniesie jeszcze 12.7:1 jak dobrze wystrojony.
Po prostu Mitsi w 6A13 tak poukładało mapy bo sam silnik im średnio wyszedł i trzeba podlewać paliwem by nie było stuków albo detonacji.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-06-2014, 14:08   

plecho1 napisał/a:
Trochę dziwne że gazownik nie wie takich rzeczy.

Nie wiem bo każdy silnik jest inny. A własnie tak podejrzewał, że to może być jego "uroda", że przelewa przy obciążeniu... W każdym razie dzięki swinks_UK - przekażę mu to i powinien spać spokojniej bo wczoraj nie dawało to gościowi spokoju ;)

[ Dodano: 13-06-2016, 16:37 ]
Kurcze - czy ktoś tak dalej ma taki smród brzy butowaniu? U mnie teraz im cieplejszy dzień tym bardziej śmierdzi :( Katy były zmieniane bo było podejrzenie przytkania - to samo. W zimie ten objaw występował bardzo sporadycznie, ale może dlatego, że nie jeździłem z otwartym dachem :(
Przy szybkiej jeździe śmierdzi - zapach ostry, trochę zgniły. Nie jest to smród sprzęgła ani hamulców.
Czy przy takiej jeździe może śmierdzieć skrzynia? Czy tam przy pełnym sprzężeniu ma co śmierdzieć? nie mam objawów "ślizgania" sprzęgła, bardziej podejrzewam wydech. Tylko czy byłoby czuć w środku przy takiej prędkości?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 14-06-2016, 11:52   

A może to olej cieknie z pokrywy i smaży się na tylnym klektorze?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-06-2016, 22:33   

Marcino napisał/a:
A może to olej cieknie z pokrywy i smaży się na tylnym klektorze?

Niee :) To jest zdecydowanie inny zapach :) Ten olejowy miałem w zeszłym roku i wiem jak śmierdzi ;)
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-06-2016, 22:38   

komarsnk napisał/a:
trochę zgniły


Taki zapach ma mocno rozgrzany katalizator ....
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-06-2016, 00:50   

deejay napisał/a:
komarsnk napisał/a:
trochę zgniły


Taki zapach ma mocno rozgrzany katalizator ....

Na to wygląda, a dokładnie niedopalone w cylindrze paliwo jak się spala na kacie to tak śmierdzi. Przez to wkład się własnie topi. I teraz: sondy były zmieniane, katy były zmieniane a dalej przelewa... Czy tylko u mnie i u bialyjayz??
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
telewizoor 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 397
Skąd: Jurków/Kraków
Wysłany: 15-06-2016, 07:10   

U mnie jest to samo...
_________________

 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 15-06-2016, 08:10   

Wiem o jaki zapach chodzi, miałem to w 307 jak miałem problemy z LPG...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.