Od czego zacząć poszukiwania mocy ? |
Autor |
Wiadomość |
sebo_runner
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi pajero 2 2.5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2016 Posty: 30 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 04-07-2016, 22:40 Od czego zacząć poszukiwania mocy ?
|
|
|
Witam !
Zakupiłem parę dni w dobrych pieniążkach pajero 2 z SS i diff lock 2.5 TD 1991 rok . Samochód jest dość mułowaty . Wczoraj jeździłem z gościem takim tylko , że bez SS i diff lock ( może to ma jakieś znaczenie przy mocy ? ) i jego to super dużo mocy miał . U mnie autko kopci trochę na czarno ( lekko podkręcona dawka na pompie ) . W układzie turbo jest trochę oleju ale bez tragedi , ale jest . Turbo luzu nie ma nadmiernego . Myślę , aby zacząć od Wtrysków i od razu sprawdzić ciśnienie na cylindrach . Czy może ktoś pokieruje mnie w jakimś innym kierunku ? Luz na zaworach dziś ustawiałem |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 372 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 07-07-2016, 21:55 Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?
|
|
|
sebo_runner napisał/a: | Witam !
Zakupiłem parę dni w dobrych pieniążkach pajero 2 z SS i diff lock 2.5 TD 1991 rok . Samochód jest dość mułowaty . Wczoraj jeździłem z gościem takim tylko , że bez SS i diff lock ( może to ma jakieś znaczenie przy mocy ? ) i jego to super dużo mocy miał . U mnie autko kopci trochę na czarno ( lekko podkręcona dawka na pompie ) . W układzie turbo jest trochę oleju ale bez tragedi , ale jest . Turbo luzu nie ma nadmiernego . Myślę , aby zacząć od Wtrysków i od razu sprawdzić ciśnienie na cylindrach . Czy może ktoś pokieruje mnie w jakimś innym kierunku ? Luz na zaworach dziś ustawiałem |
Trochę teoretuzując (bo już od wielu lat nie naprawiam) - w klasycznym dizlu musisz sprawdzić:
- kąt wtrysku
- wtryskiwacze na okoliczność otwarcia i na okoliczność rozpylania
- kompresja
- ciśnienie wlotu (po turbinie)
U Ciebie może być zbyt późny kąt wtrysku.
Może być też problem z dobrym rozpylaniem - ale wtedy raczej kopci na biało i czuć naftę - może jednak końcówki leją?
Mała kompresja - też może być.
Oczywiście też do sprawdzenia ciśnienie podawane przez turbinę.
Może jeszcze ktoś podpowie - ja specjalizowałem się w zasadzie tylko w silnikach benzynowych. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
sebo_runner
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi pajero 2 2.5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2016 Posty: 30 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 08-07-2016, 06:49
|
|
|
Dzięki Adam za zainteresowanie sie tematem
Jak możesz to doprecyzuj
Tą odpowiedz a mianowicie. Jakie powinno byc ciśnienie w turbo i przy jakich obrotach oraz jak dokładnie je sprawdzić ?
Pompa i wtryski w sobote lądują na stole
I od razu sprawdzę ciśnienie czego sie najbardziej obawiam
Jakie powinno byc ciśnienie nominalne / minimalne i jaka dopuszczalna różnica ?
Czekam na odp i z góry dzięki
Pozdro
Sebo |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 372 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 11-07-2016, 12:30
|
|
|
sebo_runner napisał/a: | Dzięki Adam za zainteresowanie sie tematem
Jak możesz to doprecyzuj
Tą odpowiedz a mianowicie. Jakie powinno byc ciśnienie w turbo i przy jakich obrotach oraz jak dokładnie je sprawdzić ?
Pompa i wtryski w sobote lądują na stole
I od razu sprawdzę ciśnienie czego sie najbardziej obawiam
Jakie powinno byc ciśnienie nominalne / minimalne i jaka dopuszczalna różnica ?
Czekam na odp i z góry dzięki
Pozdro
Sebo |
Nie wiem, jaki masz kod silnika - prawdopodobnie 4D56.
Parametry powinieneś znaleźć tu:
4D56 |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
rokers77
Forumowicz
Auto: Pajero2 2,5 long 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2015 Posty: 35 Skąd: Kwiecewo
|
Wysłany: 27-07-2016, 11:36
|
|
|
Witam chcę się przyłączyć do tematu ,u mnie to samo się dzieje , jak sprawdzić turbinę czy ma luz i olej w środku ,jak zrobisz to opisz co zrobiłeś i czy jest poprawa w mocy pozdrawiam |
|
|
|
 |
|