[II 2.4 MIVEC] Silnik 2.4 MIVEC |
Autor |
Wiadomość |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 19-02-2016, 11:59
|
|
|
Witam. Takie pytanko. Czy 2.4 mivec to ten sam co w Grandis ie siedzi? |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
krecisie
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Maj 2015 Posty: 105 Skąd: Checiny
|
Wysłany: 19-02-2016, 13:10
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Marcin_T napisał/a: | Żółtej mazi nie ma - ani na korku ani na bagnecie. Olej jest czyściutki.
Tak więc wygląda na to, że dołączę do grona wielbicieli tego fajnego auta | Benzyna jest prawie bezobslugowa w porownaniu do dizla, ale musi chyba sporo palic w miescie? W gratisie masz tez wiekszy przeswit niz w dizlu. |
Jak to większy prześwit ?? O ile ? |
_________________ Polonez Caro 94' - Opel Astra GT 1.6 94'- Opel Tigra 1.4 98' - Mazda 323F 1.5 - Rover 416 - Skoda Roomster 1.9- Mercedes W210 3.0- VW Passat 1.9 AT 02'- VW Passat B5FL MT 04' - Outlander II - Audi A5 TDI 14'
 |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 20-02-2016, 21:56
|
|
|
wszystko jest w instrukcji O2 (warto tez sprawdzić masy poszczególnych modeli):
2.0 - prześwit 205/178 mm (z DPF)
2.2 - prześwit 176 mm
2.4/3.0 - przeswit 215 mm |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
Mietek2i4
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2,4 Mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2015 Posty: 2 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 24-03-2016, 23:01
|
|
|
Komandor napisał/a: | 2,4 Mivec ma łańcuch rozrządu i instrukcja nie przewiduje wymiany. Jak na razie nie słychac aby byly jakies problemy z lancuchem jak np. w Nissanach. |
Instrukcja nie przewiduje, a ja się właśnie dzisiaj dowiedziałem, że przy 200 000 zaleca się wymianę łańcucha.... Mój ma 185 000 |
_________________ Mietek2i4 |
|
|
|
 |
slonik1983
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 170KM 2WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2016 Posty: 10 Skąd: Przyszowice
|
Wysłany: 14-06-2016, 09:21 2.4 MIVEC 170KM i LPG
|
|
|
Czy to możliwe aby w normalnej jeździe Outlander palił 20L LPG/100km?
Przed założeniem instalacji liczyłem na 15-16l LPG/100km ale pierwsze pomiary wskazują na około 20l. Może to być wina źle ustawionego sterownika?
Instalacja pracuje na STAGu i wtryskiwaczach Hana. Czeka mnie pierwszy przegląd po 1000km więc opiszę jak to wyglądało. Ale może ktoś ma sugestie na co zwrócić uwagę? |
|
|
|
 |
qbota
Forumowicz

Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 140 Skąd: Czerniejewo
|
Wysłany: 14-06-2016, 15:51
|
|
|
Mój pije średnio 13 a lekkiej nogi raczej nie mam.
Na autostradzie przy 160-170km/h, 4 osoby, bagaże - 16. |
|
|
|
 |
slonik1983
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 170KM 2WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2016 Posty: 10 Skąd: Przyszowice
|
Wysłany: 14-06-2016, 21:39
|
|
|
to i tak mniej niż 20. jednak gazownik będzie musiał dokładnie przyjrzeć się ustawieniom. dzięki za info. zauważyłem też że po zamontowaniu instalacji jak schodzi na wolne obroty to obroty spadają do 500-600 a po chwili ustalają się na poziomie właściwym. podejrzewam stare świece i przy okazji do sprawdzenia przepustnica i silnik krokowy. zastanawia mnie tylko dlaczego po zamontowaniu LPG się ujawniło falowanie. widocznie tak jest |
|
|
|
 |
qbota
Forumowicz

Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 140 Skąd: Czerniejewo
|
Wysłany: 17-06-2016, 11:26
|
|
|
No cóż... tylko BRC |
|
|
|
 |
slonik1983
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 170KM 2WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2016 Posty: 10 Skąd: Przyszowice
|
Wysłany: 21-06-2016, 22:27
|
|
|
i trochę się wyjaśniło. prawdopodobnie uszkodzony jest zawór na butli. dzięki temu nie mogę zatankować do pełna. nie zwróciłem wcześniej na to uwagi. po przeliczeniu pali 13-14l (też mam ciężką nogę).
mam inny problem z falującymi obrotami na biegu jałowym (swoją drogą mam jakiegoś pecha, wcześniej gazowałem Mazdę 6 1.8 i też po gazowaniu i czyszczeniu przepustnicy pojawił się problem z falowaniem). domyślam się że silnik krokowy, problem w tym że jest dostępny razem z przepustnicą - nowa w MM 7300PLN. Zacznę od przeczyszczenia i przesmarowania silnika krokowego. Zastanawiam się czy bez problemu można wsadzić przepustnicę z Outlandera I , ewt. czy ktoś miał doświadczenia z czymś takim: http://www.ebay.com/itm/O...ehXS~2u&vxp=mtr
ewt jeśli ktoś ma dostęp do używki w dobrym stanie to proszę o wiadomość na priva |
|
|
|
 |
tabarly
Nowy Forumowicz
Auto: Citroen C4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2017 Posty: 2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 12-10-2017, 07:30
|
|
|
Witam,
jak w tym silniku jest rozwiązana regulacja zaworów?
Hydraulika, śruba czy może płytki?
Interesuje mnie ten silnik, a po kupnie chciałbym zainstalować lpg, więc ważna to sprawa jaka regulacja, czy będzie kosztowna, bo przy gazie jednak problem występuje. |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 20-10-2017, 06:21
|
|
|
Regulacja jest na tzw szklanki. Najpierw mierzymy luz, potem zamawiamy szklanki (od Dodga tańsze). Temat jest na forum. |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
mazi mitsubishi
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2017 Posty: 33 Skąd: Małogoszcz
|
Wysłany: 09-11-2017, 10:47
|
|
|
Mietek2i4 napisał/a: | Komandor napisał/a: | 2,4 Mivec ma łańcuch rozrządu i instrukcja nie przewiduje wymiany. Jak na razie nie słychac aby byly jakies problemy z lancuchem jak np. w Nissanach. |
Instrukcja nie przewiduje, a ja się właśnie dzisiaj dowiedziałem, że przy 200 000 zaleca się wymianę łańcucha.... Mój ma 185 000 |
Można coś więcej się dowiedzieć czy zaleca się wymianę przy 200tys.mój ma 260tys.i się trochę obawiam co robić? |
|
|
|
 |
Legger
Nowy Forumowicz
Auto: Brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2019 Posty: 6 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 30-05-2019, 23:49
|
|
|
Podpinam się pod pytanie przedmówcy w temacie rozrządu.....
ps. szukałem na różnych stronach zestawu rozrządu do tego auta i nie ma (aliexpress się nie liczy).... |
|
|
|
 |
juniorkm7
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2016 Posty: 269 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-05-2019, 16:53
|
|
|
Jak nic się nie dzieje to rozrządu na łańcuchu w 2.4 nie trzeba wymieniać bo nie ma dużych szans że strzeli jak pasek. Conajwyżej się rozciągnie co zacznie powodować falowanie obrotów które przerodzi się w duże zużycie paliwa następnie gaśnięcie na światłach i ostatecznie problemy z odpalaniem i dyskotekę na desce rozdzielczej ostatecznie doprowadzając do momentu że nie odpalisz silnika.
U mnie niestety łańcuch rozciągnął się po 130tys realnego przebiegu bo Mitsubishi wypuściło jakąś dupną partię i sporo MY2011 wypuszczonych w 2010 miało tą przypadłość. Wymieniłem jak byłem na etapie falowania i gaśnięcia na światłach bo palił mi po 18l w mieście i 12-13 na trasie.
[ Dodano: 31-05-2019, 16:53 ]
PS Zestaw do rozrządu skompletują ci chłopaki z Serwisu Mitsumaniaków w Warszawie. |
|
|
|
 |
|